Akupunktura, hipnoza i fenomen Gangesu :)))

1. Data: 2004-02-24 13:36:55

Temat: Akupunktura, hipnoza i fenomen Gangesu :)))
Od: "Flying_V" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.soc.religia mamy takiego wesołego gościa imieniem Adam, który pewnego
dnia wygenerował takiego oto posta [cytuję]:

Nauka mimo ze w najbardziej racjonalny sposob tlumaczy
nam poszczegolne zjawiska otaczajacego nas swiata,to jednak nie daje
pelnego, wiarygodnego obrazu calosci,a taki przedstawiany przez Ciebie obraz
nie ma tez zadnej logiki,ani wiarygodnosci.Aby nie byc goloslownym posluze
sie przykladami:
1.Akupunktura,ktora zostala przyjeta w poczet oficyjalnej nauki.
Nakluwa sie jakies punkty kanalow energetycznych i tymi nakluciami uzyskuje
wszelkiego rodzaju znieczulenia,oraz leczenie wielu chorob.
Czy potrafisz zatem podac sklad biologiczny i biologiczny opis tych kanalow
energetycznych stosowanych w akupunkturze ?
2.Hipnoza,ktora tez zostala przyjeta w poczet oficyjalnych nauk.
Jesli osobie w stanie hipnozy zasugerujemy ze dotykamy ja zarzacym sie
papierosem dotykajac tylko zwyklym olowkiem to osoba ta odczuje bol,a na jej
skorze w miejscu dotkniecia olowkiem powstanie oparzenie identyczne jak przy
dotchnieciu zarzacym sie papierosem.I odwrotnie,jesli osobe w stanie hipnozy
dotchniemy zarzacym sie papierosem sugerujac jej ze jest to tylko zwykly
olowek,to osoba ta nie odczuje zadnego bolu,a na jej skorze nie pojawia sie
zadne zmiany oparzeniowe.Z powyzszego wynika wiec ze nasza swiadomosc {w
rozumieniu jako calosc} drwi sobie i olewa cieplym moczem wszelkie wszelkie
prawa fizyczno-chemiczne,bowiem to ona ustala wszelkie prawa i jest
kreatorem dla swojego organizmu.
Czy potrafisz to wyjasnic naukowo ?
3.Fenomem Gangesu
Powszechnie wiadomo ze w Indiach zwloki zmarlych pali sie,a zweglone resztki
wrzuca do Gangesu.Jako ze wiekszosc hindusow jest biedna,a drewno potrzebne
do palenia zwlok drogie,totez wiekszosc wrzuca do Gangesu na wpol
niedopalone zwloki,tak wiec mozna smialo powiedziec ze Ganges jest trupia
rzeka.Z naukowego punktu widzenia Ganges powinien byc siedliskiem
najprzerozniejszych zarazkow i chorob,jednak w gangesie kapia sie setki
milionow hindusow i nie bylo przypadkow aby ludzie zachorowywali po kapieli
w Gangesie.
Mozesz wyjasnic to z naukowego punktu widzenia dlaczego w Gangesie mimo
sprzyjajacych warunkow nie rozwijaja sie wszelkie zarazki i bakterie
chorobotworcze,mimo ze w kazdych innych miejscach nawet przy mniej
sprzyjajacych dla ich rozwoju warunkach sie rozwijaja ? [koniec cytatu]

Proszę Was jako fachowców o ustosunkowanie się do tego tekstu, który stał się
u nas przedmiotem sporu między Adamem i ludźmi racjonalnie myślącymi.

Z góry dzięki za opinie

Pozdrawiam

Flying_V

2. Data: 2004-02-24 16:35:57

Temat: Odp: Akupunktura, hipnoza i fenomen Gangesu :)))
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Flying_V <f...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1fk1n$jc4$...@i...gazeta.pl...
> [...]
kanalow
> energetycznych stosowanych w akupunkturze ?

