Precz z Unią (Europejską) -długawe

1. Data: 2001-04-11 11:00:57

Temat: Precz z Unią (Europejską) -długawe
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Od soboty nie chcę do Unii bo mi psuje interesy :-((((((((((((((((((
Kończš mi się pomysły na następne miejsca pod winorośla chciałem więc
dokupić ze 200 m2 ziemi. Obok mojej działki jest pole. Tak gdzieś ze 2
hektary. Niemal nieużywane. Niemal ugór. Właściciel rolnik wraz z
rodzinš klepiš biedę bo robić im sie nie chce, a źródło dotychczasowych
dochodów wyschło gdyż babcia, która miała rentę zmarła. Z dobrobytu
został im jedynie telewizor, który do nich gada i...
Na propozycję kasy za kawałek ugoru usłyszałem:
- Nie sprzedam bo jak my wejdziem do Unii to une za te ziemie zapłaco
dularami. Ty wisz po ile tam u nich ziemia????!!!!!
I nie pomogło żadne gadanie, propozycja okreslenia kwoty, nawet w
"dularach". Chłop niemal zdychajšcy z biedy czeka na królewicza z bajki,
który przyleci do niego i świat mu przerobi na piękny.
Kto tym ludziom tak ršbie w głowach? Kto mi psuje koncepcję rozwoju
winnicy?
Przedtem mi to wisiało. Ale od soboty mówię: PRECZ Z UNIĽ!!!
Pozdrawiam
Janusz
PS
Jestem jak najdalszy od mieszania do ogrodów polityki, ale w sobotę ona
sama mi wlazła w ogrodowš paradę. To musiałem się wyżółcić (to od
żółci!).
Janusz

2. Data: 2001-04-11 11:20:42

Temat: Re: Precz z Unią (Europejską) -długawe
Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

> W tej sprawie UE jest niewinna !! Jakieś 10 lat temu, w czasach gdy mało kto
wierzył w nasze wejście do Unii próbowałam powiększyć szkółkę. Żaden z sąsiadów
nie zdecydował się na sprzedaż bo: "a wiesz ile to będzie warte jak odrolnią i
podzielą na działki budowlane....." Oczywiście działek budowlanych nie ma po
dzis dzień a okoliczne pola porastają chwasty które wysiewają się w mojej
szkółce :-((((
Pozdrawiam Barbara G.

3. Data: 2001-04-11 12:22:36

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
(...)
> - Nie sprzedam bo jak my wejdziem do Unii to une za te ziemie zapłaco
> dularami. Ty wisz po ile tam u nich ziemia????!!!!!
(...)
Nic tak nie poprawia samopoczucia, niektórych bezczynnych istot,
jak marzenia o dobrobycie i szczęśliwości, która spadnie na nich z "nieba".

Oprócz tego, że czasami współczuję niektórym naszym rolnikom, to o wielu nie mam
dobrego zdania.

Janusz, zapowiadają przymrozki, chroń rośliny winne.
Pozdrawiam Krystyna

4. Data: 2001-04-11 12:40:01

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl napisał(a):

> wierzył w nasze wejście do Unii próbowałam powiększyć szkółkę. Żaden z sšsiadów
> nie zdecydował się na sprzedaż bo: "a wiesz ile to będzie warte jak odrolniš i
> podzielš na działki budowlane....." Oczywiście działek budowlanych nie ma po
> dzis dzień a okoliczne pola porastajš chwasty które wysiewajš się w mojej
> szkółce :-((((

To rozumiem, że rozumiesz mojš irytację. Z tym, że u mnie to nie było "odrolnienie"
i cena bo o jakiejkolwiek, nawet wysokiej cenie rolnik nie chciał gadać, ale
autentycznie "UNIA".
Pozdrawiam
Janusz

5. Data: 2001-04-11 12:42:12

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

krycha napisał(a):

