Problem z piecem dwufunkcyjnym

1. Data: 2004-12-24 14:39:36

Temat: Problem z piecem dwufunkcyjnym
Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piec Buderus, Logomax. Pracuje, grzeje obieg c.o. Załączam ciepłą wodę w
kranie, po dłuższej chwili leci ciepła (normalka:-( ). Zakręcam kran. I
teraz: piec nie włącza się z powrotem (dioda na piecu się nie zapala), mimo
że regulator temperatury w pomieszczeniu jest uruchomiony. Załącza się
ponownie dopiero po kilku minutach. O co tu chodzi - jakaś usterka w
programie, czy tak ma być?

S.

2. Data: 2004-12-24 23:24:39

Temat: Re: Problem z piecem dwufunkcyjnym
Od: "kaczor" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Snigdha" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
> że regulator temperatury w pomieszczeniu jest uruchomiony. Załącza się
> ponownie dopiero po kilku minutach. O co tu chodzi - jakaś usterka w

po 2 min ?? :) Jeśli tak to właśnie tak ma być - trochę późno więc nie będę
tłumaczył czemu

Wesołych Świąt

3. Data: 2004-12-25 10:10:00

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaczor" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| mimo

| po 2 min ?? :) Jeśli tak to właśnie tak ma być - trochę późno więc nie

Dokładnie po 8 minutach:-( - dziś rano zmierzono z zegarkiem w ręku. Jak
znajdziesz czas po świętach, to wytłumacz:-)

Wesołych Świąt!

S.

4. Data: 2004-12-25 23:13:25

Od: "kaczor" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie po 8 minutach:-( - dziś rano zmierzono z zegarkiem w ręku. Jak
> znajdziesz czas po świętach, to wytłumacz:-)

Więc jest tak - piec po takiej perturbacji jak podgrzanie ( jak rozumiem -
bez zasobnika tylko podgrzew przepływowy) musi " dojśc do siebie" :) . W
takim piecu jest ok 0,8l wody więc musi być pewny że to ciepło z niego jest
poprawnie odprowadzane - w przeciwnym przypadku dojdzie do przegrznia,
wywali STB i trzeba będzie go albo samemu jak sie wie jak uruchomić albo
servis wołać. Standardowo jest to ok 2 min kiedy chodzi pompa obiegu
centralnego a system sprawdza co sie dzieje tzn czy spada teperatura itd.
Może być też tak że chwilowo temperatura wody w obiegu ( odciętym od
centralnego bo podgrzewa wodę ) jest wyższa niż ta wynikająca z krzywej
grzania lub temp zew/wew. I wtedy piec musi trochę ostygnąć i dopiero kiedy
stwierdzi że nie realizuje zadanej temperatury to się włączy.

to takie opowiastki( wyjaśnienia)

a w praktyce to czy to w czymś poza ew denerwowaniem właściciela
przeszkadza??
Problem pojawia się jeżeli piec staruje za często i na b. krótko. Jeżeli
staruje, popracuje i się wyłaczy na czas jakiś to raczej jest OK.
I jeszcze jedno - nie wiem jak inni ale po montazu pieca servis powinien
przeszkolić właścicela co i jak. I jeśli są wątpliwości to również udzielić
inforamacji przez telefon.

a tak na przyszłość to jaki piec ( z tabl znamionowej) + jaka automatyka ??

kaczor

5. Data: 2004-12-26 10:49:17

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Więc jest tak - [ciach]

Mniej więcej rozumiem:-)|

| a w praktyce to czy to w czymś poza ew denerwowaniem właściciela
| przeszkadza??

Trafiłeś, właśnie właściciel dostał prawie że histerii.

> [...]
| I jeszcze jedno - nie wiem jak inni ale po montazu pieca servis powinien
| przeszkolić właścicela co i jak. I jeśli są wątpliwości to również

Hm, nie chciałam dzwonić w Wigilię;-)

| a tak na przyszłość to jaki piec ( z tabl znamionowej) + jaka automatyka
??

Logamax U004-24K. Regulator pokojowy, najprostszy.

S.

Żelazko Braun Saphir-Jet - płyta pośrednia (gdzie kupić?)
*** Wesołych Świąt ***
Spłuczka natynkowa
buty jaka pasta
wyciek spod spłuczki