Medycyna tłumaczy troche inaczej działanie akupunktury. Pewne działanie
przeciwbólowe akupunktury jest prawdopodobnie zwiazane z hamowaniem
przewodzenia w powolnych wloknach czuciowych typu C. Poniewaz nerwy
sa ułozone jak wiazki to na upartego mozna w nich widziec kanały.

> [...]
> chorobotworcze,mimo ze w kazdych innych miejscach nawet przy mniej
> sprzyjajacych dla ich rozwoju warunkach sie rozwijaja ? [koniec cytatu]

Własciwie to nie wiem co odpisac na takie głupoty. Wlasciwie autorowi
nalezałoby zaproponowac wycieczke nad Ganges z ewentualna degustacja jej
swietej wody. Miałem okazje przebywac w Indiach a takze Bangladeszu. Tam
jest wspolna delta Brahmaputry i Gangesu. Niektorzy niezbyt elegancko
nazywaja to miejsce kloaka swiata.

Piotr Maksymowicz

3. Data: 2004-02-24 20:24:01

Temat: Re: Akupunktura, hipnoza i fenomen Gangesu :)))
Od: "quasi-biolog " <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakby to kogos interesowalo, to tutaj jest link do wspomnianego watku
(otwartego z portalu "gazety"):

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.soc
.religia&tid=1018778

A tu owa "kontrowersyjna" dawka glupoty w wykonaniu oszoloma imieniem Adam:

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?
group=pl.soc.religia&tid=1018778&pid=1019379

4. Data: 2004-02-24 20:26:00

Od: "quasi-biolog " <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flying_V! Napisalem do Ciebie na priva, ODPOWIEDZ!

5. Data: 2004-02-25 09:51:21

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pewnego
> dnia wygenerował takiego oto posta [cytuję]:

Otoz zacytowany przez flying_V moj post byl odpowiedzia na fantazje
niejakiego quasi-biologa,ktory zdazyl sie tutaj juz pojawic.Jest 99,9%
prawdopodobienstwa ze quasi-biolog i flying_V to ta sama osoba,ktora poczula
sie urazona i na wszelkie sposoby chce sie dowartosciowac.
Po jego {czyli quasi-biologa} odpowiedzi,ktorej fragmenty ponizej cytuje { z
caloscia watku mozna zapoznac sie

http://groups.google.pl/groups?selm=c0ro1o%24osa%241
%40inews.gazeta.pl&oe=IS
O-8859-2&output=gplain
} okreslilem go mianem ignoranta i niedouczonego studenciny.
A oto fragmenty postu quasi-biologa:

***> Aby nie byc goloslownym posluze
> sie przykladami:

LOL :))) Buahahaha! :))) To ma byc zart, czy po prostu piles to samo co
kolega z postu wyzej?
Co ma piernik do wiatraka? Wyjasnisz mi moze, w jaki sposob twoje rewelacje
podwazaja cokolwiek co kiedykolwiek gdzikolwiek napisalem? Wyglada na to, ze
chlopak "powiedzial co wiedzial" i teraz jest zadowolony, ze ludzie to
czytaja.

Czego niby maja dowodzic Twoje humbugi rodem ze szmatlawcow a la "Wrozka"?
Ze niby "sa na tym swiecie rzeczy, ktore sie waszym filozofom nie snily"?
Buahahaha :)))
Nawet nie chce mi sie tego komentowac, no bo jaki to ma sens? Przeciez
fana "wiedzy ezoterycznej" i "medycyny alternatywnej" i tak nie wylecze z
infantylnej naiwnosci oraz chorobliwego apetytu na cuda-niewidy. Ponoc nie
sposob wymyslic takiej glupoty, w ktora ludzie by nie uwierzyli i nie
chcieli zaplacic aby sie nia karmic...
Dlatego tez odpowiem skrotowo i zarzadze EOT!

Przytaczas tu mase rzekomych faktow, ale ani slowem nie wspominasz skad maja
one pochodzic. Poprosze zatem o namiary na publikacje naukowe z powaznych
periodykow naukowych (im wyzszy impact factor, tym lepiej), ktore
potwierdzaja owe rewelacje. No wiec jak bedzie, panie nie-goloslowny, he,
he?

