Problem po wymianie wkładki w drzwiach

1. Data: 2013-03-15 07:27:03

Temat: Problem po wymianie wkładki w drzwiach
Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem chińskich drzwi w których zostałem zmuszony do
wymiany wkładki (w poprzedniej wkładce złamał mi się klucz).
Wkładkę wymieniłem na ABUS'ową i wszystko byłoby ok gdyby zabierak mógł wykonać dwa
pełne obroty. Natomiast w moim przypadku wykonuje 1 obrót i z drugiego jakieś 270
stopni i nie można do końca przekręcić klucza (przy drugim obrocie powinny wysunąć
się wszystkie rygle w drzwiach, przy pierwszym obrocie wysuwają się tylko do połowy
rygle bezpośrednio przy szyldzie).
Zmierzyłem bardzo dokładnie zabierak w starej wkładce i w nowej i jedyna różnica jest
w jego grubości (chiński badziew ma 4,1 mm, ABUS'owy ma 4,6 mm) Czy to tu leży
przyczyna?
Czy można wymienić zabierak (bo zeszlifować te 0,5 mm przy hartowanym zabieraku chyba
nie wchodzi w grę)? Ile operacja wymiany może kosztować? Czy mogę dokonać takiej
wymiany we własnym zakresie?

Pozdrawiam
Łukasz

2. Data: 2013-03-15 11:09:10

Temat: Re: Problem po wymianie wkładki w drzwiach
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-15 08:27, l...@w...pl pisze:
> [...]
chyba nie wchodzi w grę)? Ile operacja wymiany może kosztować? Czy mogę dokonać
Ja się odniosę tylko do szlifowania. O ile nie zamierzasz tego robić
ręcznie pilnikiem, tylko szlifierką, to zeszlifujesz równie łatwo, jak
niehartowane. Wkładki tak nie zepsujesz, więc możesz sprawdzić, czy
pomoże, czy nie. Ryzyko nieduże.
Jacek

3. Data: 2013-03-15 15:39:56

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>0,5 mm przy hartowanym zabieraku chyba nie
>wchodzi w grę)? Ile operacja wymiany może
>kosztować? Czy mogę dokonać takiej wymiany

Jeżeli zabierak wykonał 1 PEŁEN obrót, to
raczej problem nie tkwi w jego grubości.
Może coś nie tak z ryglami?

JK

4. Data: 2013-03-19 07:42:39

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 15 marca 2013 16:39:56 UTC+1 użytkownik JK napisał:

> Jeżeli zabierak wykonał 1 PEŁEN obrót, to
>
> raczej problem nie tkwi w jego grubości.
>
> Może coś nie tak z ryglami?
>
> Pozdrawiam
>
> JK

Jeżeli problemem byłyby rygle to przecież nie mógłbym obrócić dwukrotnie klucza w
poprzedniej wkładce... Sam już nie wiem co z tym fantem zrobić... Chyba pozostanie mi
jednokrotne przekręcanie zabieraka :(

5. Data: 2013-03-19 10:53:22

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-19 08:42, l...@w...pl pisze:

> Jeżeli problemem byłyby rygle to przecież nie mógłbym obrócić dwukrotnie
> klucza w poprzedniej wkładce... Sam już nie
> [...]

Może zabrzmi to głupio ale... sprawdzałeś czy
otwory, w które wchodzą rygle nie są czymś
przyblokowane.
Nie wiem jaka jest konstrukcja tych drzwi ale
do otworów w podłodze lubi dostać się np.
piasek czy drobne kamyki, które uniemożliwiają
wsunięcie rygla do końca.

JK

6. Data: 2013-04-04 08:04:27

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Jakby ktoś miał w przyszłości podobny problem, to jego rozwiązanie może być
analogiczne do mojego. Okazało się, że przyczyną jest za gruby zabierak, czyli tak
jak przypuszczałem na samym początku. Szybki szlif zabieraka po jednej ze stron i
zamek zaczął się 2 krotnie obracać:)

One of the Boldest LIES ever told: "The Wright Brothers Relied On Us!"
O rtęciówach raz jeszcze.
heap D&G Shoes Gucci Shoes Dsquared2 Shoes Prada shoes wholesale www.Buy-GoodGoods.com
Cheap Nike Air Max Classic BW Shoes Air Max 90 Shoes Air Max 2013 Shoes wholesale www.Buy-GoodGoods.com
inteligentne oświetlenie w mieszkaniu