Re: Problem z dobraniem szkiel

From: "RobertSA" <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Problem z dobraniem szkiel
Date: Wed, 29 Sep 2004 17:15:23 +0200

cje2m4$26o$...@i...gazeta.pl,
Mycha <v...@g...pl>:

> Otoz mam problem z nowymi szklami do moich okularkow.
> Wada jest bardzo nietypowa
> Oko lewe ma az - 4,5 sfera
> Oko prawa + 1,5 cylinder 105
> (to potwierdzone z kilku gabinetow dane)
> Niestety szkla kontaktowe nie wchodza w gre (jestem osoba
> niepelnosprawna, raczej sobie nie poradze), nie wchodzi tez w gre, z
> tego co wiem, laserowa korekcja (lista przeciwskazan).
> Do tej pory uzywalam szkiel -2,5 i +1,5 cyl. 105.
> Z wzgledu jednak, ze pojawil sie duzy dyskomfort np. w ogladaniu tv
> (napisy szczegolnie :( )
> [...]

Nie napisalas, ile masz lat, nie wiadomo, jak u Ciebie z akomodacja.
Do nowych szkiel dobrze jest przyzwyczajac sie stopniowo.
Oczywiscie dyskomfort moze powodowac duza roznica mocy miedzy szklami lewym
i prawym.

Tak czy siak, jesli problemy do blizy w -4.5 beda sie utrzymywac, to mozesz
czytac w starych, a nowych uzywac do dali (o ile dasz rade zmienic
okulary?).

Jesli masz 40 lat lub wiecej, to zdecydowanie powinnas czytac w slabszych
okularach.

Zastanawiam sie jeszcze, czemu nie zdecydowal sie dac tego dodatniego
cylindra do prawego, skoro dobrze tolerowalas. Byc moze aby zmniejszyc w ten
sposob roznice miedzy szklami.

Nie jestem okulista.

--
Robert