Problem z kompaktem WC

1. Data: 2009-03-06 12:09:47

Temat: Problem z kompaktem WC
Od: k...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Jestem pewien problem.

Posiadam kompakt WC "Cersanit". Denerwuje mnie że w nocy słychać
"przelewanie" się wody.

Rozebrałem kompakt i zauważyłem że w z zaworu napełniającego kapie
woda na taki jakby prostokątny pojemnik. Kapanie jest dość intensywne.
Czy tak ma być ?

Druga rzecz.

Widzę jak malutkim strumieniem spływa woda w muszli sedesowej.

Sam kompakt szybko napelnia sie wodą.Denerwuje mnie jedynie hałas
"płynącej" wody.

Czy to wina uszczelek ? Czy może coś nie tak z zaworem napełniającym
lub zaworem spustowym ?

Da się jakoś to "wyregulować" ?

2. Data: 2009-03-06 14:19:15

Temat: Re: Problem z kompaktem WC
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
f...@c...googlegroups.com
użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

> Posiadam kompakt WC "Cersanit". Denerwuje mnie że w nocy słychać
> "przelewanie" się wody.

Zdejmij pokrywę i reguluj do poziomu przy którym nie będzie się przelewać, a
jednocześnie zamykać dopływ.

> Rozebrałem kompakt i zauważyłem że w z zaworu napełniającego kapie
> woda na taki jakby prostokątny pojemnik. Kapanie jest dość intensywne.
> Czy tak ma być ?

Zobaczę jak to jest u mnie. Ten pojemnik to chyba pływak podnoszony przez
wodę zamykający zawór.

> Druga rzecz.
>
> Widzę jak malutkim strumieniem spływa woda w muszli sedesowej.

U mnie jest podobnie i też Cersanit. Strumień jest tak mały, że wręcz
niewidoczny, ale jest. Jak do spłuczki wrzuci się jakiś "odwaniacz", to z
czasem narasta coraz większy barwny ślad (kamienny osad) w miejscu spływania
tego strumienia. Też szukam rozwiązania tego problemu. A nie jest to
spowodowane złym wyregulowaniem poziomu wody i jej przelewaniem, tylko
pewnie uszczelki nie trzymają.

--
Big Jack
//////

3. Data: 2009-03-06 15:17:25

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
net.pl
użytkownik *Big Jack* napisał(a):

> Zobaczę jak to jest u mnie. Ten pojemnik to chyba pływak podnoszony przez
> wodę zamykający zawór.

Sprawdziłem. To jest pływak. Woda na niego kapie i zdaje się tak ma być, bo
jest tam jakby cienki wylot wody. Powodem przelewania się wody może być
ustawiony za wysoki poziom napełnienia. Wtedy woda będzie przelewać się
przez środkową część automatu, lub nieszczelność uszczelek (połączenie
automatu z rezerwuarem, sam automat, styk rezerwuaru z muszlą, inne?) Poziom
napełnienia reguluje się taka plastikową śrubą przy pływaku i jest jeszcze
jakaś regulacja przy automacie, ale jej przeznaczenia jeszcze nie zgłębiłem.

--
Big Jack
//////

4. Data: 2009-03-06 15:21:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
> napełnienia reguluje się taka plastikową śrubą przy pływaku i jest jeszcze
> jakaś regulacja przy automacie, ale jej przeznaczenia jeszcze nie

Kropla wody drąży skałę - lepiej wymienić cały automatyczny zawór (to
zazwyczaj całość z pływakiem).

5. Data: 2009-03-06 20:37:11

Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kropla wody drąży skałę - lepiej wymienić cały automatyczny zawór (to
> zazwyczaj całość z pływakiem).

U mnie w Cersanicie jest oddzielnie zawór napełniający i zupełnie oddzielnie
zawór spustowy.
Są to dwie niezależne od siebie elementy.

Oczywiście można wymienić wszystko i wydać około 100zł za komplet , tylko
pytanie czy nie da się tego zrobić taniej , bo samo napełnianie wody działa
znakomicie ...

Tak naprawde jedynym denerwującym zjawiskiem jest ten lekki strumień wody
jak płynie po muszli i zapewne ten przepływ wody - słychać ...

No i druga sprawa.

Takie "kapanie" na pływak to chyba jednak strata wody ?
I to chyba dośc spora , porównywalna do nieszczelnych kranów i kapiących z
nich woda ...

Kiedyś się tym nie przejmowałem , bo nie wiedziałem o tym , ale po
rozebraniu kompkatu zauważyłem że kapie ...

Spróbuję poregulować ...

6. Data: 2009-03-07 08:49:56

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
zeta.pl
użytkownik */// kaszpir ///* napisał(a):

> Takie "kapanie" na pływak to chyba jednak strata wody ?

To na pływak woda kapie Ci również po napełnieniu? Jeśli tak to coś jest
skopsane. Umnie kapie, owszem ale tylko gdy zawór jest otwarty (w czasie
napełniania)

--
Big Jack
//////

7. Data: 2009-03-13 09:55:09

Od: "Zbigniew" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wada konstrukcyjna mechanizmu zamykania wody. Po napełnieniu zbiornika
podnieś uchwyt spuszczania wody ale tylko jeden centymetr do góry i tylko na
jedną sekundę. Po tym natychmiast opuść go. Nastąpi spuszczenie małej ilości
wody które zassie kołpak zamykający wodę tak, że już przestanie płynąć woda.

8. Data: 2009-03-13 18:39:54

Od: brombel <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na pewno jest do wymiany zawór napełniający, często to się zdarza nie
tylko w Cersanicie.
Zawór po prostu nie zamyka i przelewa się przez zawór spustowy.

> Oczywiście można wymienić wszystko i wydać około 100zł za komplet , tylko
> pytanie czy nie da się tego zrobić taniej , bo samo napełnianie wody działa
> znakomicie ...

Koszt zworu napełniającego to 10 zł., natomiast zawór spóstowy z
funkcją stop 28zł.

Listwa do łuków Kraków
Zmywarka Bosh SGV awaria
POSTYMP