Problem ze stawem kolanowym

1. Data: 2003-04-18 21:16:37

Temat: Problem ze stawem kolanowym
Od: "Piotr Sawicki" <i...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od dziecka prowadzę aktywny tryb życia: tańczę, biegam, uprawiam sporty
fitness.

W wieku 15 lat po przeciążeniu kolana pojawiła mi się woda (w kolanie),
obrzęk, stan zapalny i niemożliwość zginani. Lekarze określili przypadek
jako zapalenie stawu z nieokreślonego powodu (nie nadający się jednak do
leczenia typowymi środkami takimi jak Voltaren).
Nie leczyłam kolana tradycyjnymi środkami, ale metodą homeopatyczną (z
dobrym rezultatem). W ten sposób kilkakrotnie uniknęłam operacji.

Obecnie mam 24 lata. Uraz powraca - coraz częściej, bez istotnych przyczyn.
Zdecydowałam się na poddanie operacji (zdaje się artroskopia (?) kolana).

Mam w związku z tym pytania:
1. Chciałabym dowiedzieć się możliwie dużo na temat zabiegu, rehabilitacji i
innych szczegółów związanych z zabiegiem (jeżeli jest to możliwe proszę o
odpowiednie linki).
2. Czy jest to bardzo bolesne (zabieg, okres po zabiegu)?
3. Jak długo trwa pobyt w szpitalu?
4. Jak długo trwa rekonwalescencja? Po jakim czasie będę mogła w miarę
normalnie poruszać się?
5. Uprawiam sport (fitness). Jak szybko będę mogła do tego powrócić?

Z góry dzięki za odpowiedź!

Pozdrawiam!

--
Joanna Lewgowd
o...@m...pl

2. Data: 2003-04-18 21:20:39

Temat: Dodatkowe pytanie
Od: "Piotr Sawicki" <i...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki jest koszt zabiegu w prywatnej klinice?
--
Joanna Lewgowd
o...@m...pl

3. Data: 2003-04-18 21:37:38

Temat: Re: Dodatkowe pytanie
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

sprawdz i tam pytaj:
www.sport-klinika.pl

4. Data: 2003-04-19 09:07:36

Temat: Re: Problem ze stawem kolanowym
Od: Scarpi <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2003 23:16:37 +0200, Piotr Sawicki <i...@m...pl>
napisał:

> 2. Czy jest to bardzo bolesne (zabieg, okres po zabiegu)?
mialam artroskopie st.kolanowego trzy lata temu.
Nacinaja w kolanie trzy male dziurki, przez jedna wprowadzaja kamerke, a
przez dwie pozostale powiedzmy takie male lapiki.
Zabieg jest pod znieczuleniem ogolnym, nic nie czujesz, niec
niempamietasz..
Po zabiegu balam sie nawet stapnac na te noge, lekarz powiedzial mi, ze bez
obaw.
Sprobowalam stanac, mocniej, calym ciezarem, nawet leciutko podskoczyc, i
nic, nic nie czulam... ale moze to jest tez zalezne od pacjenta.
Ja mialam usuniete kawalek chrzastki.

> 3. Jak d?ugo trwa pobyt w szpitalu?
W poniedzialek mnie przyjeli, we srode byl zabieg, a w piatek do domciu.

> 4. Jak d?ugo trwa rekonwalescencja? Po jakim czasie b?d? mog?a w miar?
> normalnie poruszaae si??
Poruszac sie bedziesz mogla od razu, bez wiekszych przeszkud, miejmy
nadzieje :)

> 5. Uprawiam sport (fitness). Jak szybko b?d? mog?a do tego powróciae?
Na to Ci dokladnie nie odpowiem, na pewno jakis czas bedziesz musiala dac
kolanku odpoczac, w koncu to ingerencja w ten staw.
Ale z tego co pamietam to chyba nie bylo dluzej niez 4 tygodnie.

Aha, i jeszcze jedno, poz zabiegu nie ma mowy o gipsie, tylko jakis
stabilizator :)

--
Scarpi

5. Data: 2003-04-19 18:36:13

Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuję
http://www.sportmed.com.pl

pzdr
Aga

6. Data: 2003-04-20 15:28:39

Od: "madzia" <m...@p...fmno.spam> szukaj wiadomości tego autora

w rzeszowie artroskopia prywatna kosztuje 1000 zł - masz 2 dziury w kolanie
z boku i jakby pośrodku - nie miałam tego zabiegu ale o mało co więc coś
tam o tym wiem
a chodzic można chyba zaraz po wygojeniu ran tzn. nie wiem tydzień może
nawet nie...
życzę wytrwałości!!
m.

--
020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
ppp/ppp

cytomegalia
Duphaston - skutki uboczne
Laserowa korekcja wzroku ??