Re: Procedura zmiany specjalisty - POMOCY!!!

następny post »
Data: 2004-02-26 20:53:57
Temat: Re: Procedura zmiany specjalisty - POMOCY!!!
Od: "Andrzej Kaczmarek" <a...@s...com.pll>

O potrzebie skierowania do specjalisty decyduje lekarz podstawowej opieki
zdrowotnej ( tzw. rodzinny). Wystawia on jednorazowe skierowanie do
specjalisty i na tej podstawie pacjent zgłasza się do wybranego przez siebie
specjalisty, który ma podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Specjalista po zbadaniu pacjenta albo wydaje zalecenia i odpowiada lekarzowi
kierującemu jak ten ma postępować, albo stwierdza, że pacjent wymaga stałej
jego opieki i dokonuje właściwej adnotacji w książeczce RUM-owskiej. Jeżeli
jest taki wpis, to następne wizyty u tego specjalisty nie wymagają ponownego
skierowania od lekarza rodzinnego. Jeżeli jednak pacjent chce zgłosić się do
innego specjalisty niż ten, który dokonał adnotacji o objęciu pacjenta stałą
opieką, musi mieć ponowne skierowanie od lekarza poz. Lekarz rodzinny nie ma
prawa narzucać do którego specjalisty pacjent ma się zgłosić. Może
oczywiście zasugerować czy podpowiedzieć, ale nic poza tym. Jeżeli jesteś
niezadowolona ze specjalisty do którego trafiłaś musisz zgłosić się do
lekarza, który dał skierowanie i poprosić o skierowanie ponowne. Wystawienie
skierowania do lekarza specjalisty NIE OBCIĄŻA BUDŻETU lekarza rodzinnego.
To Narodowy Fundusz Zdrowia kontraktuje wizyty u lekarzy specjalistów i za
nie płaci.
Użytkownik "pipi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> W zeszlym roku dostalam skierowanie na stale leczenie do kardiologa.
Poszlam do
> lekarki polecanej przez mojego lekarza, ale jestem, delikatnie rzecz
ujmujac,
> niezadowolona z jej uslug.
> Chce sie przeniesc, ale nie wiem jak to zrobic. Czy mam prawo zazadac
wydania
> mi skierowania i po prostu isc z nim do innego lekarza, czy tez mam
zaplacic za
> dotychczasowe wizyty u specjalisty?
> Czy mam prawo zazadac od mojego lekarza ogolnego ponownego skierowania?
Wiem,