> Janusz, zapowiadajš przymrozki, chroń rośliny winne.
> Pozdrawiam Krystyna

Bóg zapłać za ostrzeżenie dobra kobieto.
Pozdrawiam
Janusz

6. Data: 2001-04-11 15:14:35

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> [...]
> - Nie sprzedam bo jak my wejdziem do Unii to une za te ziemie zapłaco
> dularami. Ty wisz po ile tam u nich ziemia????!!!!!
Januszu to masz problem, weź się za edukację tego chłopa i powiedz mu, że
w b. NRD do dzisiaj cena ziemi nieznzcznie tylko wzrosła i nadal jest
trzykrotnie tańsza niż na pozostałych obszarach. Tak naprawdę tylko
nieliczni mogą liczyć na to, że ich ziemia znajdzie nabywców po wejściu do
UE. I to nie w tym rejonie Polski. Zresztą po co mają ją kupować kiedy
mogą odzyskać lub przejąć za długi! Może i ty pożycz coś temu chłopu pod
zastaw ziemi. Wiadomo, że nie odda.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2001-04-12 07:10:45

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Może i ty pożycz coś temu chłopu pod zastaw ziemi. Wiadomo, że nie odda.
> pozdr. Jerzy

A wiesz, że w ubiegłym roku dla żartu probowałem porachować ile trzeba byłoby
kasy by tš metodš (pożyczek pod zastaw) przerobić tę całš wieś w chłopów
pańszczyźnianych. I nawet niedużo wyszło. Z tym, że wówczas miałem na myśli
raczej problemy z robociznš.
Być może trzeba będzie do tego wrócić :-)))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2001-04-14 11:52:17

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - Nie sprzedam bo jak my wejdziem do Unii to une za te ziemie zapłaco
> dularami. Ty wisz po ile tam u nich ziemia????!!!!!

Coraz wiecej decyzji rzadowych uzasadnia sie unia, zwlaszcza te glupsze i
tez mam dosyc unii (jakiejkolwiek zreszta).
A chlop swej ziemi nie sprzeda dla zasady (nie wiem jakiej). Sam nachodze
dwoch, bom ogrodnik bez ziemi, ale nie chca wymienic zadnej kwoty, choc
wokol wszedzie ugory zarastajace samosiejkami.

Pozdrawiam
Andrzej

9. Data: 2001-04-18 08:59:43

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja swoją ziemię kupiłam w Agencji Rolnej. Tam mają wykaz działek
przeznaczonych do licytacji za np. niepłacenie podatku itp. Ja kupiłam 10
000m2 (jak to mówią hektar) za oszałamiającą cenę 1,87 zł za m2. W samym
środku wsi, obk stawy i las.Czwarta klasa gleby. Część odrolniona.

--
Edyta Szajnóg

10. Data: 2001-04-18 12:04:43

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Edyta =?ISO-8859-2?Q?Szajn=F3g ?= napisał(a):

> [...]
> 000m2 (jak to mówiš hektar) za oszałamiajšcš cenę 1,87 zł za m2. W samym
> środku wsi, obk stawy i las.Czwarta klasa gleby. Część odrolniona.

W mojej wsi też w zasadzie nie ma problemów z taniš ziemiš. Bez Agencji. Z tym
że ja chcę OBOK!!!
A obok tzn. od rolnika ktory ma sposób myślenia jak wyżej :-(((((
I żeby wštpliwości nie było: wcale nie chciałem go wykołować finansowo.
Cenę kilkakroć wyższš niż w okolicy gotów byłem zapłacić. Niestety TV nauczyła
chłopa, że przyjdš z UNII i zapłacš niestworzone ilości "dularów" i on rolnik
rzekomy gadać o cenie nawet nie chce.
Pozdrawiam
Janusz

Re: No to i ja się pochwalę!:-)
Jaki bluszcz posadzić na siatke ogrodzeniową ?
Dowiedz się pradwy
psy w ogrodzie -proszę o radę.
CISY OGRODOWE na zywoploty sprzedam