Problem z prostymi po zmianie okularow

1. Data: 2003-03-19 10:57:47

Temat: Problem z prostymi po zmianie okularow
Od: "TETNO" <t...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pewien problem.

4 dni temu zmienilem okulary z:

-1,75 -1,75

na takie same minusy ale dodatkowo astygmatyzm -0,75 -1.

Po tej zmianie nic mnie nie boli i czuje sie dobrze - natomiast mam pewien
problem. Jesli patrze na boki pola widzenia to wszystkie proste lekko mi sie
zaokraglaja i mam taki lekki efekt tybiego oka - co troche mnie denerwuje.

Mam w zwiazku z tym pytanie - czy jest to naturalny efekt noszenia akularow
asygmatycznych czy po prostu pani okulistka [ vision express ] zle dobrala
mi szkla [ chocial tak jak mowie widze ostrzej i dokladniej ].

Dla informacji mam 25 lat i od mniej wiecej 10 roku zycia nosze okulary
minusy ktore co jakis czas mi sie poglebiaja [ zaczynalem od -0,5 ].

Pozdrawiam

Przemek Marszal

2. Data: 2003-03-19 13:42:35

Temat: Re: Problem z prostymi po zmianie okularow
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Dla informacji mam 25 lat i od mniej wiecej 10 roku zycia nosze okulary
> minusy ktore co jakis czas mi sie poglebiaja [ zaczynalem od -0,5 ].

Witam:-)
1. taki efekt sie uzyskuje jak sie przechodzi ze zwyklych szkiel sferycznych
na cylindryczne lub sferocylindryczne - masz ustalona ogniskowa z katem
cylindra i z reguly jak sie patrzy do bokow obraz sie albo rozmywa albo
krzywi - nauczysz sie pomalu patrzec i przestanie Ci to przeszkadzac - daj
troche czasu i przyzwyczajaj sie stopniowo.
2. Osobiscie nie wierze za bardzo okularom zapisywanym w Vision express. Po
pierwsze dlatego, ze tam jest nagonka na klienta i nie zawsze dobierane sa
dobrze okulary, a po drugie - z doswiadczenia wiem, ze jak powstawaly salony
szli do nich okulisci powiedzmy..... ze srednim poziomem. Aby byc
sprawiedliwym powiem, że z czasem sie to zmienialo, jest tam duzo dobrych
okulistow ( chociaz Ci sredni tez pozostali - dosc liczna grupa ),
aczkolwiek biorac pod uwage charakter ich pracy w tego typu salonach sa juz
wlasciwie optometrystami ( dobieracze korekcji ) niz okulistami. No i
najwiekszy ich blad - czesto dobieraja korekcje dokladnie taka, jaka
wyswietla im komputer - a to nie zawsze jest wiarygodne badanie....tak
wiec - jak osobiscie dalbym sie zbadac u okulisty poza salonem w celu
weryfikacji recepty - oczywiscie, jak dolegliwosci Ci nie ustapia;-)

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-03-19 16:21:34

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyt dobrze sie na tym nie znam, ale sama mam astygmatyzm odwrotny i z tego
co mi tłumaczona wada ta polega właśnie na tym, ze obraz bez szkiel
korekcyjnych zlewa sie, nosze okulary +1,0 i szkła idealnie mi pasują, nie
mam wrazenia, ze linie sie zaooklraglaja...czyli w sumie nie wnioslam do
rozmowy niczego nowego...miejmy nadzieje, ze zjawi sie tu ktos znacznie
bardziej wyedukowany w tym wzgledzie ode mnie :)

4. Data: 2003-03-19 19:42:20

Od: "TETNO" <t...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krzywi - nauczysz sie pomalu patrzec i przestanie Ci to przeszkadzac - daj
> troche czasu i przyzwyczajaj sie stopniowo.

Bylem jeszcze raz dzisiaj w Vision Express aby sie zapytac co oni o tym
mysla i powiedzieli abym zaczekal jeszcze kilka dni czy oczy mi sie
przyzwyczaja - a jesli nie to mi jeszcze raz zrobia badania i jak bedzie
potrzeba przepisza slabsze okulary juz bez oplaty.

> wlasciwie optometrystami ( dobieracze korekcji ) niz okulistami. No i
> najwiekszy ich blad - czesto dobieraja korekcje dokladnie taka, jaka
> wyswietla im komputer

Komputer podal mi astygmatyzm chyba okolo -2 a okulistka po badaniu wzroku
itp stwierdzila ze nie mam takiej wady tylko -1 -0,75 astygmatyzm - zreszta
mialem wrazenie ze rzeczywiscie badala moj wzrok a nie tylko odczywywala
dane.

Mam nadzieje ze bedzie ok - i zobaczymy jak bedzie mi sie patrzylo za kilka
dni. Tak czy inaczej dzieki za odpowiedz i moze polecasz jakiegos dobrego
optyka w W-wie ? [ byle nie bylo kolejek na nastepne 2 miesiace + strasznych
oplat ;) ]

Pozdrawiam
Przemek Marszal

5. Data: 2003-03-19 19:44:24

Od: "TETNO" <t...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozmowy niczego nowego...miejmy nadzieje, ze zjawi sie tu ktos znacznie
> bardziej wyedukowany w tym wzgledzie ode mnie :)

Tak czy inaczej dzieki za odpowiedz :) - zobaczymy co bedzie u mnie za kilka
dni.

Pozdrawiam

Przemek Marszal

6. Data: 2003-03-19 19:48:28

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dni. Tak czy inaczej dzieki za odpowiedz i moze polecasz jakiegos dobrego
> optyka w W-wie ? [ byle nie bylo kolejek na nastepne 2 miesiace +

Nie polece, bo nie znam ani warszawskich optykow, ani cen;-)

casus

interpretacja wyników ciezarnej
Stabilnosc wielomianu
A jednak zapytam...