Problem z menstruacją

1. Data: 2008-09-10 20:03:22

Temat: Problem z menstruacją
Od: K...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Od 3 lat staramy się z męzem o dziecko. Stwierdzono u mnie
policystyczne jajniki i insulinooporność. Od 3 lat nie stosuję
antykoncepcji , a okres mam (w miarę, jak na to schorzenie) regularny.
Ostatnio czułam się osłabiona, miałam podwyższona temp. ciała,
mdłości, brak miesiączki i obiawy wskazujące na to że jestem w ciąży.
Wykonalam 3 testy ciążowe-wynik (niestety) negatywny. Okres wkońcu
pojawil się po 20 dni po spodziewanym termine, ale ...normalne
krwawienie trwało zaledwie kilka godz., a przez kolejne 3 dni
wystepowały tylko znikome plamienia w postaci jakiś takich skrzepów,
czy czegoś. Nigdy nie miałam takich objawów. Okres zawsze był obfity
na początku i z dnia na dzień ilość krwi malała, aż po 5-6 dniach się
kończył. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że to było poronienie?

2. Data: 2008-09-10 21:55:53

Temat: Re: Problem z menstruacją
Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a robisz to dziecko z milosci czy z mysla o wylacznie swoim "szczesciu"?
Jak sie kocha to sie nie zachodzi w ciaze z takim bagazem obciazen.

Bo rozrod z nie banalna i nie lekka choroba to czyste ...stwo - jak sie urodzi
dziewczyna ktorej to przekazesz PCO "w spadku" to co jej powiesz? Natura
wyklucza Ciebie jako matke i sie z tym pogodzic musisz bo tak jest lepiej,
natura wie co robi od milionow lat. Poczytaj o eugenice.
Za wszelka cene musisz miec mala zabaweczke, bez wzgledu na to czy bedzie z PCO
czy nie, to sie nie liczy, liczy sie posiadanie zabweczki. A natura Ci od 3 lat
mowi NIE.

Na kafeteria.pl masz wiele na ten temat, moja byla miala PCO i tam szukala
porad. Na szczescie sie rozstalismy (nie z tego powodu).

3. Data: 2008-09-10 22:08:39

Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@i_tego.icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

weź dziewczynie nie wyjeżdżaj z eugeniką - bo to okrutne (i eugenika była
przegięciem, i wyjeżdżanie teraz z nią)
ale....
pani Karolino: papkin ma dużo racji. MASA dzieci czeka na swoją rodzinę.
Gotowych, zrobionych i urodzonych - w domach dziecka. Wszystko, co trzeba -
to dac im szczęście. Niewiele, prawda? Jesteś na to gotowa? Czy moze tylko
koleżanki z pracy już mają, i teraz, w połowie hipoteki za dom i po kupnie
drugiego auta jest w grafiku dziecko??
I oszczędzisz sobie zawodu nie zachodząc, później byćmoże tracąc, a wreszcie
tłumacząc dziecku (albo ukrywając przed nim!?) że wadę uniemożliwiającą
rozród ma po mamusi...

dojrzałych decyzji życzę
Scobowski

4. Data: 2008-09-11 06:31:19

Od: "Stradivarius" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie odpowiem konkretnie na Twoje pytanie, bo jest wysoce
specjalistyczne.
Chciałem tylko sprostować komentarze poniżej...

Zespół policystycznych jajników jest chorobą o podłożu genetycznym, sposoby
dziedziczenia są wciąż badane i ostatnie doniesienia mówią, że nie jest to
zwykłe dziedziczenie autosomalne dominujące (prawdopodobieństwo urodzenia
chorego dziecka byłoby 1/2) czy recesywne (p = 1/4), ale poligenowe. Oznacza
to, że nie można z góry zakładać, że dziecko na pewno będzie w pełni chore.
Nie wiem na ile genetyce potrafią określić to prawdodobieństwo przy takim
charakterze dziedziczenia, przypuszczam, że jest to sprawa indywidualna,
trzeba by zapytać w poradni genetycznej.
Poza tym nie do przewidzenia jest również przebieg ewentualnej choroby u
potomstwa. Zespół ten charakteryzuje się zmiennością, objawy kliniczne są
bardzo zróżnicowane, nie muszą występować wszystkie. Istnieją metody
leczenia objawów i zapobieganiu powikłań, przyczynowego niestety nie
znaleziono.

W przypadku chęci posiadania dziecka na całym świecie stosuje się
odtworzenie cykli owulacyjnych przez sztuczne wzniecenie jajeczkowania (nie
zawsze się udaje, ale jest wiele rodzajów terapii, leki działają w róznych
mechanizmach). Skoro się stosuje, pewnie poparte zgodą Komisji Etycznych.
PCOS nie jest najpoważniejszą i niewyleczalną przyczyną niepłodności.
Spontaniczne zajścia w ciążę nie należą do rzadkości.

Czy te pozytywne informacje zmieniają postać rzeczy? Myślę, że tak, decyzję
o posiadaniu potomstwa rozumiem. Czy adopcja lepsza - nie wiem.
Nikt tego nie wie, więc trzymanie się wyłącznie jednej ze stron i
straszenie, że dziecko będzie chore, jest bardzo nie na miejscu. Na pewno
natura nie wyklucza Ciebie jako Matkę.

