[Prawie 5 latek] Nauka cyfr i liter

11. Data: 2008-03-02 14:38:31

Temat: Re: [Prawie 5 latek] Nauka cyfr i liter
Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb pisze:

> Nie wiem, bo do zerówki nie chodzi jeszcze - chodzi do czterolatków i
> widzę co wisi na scianie stąd wiem co robią.

Domyślam sie ;-) Podejrzewam, że w zerówce będzie się nudził, bo pani z
resztą dzieci będzie to dopiero przerabiać.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

12. Data: 2008-03-02 16:18:50

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C napisał(a):

> Domyślam sie ;-) Podejrzewam, że w zerówce będzie się nudził, bo pani z
> resztą dzieci będzie to dopiero przerabiać.

No ale jesteś w stanie poradzić coś na to?
Mój czyta płynnie, wieczorami ma swoje 15 minut na czytanie przed
spaniem, w ciągu dnia coraz częściej zamiast bawić się samochodzikami
czyta książki, i to nie byle wierszyki, ale już dłuższe typu "Emil ze
Smalandii" czy "Koszmarny Karolek". Zamiast mnie czyta często młodszej
siostrze.
Z pisaniem też jest dobrze. Jak tata wyjechał na delegację to zwyczajnie
pisał maile do taty, sam. Z ręcznym pisaniem idzie gorzej, ale też widzę
postępy.
Liczy w pamięci bez problemu do 15.
Nigdy Szymona do niczego nie zmuszałam. Pytał, więc odpowiadałam,
czytałam bardzo dużo, bo lubił i nic na to nie poradzę, że w zerówce czy
nawet pierwszej klasie będzie się nudził.
Co mogłam zrobić? Zabronić? Zasłaniać oczy jak widział cyfry czy litery?

?Anka i Szymon (06.2002) i Karolina (07.2005)

13. Data: 2008-03-02 16:32:35

Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Mar 2008 15:24:18 +0100, "Agnieszka" <a...@z...net>
wrote:

>Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
>w wiadomości news:t1cls3h3ourn5qles6fkig1t7illvld016@4ax.com...

>No właśnie te cyfry to dla mnie ciekawostka jest. Za moich czasów było ich
>10, od 0 do 9.

Racja. Za moich też więc nic się nie zmieniło. Owszem mogłam być
dokładniejsza ale jak zwykle przy dzieciach wpadam na chwilkę.

pozdrawiam

Magda
(chwilowo pisałam z konta Cyb - już jestem ponownie na swoim MadziaMa)

14. Data: 2008-03-02 16:43:06

Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 02 Mar 2008 17:18:50 +0100, "Anka P."
<t...@a...pl> wrote:

>M&C napisał(a):

>Nigdy Szymona do niczego nie zmuszałam. Pytał, więc odpowiadałam,

Dokładnie - właśnie w tym cała rzecz - dziecko chce wiedzieć. Widzi co
go otacza, widzi znaki na ulicy z cyframi, zdobywa punkty w grach i
chce wiedzieć co to jest i ile zdobył tych punktrów i która liczba
większa, pyta co jest napisane na szyldzie z nazwą ulicy i jaka litera
jest na drzewie nabazgrana - przecież nie powiem mu ' to dopiero synu
w zerówce'.
Chce to mu pomagam a i tak minimalnie bo mamy jeszcze niemowlaka więc
chcę żeby mimochodem się pewnych rzeczy dowiadywał (stąd wieszanie
danych na szafie) bo nie mam teraz aż tyle czasu. Liczyć po angielsku
nauczył się sam na grze na PBS Kids i kiedyś mnie zdziwił - w czasie
swojego posiedzenia w łazience zaczął liczyć głośno. I co mu będę
bronić.

pozdrawiam

Magda

15. Data: 2008-03-02 17:09:56

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. pisze:

> No ale jesteś w stanie poradzić coś na to?
[..]
> Nigdy Szymona do niczego nie zmuszałam. Pytał, więc odpowiadałam,
> czytałam bardzo dużo, bo lubił i nic na to nie poradzę, że w zerówce czy
> nawet pierwszej klasie będzie się nudził.

Jak sie pytał to nic nie poradzisz ;-) Sama czytałam dość płynnie w
wieku 5 lat. Chodziło mi o to, że w przedszkolu dzieci "przerabiają"
czytanie i liczenie. To trochę niedźwiedzia przysługa.

Marzena

16. Data: 2008-03-02 19:55:24

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr pisze:
> Dnia Sat, 01 Mar 2008 22:23:50 +0100, Paulinka napisał(a)
> w:<news:fqchjn$1eh$1@atlantis.news.neostrada.pl>:
>
> Odpuśćże temu dziecku... Daj mu się rozwijać we własnym tempie.

