inteligentne oświetlenie w mieszkaniu

1. Data: 2013-03-07 21:23:48

Temat: inteligentne oświetlenie w mieszkaniu
Od: "Zbino" <zewmałpapoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ma ktoś pomysł w jaki sposób można rozwiązać zapalanie światła w
mieszkaniu. Chodzi o to, aby światlo samo się zapalało i gasiło jak ktoś
jest w pokoju albo z niego wyjdzie. Mamy XXI wiek, a my wciąż jak w IXX
wieku musimy zapalać i gasić światło ręcznie. Tak jakby postęp techniczny
się zaczymał w tej dziedzinie. Miałem zamontowane czujki ruchu i czujki
obecności w pokojach ale to jakieś nieporozumienie. Światło co chwilę gaśnie
jak tylko zapatrzę się w TV albo czytam książkę mimo że ustawiłem kilka
minut podtrzymania oświetlenia. Miałem czujkę, która reaguje na dźwięk ale
to też się nie sprawdziło, bo zapalało światło gdy dzieciaki krzyczały w
innym pokoju. Nie mam już pomysłu co można jeszcze zrobić, aby nie trzeba
było chodzić po domu i gasić wszedzie światła po biegających dzieciakach.
Zbych

2. Data: 2013-03-07 22:11:51

Temat: Re: inteligentne oświetlenie w mieszkaniu
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbino wrote:
> [...]
> pokoju. Nie mam już pomysłu co można jeszcze zrobić, aby nie trzeba
> było chodzić po domu i gasić wszedzie światła po biegających

kamery termowizyjne, sprzężone z komputerem i softem do wykrywania ludzi...
będą wykrywały obecność ciepłych ludzi :)

czujniki PIR ale bez filtru tylko ze będą też reagować na ciepłe obiekty w
pokoju.

bramki liczące w otworach, zaświecające światło gdy jest wiecej niż zero
osób i gaszące gdy jest zero.

3. Data: 2013-03-08 06:31:37

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 7 marca 2013 22:23:48 UTC+1 użytkownik Zbino napisał:
> Nie mam już pomysłu co można jeszcze zrobić, aby nie trzeba
>
> było chodzić po domu i gasić wszedzie światła po biegających dzieciakach.

Może spróbować nauczyć dzieciaki gaszenia światła;)

4. Data: 2013-03-08 07:28:10

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
k.gda.pl
*Marek Dyjor* napisał(-a):

> bramki liczące w otworach, zaświecające światło gdy jest wiecej niż
> zero osób i gaszące gdy jest zero.

Był wieki temu w telewizji publicznej (wtedy tylko taka była) program
popularno-naukowy pt "Lidar". Już wtedy mówili o takim rozwiązaniu, a Ty
mi o tym przypomniałeś :)

--
Big Jack
////// GG: 660675

5. Data: 2013-03-08 07:34:36

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2013 22:23, Zbino pisze:
> Czy ma ktoś pomysł w jaki sposób można rozwiązać zapalanie światła w
> mieszkaniu. Chodzi o to, aby światlo samo się zapalało i gasiło jak ktoś
> jest w pokoju albo z niego wyjdzie. Mamy XXI wiek, a my wciąż jak w IXX

Hmm... System RFID i wszyscy domownicy z noszonymi/wszczepionymi
"czipami"? ;)

> wieku musimy zapalać i gasić światło ręcznie. Tak jakby postęp

Co to jest "IXX wiek"??

[ciach]

> światło gdy dzieciaki krzyczały w innym pokoju. Nie mam już pomysłu co
> można jeszcze zrobić, aby nie trzeba było chodzić po domu i gasić
> wszedzie światła po biegających dzieciakach.

Może naucz dzieciaki samodzielnego gaszenia i zapalania świateł? Bo
inaczej twój dom może stać się inteligentniejszy od twoich dzieci ;->

6. Data: 2013-03-08 10:49:05

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbino" <zewmałpapoczta.onet.pl> napisał(a):

> Światło co chwilę gaśnie
>jak tylko zapatrzę się w TV albo czytam książkę mimo że ustawiłem kilka
>minut podtrzymania oświetlenia.

Hm.. to dziala to podtrzymywanie w koncu czy nie?
Moze ruch reka przy przewracaniu kartki to zbyt maly ruch
dla twojej czujki albo czujka byla zle ustawiona.
Generalnie takich czujek uzywa sie w miejscach, gdzie nie ma ciaglego ruchu,
a wiec wejscia, korytarze etc.

7. Data: 2013-03-08 11:24:46

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokoju.
>
> bramki liczące w otworach, zaświecające światło gdy jest wiecej niż zero

Nie ma jednoznacznego rozwiązania. Najlepszym moim zdaniem jest bramka z histerezą.
Czyli jaz licznik spadnie do zera to jeszcze czeka t sekund. Ale wymaga okablowania,
zasilania i innych pierdól. Założyć oszczędne oświetlenie i pogadać z dziećmi.

8. Data: 2013-03-09 23:43:03

Od: "Andrzej Okon" <a...@g...om> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ma ktoś pomysł w jaki sposób można rozwiązać zapalanie światła w
> mieszkaniu. Chodzi o to, aby światlo samo się zapalało i gasiło jak ktoś
> jest w pokoju

W korytarzach najlepszym rozwiązaniem są czujki ruchu PIR natomiast wygląda
na t, że w pokojach , kuchni, łazience lepiej sprawdzą się rozwiązania
oparte na zliczaniu osób w pomieszczeniu. Urządzenia takie widziałem na
różnych stronach np na www.eledo.pl
Przy urządzeniach opartych na liczeniu osób nie trzeba się ruszać, aby
światło się paliło. Obecnie jest o chyba najwygodniejsze rozwiązanie.
Ja też miałem czujkę ruchu zamontowaną w łazience. jak ktoś siedział ponad
minutę na toalaecie to zaraz robiło się ciemno i trzeba było wymachiwać w
górze rękoma. Zdjąłem ją całkiem, gdy postawiłem kabinę prysznicową bo
ciągłe gaszenie się światła było już ponad moje siły. Każde wejście do
kabiny powodowało, że po chwili było ciemno, gdyż czujka nie chciała
wykrywać ruchu przez szybę od kabiny. Teraz zastanawiam się nad zakupem
urządzeń opartych na zliczaniu osób póki co najtaniej znalazłem na eledo.pl.

Andrzej Okon

9. Data: 2013-03-10 11:13:25

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-07 22:23, Zbino pisze:
>Nie mam już pomysłu co
> można jeszcze zrobić, aby nie trzeba było chodzić po domu i gasić
> wszedzie światła po biegających dzieciakach.
Ty nie potrzebujesz inteligentniejszego oświetlenia, tylko
inteligentniejszych dzieciaków ;)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
173

10. Data: 2013-03-10 12:38:37

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 10 marca 2013 00:43:03 UTC+1 użytkownik Andrzej Okon napisał:
Teraz zastanawiam się nad zakupem

> urządzeń opartych na zliczaniu osób póki co najtaniej znalazłem na eledo.pl.

Jedzie spamem na kilometr;)

Cheap Bally Shoes Bottega Veneta Shoes Hermes Shoes Lacoste Shoes LV Shoes Miskeen Shoes Massimo Dutti Shoes Philipp Plein Shoes Salvatore Ferragamo Shoes Vivienne Weastwood Shoes Zara Shoes Tod Shoes Wholesale
dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?
dostawca energii inny niż Tauron? z sensowną obsługą przez www?
Sposób na pluskwy
Nieszczelny śrubunek