Prestarium i Concor

1. Data: 2008-12-13 18:46:33

Temat: Prestarium i Concor
Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od kilkunastu już lat leczę się na nadciśnienie tętnicze i do tej pory
brałem Concor 5mg pół tabletki rano. Po ostatniej wizycie u lekarza w
związku z pojawiającymi się czasami skokami ciśnienia lekarz dołączył mi
Prestarium 5mg rano. Podczas wizyty w pośpiechu zapomniałem się spytać
lekarza o sens łączenia tych leków, skoro oba mają podobne działanie
przeciwnadciśnieniowe. Faktem jest, że po Prestarium nie mam już takich
skoków. Tylko pytanie, czy po samym Prestarium, czy po połączeniu Prestarium
i Concor? Nie chcę niepotrzebnie "truć" się zbędnym lekiem i zastanawiam się
czy samemu nie zacząć stopniowo nie odstawiać Concoru. Z góry dziękuję za
wszelkie rady i sugestie.

Pozdrawiam
Jarek

2. Data: 2008-12-13 18:52:41

Temat: Re: Prestarium i Concor
Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> czy samemu nie zacząć stopniowo nie odstawiać Concoru. Z góry dziękuję za

Concor (bisoprolol) i Prestarium (perindopryl) to różne leki z różnych grup i
o zupełnie innym mechanizmie działania. Jedyne co mają ze sobą wspólnego to
końcowy efekt - obniżają ciśnienie tętnicze i zabezpieczają serce przed
szkodliwym niedokrwieniem. Połączenie tych preparatów jest bardzo częste i
zalecane przez wytyczne Polskiego i Europejskiego Towarzystwa
Kardiologicznego. Bardzo dobra decyzja lekarza!

Pozdrawiam,
Mirab

3. Data: 2008-12-13 19:42:09

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarek pisze:
> [...]
> czy samemu nie zacząć stopniowo nie odstawiać Concoru. Z góry dziękuję za

Bardzo dobry zestaw leków. Z własnego doświadczenia proponuje brać je
rano, nawet na pusty żołądek.

Pozdrawiam
Juanitos

4. Data: 2008-12-13 19:48:41

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Wam za pomoc. Chyba jednak faktycznie był to świadomy dobór
leków przez lekarza, a nie "zapomnienie", że brałem wcześniej Concor.
Pozdrawiam serdecznie.
Jarek

Porfiria, bezsenność i melatonina
Aborcja - Patent
poszukuje dobrego neurochirurga
Musze isc znowu po skierowanie do laryngologa ?
Wysoki cholesterol i trójglicerydy...