Toż się właśnie pytam, kiedy powinien znać. Gdzie się nie obrócić
gazetki dla 4-5 latków, a tam zadanka ze znajomości liter i cyferek.
Myślałam, że to jakiś standard, że dziecko się w tym wieku zaczyna
uczyć, zapytałam na grupie, żeby rozwiać wątpliwości. Szczerze
powiedziawszy, to nie mam cierpliwości do siedzenia nad tymi zadankami,
wolę mu bajkę poczytać albo pooglądać atlasy.

--

Paulinka

17. Data: 2008-03-02 19:59:43

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb pisze:

> Moj czterolatek rozpoznaje w zasadzie cyry do 12, wybiórczo do 20 i
> sam próbuje rozpoznawać dalsze - sam pyta co tu napisane oraz kilka
> literek. Nie piszę ze umie żeby sie pochwalić bo są i takie
> czterolatki co po literce przeczytają już wyraz ale chce powiedzieć że
> nauczył sie głównie przez zabawę - nie siedziałam i nie wbijałam do
> głowy. Były to gry na komputerze, ksiazeczki do uczenia cyferek (takie
> z łamigłówkami i naklejkami dla przedszkolaków), które mój syn bardzo
> lubi robić i główkować i za jednym posiedzeniem koniecznie musiał
> zrobić od deski do deski.

U nas to mniej więcej tak wygląda. Poza tym nauczył się liczyć przy grze
w wojnę i chińczyka.

> [...]
> ilosci jak cyfra na kartkach A4 i przyklejał na szafie taśmą i tak
> sobie wiszą. Czasem w ramach zabawy popytamy sie co to za cyferka np
> przed póściem spać lub wymyślamy zabawy - np. biega po pokoju i na mój
> sygnał 'stop' ma pokazać cyfrę jakąs tam, a potem znów bieganie itd. -
> oczywiscie nagrody można wprowadzić.
> Faktem jest że on bardzo chętnie się dowiaduje takich rzeczy -
> zupełnie sam zaczął przepisywać (a raczej odwzorowywać) cyferki i
> literki - bardziej martwi mnie nauka czytania i też nie wiem kiedy
> należałoby zacząć - jeszcze za wcześnie chyba:-)

Ja mu nie daj Bóg nie wprowadzałam jakiegoś kształcenia ustawicznego, ot
przy okazji zabawy coś musieliśmy policzyć.

> Dowiedz się co sie w danej grupie robi w przedszkolu (czterolatki uczą
> sie liczyć do 10, pięciolatki do 20 plus chyba literki jakieś ale tego
> jeszcze nie wiem dokładnie)

Na pewno się nie uczą liczyć i nie uczą się literek. Jedynie na
angielskim mieli uczenie się cyfr, ale tu bardziej chodziło o znajomość
nowych słówek. Swoją drogą fenomen jak dzieci szybko chłoną nowy język.

--

Paulinka

18. Data: 2008-03-02 20:00:36

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

M&C pisze:

> Ciekawe, co będą robić w zerówce...

Pewnie nudzić tak jak ja, zaczęłam płynnie czytać w wieku lat niecałych 5 ;)

--

Paulinka

19. Data: 2008-03-02 20:31:02

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> Pewnie nudzić tak jak ja, zaczęłam płynnie czytać w wieku lat niecałych
> 5 ;)

Nudzić i przeszkadzać reszcie klasy ;)

Marzena

20. Data: 2008-03-02 22:14:01

Od: "Kasia&Piotr" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w wiadomości

> Nudzić i przeszkadzać reszcie klasy ;)

Niekoniecznie :) Ja też z tych czytających wcześniej (4-5 lat).
Mnie pani sadzała na środku klasy z książką, ja czytałam dzieciom a pani
wychodziła (pewnie na kawę, tak sobie teraz myślę) - pewnie by ją za to
pogonili ale to było w tamtym wieku ;) Podobało mi się o tyle, że się nie
nudziłam bo czytałam już płynnie, a propozycję przeniesienia mnie od razu do
I-ej klasy - na szczęście - moja mama odrzuciła.

Mateusz też zaczyna liczyć, pytać (ma 4 lata) i odpowiadam ale zbytnio nie
zachęcam, uważam że ma jeszcze czas.

Pozdrawiam Kasia,

Mateusz 4
Marcin 2,9
Magdalena - 1,1

Brak wiadomosci
Dalajlama a Jeremiasz
Co powiesz o swoim krzyzu?
Jak wyobrażacie swoje szczę?cie wieczne w Królestwie Niebieskim?
Skad moge wiedziec jaki jest Bog ?