Procedura zmiany specjalisty - POMOCY!!!

1. Data: 2004-02-24 16:16:17

Temat: Procedura zmiany specjalisty - POMOCY!!!
Od: "pipi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszlym roku dostalam skierowanie na stale leczenie do kardiologa. Poszlam do
lekarki polecanej przez mojego lekarza, ale jestem, delikatnie rzecz ujmujac,
niezadowolona z jej uslug.
Chce sie przeniesc, ale nie wiem jak to zrobic. Czy mam prawo zazadac wydania
mi skierowania i po prostu isc z nim do innego lekarza, czy tez mam zaplacic za
dotychczasowe wizyty u specjalisty?
Czy mam prawo zazadac od mojego lekarza ogolnego ponownego skierowania? Wiem,
ze mi takiego nie wystawi, poniewaz oznaczaloby to dodatkowe koszty dla osrodka
ktorego jest kierowniczka.
Czy to ze na pewno odmowi mi wystawienia drugiego skierowania jest zgodne z
prawem? Czy mam prawo twardo stanac przy swoim zdaniu i powiedziec ze skoro
dala mi pierwsze skierowanie to musi mi dac drugie?
Bardzo prosze osoby poinformowane o pomoc poniewaz w obecnej lamiglowce
przepisow i pieniedzy jestem bezsilna.

2. Data: 2004-02-24 16:48:29

Temat: Re: Procedura zmiany specjalisty - POMOCY!!!
Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pipi" <p...@o...pl> wrote in message

> Bardzo prosze osoby poinformowane o pomoc poniewaz w obecnej lamiglowce
> przepisow i pieniedzy jestem bezsilna.

Jesli nowy kardiolog przyjmuje w tej samej przychodni, to chyba nie ma
problemu... Ale jak to wyglada z przejsciem do innej przychodni... to nie
wiem... ja dostalam nowe skierowanie, wtedy, gdy laryngolog prowadzacy moja
corke byl chory, a Mloda zalewala sie ropa z zatok... Tyle, ze ja tego nie
planowalam :)))

Moze zrob podobnie... Wykorzystaj moment, gdy Twoj kardiolog jest chory/na
urlopie i idz do lekarza pierwszego kontaktu, powiedz, ze czujesz sie BARDZO
zle, lekarza nie ma, a zeby isc do innego potrzebujesz skierowania...

Ale moze ktos bardziej 'prawnie' zorientowany Ci pomoze...

Kania i Mloda (22.03.1998)

3. Data: 2004-02-24 18:45:47

Od: "pipi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zle, lekarza nie ma, a zeby isc do innego potrzebujesz skierowania...

Ten numer nie przejdzie. Moj lekarz pierwszego kontaktu nie pojdzie na to.
Nowe skierowanie to nowe pieniadze ktore trzeba wydac. I ona tego nie wypisze.
Czy mozna inaczej?

4. Data: 2004-02-24 19:22:47

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pipi napisał(a) w wiadomości: <6...@n...onet.pl>...

> [...]
>Czy mozna inaczej?
>
>-- Na Boga- przeciez za skierowanie do specjalisty lekarz rodzinny nic nie
placi, to pomylka w interpretacji przepisow. Nawet lepiej dla niego, gdy
wysle tam pacjenta, bo nie placi za jego badania.
Wiem co mowie- jestem specjalista.
Jak cie sie specjalista nie podoba, to masz prawo prosic o nowe skierowanie.
Zreszta i tak jest ono potrzebne co roku( jest wazne tylko rok)

5. Data: 2004-02-24 19:51:32

Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> placi, to pomylka w interpretacji przepisow. Nawet lepiej dla niego, gdy
> wysle tam pacjenta, bo nie placi za jego badania.
> Wiem co mowie- jestem specjalista.

przepraszam ze się podczepiam do wątku ale czy na pewno tak jest. Ja mam
stałe problemy z kolanami - częstym gościem jestem u ortopedy ale
skierowania zawsze dostaję na konsultacje, leczenie okresowe - nie są to
skierowania stałe. I za wszystkie badania płaci mój internista, bo
specjalista odsyła mnie z plikiem karteluszek co należy zrobić.
Jeżeli jest tak jak mówisz to nie powinnam mieć żadnych problemów ze
skierowaniami a specjaliści powinni bez szemrania wypisywać badania a nie
tłumaczyś się że "nie mają możliwości, uprawnień wysłania mnie na badania".
w tej chwili doszłam do opini że jak pacjent choruje na więcej niż jedną
dolegliwość to jest ignorowany albo zbywany (ale może to tylko lakarka u
której w tej chwili sie "leczę")

w odpowiedzi na pytanie główne - można też spróbować zmienić internistę a
wraz z nim lekarza kardiologa

Dorota

6. Data: 2004-02-24 20:36:32

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004, pipi wrote:

> Czy mam prawo zazadac od mojego lekarza ogolnego ponownego skierowania? Wiem,
> ze mi takiego nie wystawi, poniewaz oznaczaloby to dodatkowe koszty dla osrodka

najlepiej sprobowac po prostu poprosic lekarza pierwszego kontaktu
o nowe skierowanie i wyjasnic dlaczego. Zwykle na poczatku lepiej
jest po prostu po prosic bo czasami sie okazuje, ze jest to wystarczajacy
srodek do uzyskania tego, czego oczekujesz. Dlaczego od razu "zadac"

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2004-02-24 20:42:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004, pipi wrote:

> Nowe skierowanie to nowe pieniadze ktore trzeba wydac.

nie prawda

8. Data: 2004-02-24 20:44:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004, Monika B wrote:

> Jak cie sie specjalista nie podoba, to masz prawo prosic o nowe skierowanie.
> Zreszta i tak jest ono potrzebne co roku( jest wazne tylko rok)

dobrze to ujales - najlepiej poprosic. Ludzie traktujcie swoich lekarzy
jak ludzi. Jesli masz problem, z jakis wzgledow nie podoba Ci sie
opieka specjalisty, do ktorego trafiles/las - to powiedz o tym
szczerze swojemu lekarzowi rodzinnemu. Tak jest lepiej niz od razu
"zadac" czy "straszyc" lekarza rodzinnego, ze jak Ci nie da
skierowania do drugiego specjalisty to ....

9. Data: 2004-02-24 20:52:20

Od: "anka i krzychu" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zapoznalem sie z watkiem i przyznam jestem zdziwiony.
Od 4 lat lecze sie urologicznie czyli specjalistycznie na podst. skierowan
stalych.
Nowe skierowanie otrzymywalem zawsze bez problemu i to az od 2 lekarzy
pierwszego kontaktu, czy ze wzgledu na koniec roku czy tez na moja sugestie
ze stracilem cierpliwosc do obecnie leczacego mnie specvjalisty
Krzysztof z Pily

10. Data: 2004-02-24 20:53:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wezly chlonne
temperatura jąder
niemiarowosc zatokowa typu oddechowego
Pocenie sie
Akupunktura, hipnoza i fenomen Gangesu :)))