Pozdrawiam,

R.

.googlegroups.com...

5. Data: 2008-09-11 08:07:26

Od: peeps <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Te papkin - gdyby głupota była karalna - to byś dostał dożywocie.
Poziom twojej wypowiedzi woła o pomstę...
Ja rozumiem rozgoryczenie po rozstaniu z dziewczyną, która akurat
miała PCO, ale żeby zaraz obnosić po forach z tym swoim żalem. I z tym
poziomem nieuctwa.

To naturalne że pary starają się o własne potomstwo. I nie ma nic
złego w tym, że kobieta u której stwierdzono PCO stara się o dziecko.
Bardziej się martwie o potomstwo twoje papkin - jak im przekazesz
takie niebanalne geny i nie lekki światopogląd.

Pani Karolino - proszę poszukać dobrego specjalisty, który za rękę
poprowadzi panią przez meandry tego schorzenia i pomoże zajść w ciąże
- jest wiele metod stymulacji jajeczkowania. Polecam ośrodki
przykliniczne - ośrodki przy akademiach medycznych. Nie od razu,
stopniowo, regulacja gospodarki hormonalnej - tu będzie potrzebna
mądrze poprowadzona i indywidualnie dopasowana do przypadku kuracja
hormonalna. Konieczne badanie usg jajników. Gdyby terapia
farmakologiczna nie przyniosła efektu - są jeszcze możliwości
laparaskopowego zniszczenia torbielek na jajniku, które hamują
normalną owulację.
5% kobiet w Polsce wg statystyk dotyka PCO. Głowa do góry i działać,
nie tracić czasu! Przyssać się do specjalisty - ginekolog endokrynolog
specjalizujący w PCO. Powodzenia.

A adopcja - też piekna sprawa, ale do rozważenia równolegle.

6. Data: 2008-09-11 08:59:21

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

peeps wrote:
> Te papkin - gdyby głupota była karalna - to byś dostał dożywocie.
> Poziom twojej wypowiedzi woła o pomstę...

hah peeps to kobieta jak domyslam sie, chec posiadania dzieci ponadwszystko.

> Ja rozumiem rozgoryczenie po rozstaniu z dziewczyną, która akurat
> miała PCO, ale żeby zaraz obnosić po forach z tym swoim żalem. I z tym
> poziomem nieuctwa.

ale ja nie rozgoryczony przez to... jestem facetem i nie przezywam takich
sytuacji dluzej niz przez tydzien.

> To naturalne że pary starają się o własne potomstwo. I nie ma nic
> złego w tym, że kobieta u której stwierdzono PCO stara się o dziecko.

oczywiscie, ja znam przypadki pokoleniowej cukrzycy i oni tez nie widza nic w
tym zlego a jednak sa grubi a obciazenie przez chorobe jest duze... to NIE jest
milosc do dziecka a wyrachowanie - dla wlasnego szczescia, zabawki, pociechy na
starosc nie ma innego wytlumaczenia. To jest narazenie kogos na uszczerbek na
zdrowiu jakby nie pisac, tak czy nie? Prawnie nie zabronione ale popatrz na to
ze strony etycznej - czy to jest OKAY robic dziecko wiedzac ze ma b. duza
szanse miec rowniez cukrzyce (typu 1 ztcp)? Cukrzyca to nie krzywy nos czy
odstajace uszy.

> Bardziej się martwie o potomstwo twoje papkin - jak im przekazesz
> takie niebanalne geny i nie lekki światopogląd.

Ja dzieci miec nie musze, potrafie patrzec trzezwo na swiat i nie tylko przez
pryzmat wlasnego interesu. Moje dzieci nigdy na nic nie zachoruja, nie umra.
Maja wspaniale "zycie". Swiatopoglad nie przenosi sie przez geny na szczescie
dla Ciebie ;)

7. Data: 2008-09-11 12:08:38

Od: peeps <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

do papkin
LOL. Zażenowanie ustąpiło totalnemu rozbrojeniu. Dlatego zostawię
twoją odpowiedź bez komentarza.
Dobra rada: gdybyś kiedyś zachorował na raka, cukrzyce typu drugiego
(jeszcze zdążysz), chorobę wieńcową, łuszczycę, parkinsona, dostał
wrzodów żołądka, padaczki, depresji czy cokolwiek to nie zapomnij
sądownie pozwać rodziców. I dziadków. I system koniecznie, bo pozwala
na skrajna niefrasobliwość i nieodpowiedzialność, wszelkie schorzenia
bowiem mają komponentę genetyczną, która czyni nas bardziej lub mniej
podatnymi. Więcej pokory papkin, bo życie bywa zaskakujące.

> [...]
> Maja wspaniale "zycie". Swiatopoglad nie przenosi sie przez geny na szczescie

a ta niespójność i brak logiki wypowiedzi jest już martwiąca. Pamiętaj
- NFZ refunduje wizyty w poradni zdrowia psychicznego. Powodzenia!

Ciągłe zmeczenie-problem w pracy
Krople do oczu - problem po dlugim locie samolotem
Wrocław- szpital na Grabiszyńskiej
Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu
zęby a zatoki i cera?