> [...]
kanalow
> energetycznych stosowanych w akupunkturze ?

O naukowych podstawach para-terapeutycznej mocy akupunktury wyczerpujaco
napisal Ci Ndziorl. Prawde mowiac - poza faktami z dwoch ostatnich
akapitow -
nie spotkalem sie dotad z takim modelem jej dzialania (szczerze
powiedziawszy brzmi on dla mnie srednio wiarygodnie) ale i tak nie zamierzam
sie w ten temat zaglebiac.

> 2.Hipnoza,ktora tez zostala przyjeta w poczet oficyjalnych nauk.

Prawdziwa hipnoza ma tyle wspolengo z popularnym o niej wyobrazeniem, co
krowa z tranzystorem...

> Jesli osobie w stanie hipnozy...

Nawiasem mowiac, nie kazdego da sie zahipnotyzowac, a sposrod
osob "hipnotyzowalnych" nie kazda osiaga jednakowy stopien transu (o ile
pamietam zasadniczo wyroznia sie ich 7, w zaleznosci od glebokosci i
podatnosci zahipnotyzowanego na sugestie).

> zasugerujemy ze dotykamy ja zarzacym sie
> papierosem dotykajac tylko zwyklym olowkiem to osoba ta odczuje bol,

Bol to za mocno powiedziane, w kazdym razie da sie ja w ten sposob oszukac.
Nawiasem mowiac - o ile dobrze pamietam - jes to test sluzacy - razem z
testem polegajacym na wmowieniu zahipnotyzowanemu, ze trzyma w wyprostowanym
reku ciezki przedmiot - do okreslenia stopnia glebokosci transu (w skali 1-
7).

> a na jej
> skorze w miejscu dotkniecia olowkiem powstanie oparzenie identyczne jak
przy
> dotchnieciu zarzacym sie papierosem.

Buahahahaha!!! :))) Bzdura na resorach!!! :)))) Gdzies to wyczytal
czlowieku?!

> I odwrotnie,jesli osobe w stanie hipnozy
> dotchniemy zarzacym sie papierosem sugerujac jej ze jest to tylko zwykly
> olowek,to osoba ta nie odczuje zadnego bolu,

Przesada. Nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze byly takie eksperymenty
z porazaniem pradem, ale przyniosly one wyniki sredniozadowalajacei. W
odpornosc na bol zwiazany z poparzeniem absolutnie nie wierze!

> a na jej skorze nie pojawia sie
> zadne zmiany oparzeniowe.Z

A zglosisz sie na ochotnika do eksperymentu srawdzajacego, czy
zahipnotyzowany jest odporny na postrzaly z kalasznikowa, he, he ;)?

Ty naprawde cos piles, czy sobie tylko jaja robisz?

> [...]
wszelkie
> prawa fizyczno-chemiczne,bowiem to ona ustala wszelkie prawa i jest

Na olanie cieplym moczem zasluguja wszelkie wszelkie androny, ktore tu
wyglaszasz. A moze zglosisz sie sam - tak jak juz proponowalem - do
eksperymentu weryfikujacego Twoja odwazna hipoteze (jesli nie kalasznikow,
to moze chociaz ten papieros). Co, panie nie-goloslowny?

> Czy potrafisz to wyjasnic naukowo ?

Przegladowy, popularnonaukowy artykul na temat hipnozy byl w ktoryms
numerze "Swiata Nauki/Scientific Ammerican" z 2002 roku. Wybierz sie do
biblioteki, to se znajdziesz swoje "wyjasnienie naukowe".***

Wiem ze tego typu tematy powinny byc poruszane na pl.sci.psychologia {nie ja
jednak rozpoczynalem tutaj ten watek} jednak jesli student V roku biologii
nazywa prace naukowcow humbugami i szmatlawcami,tylko dlatego ze ich nie zna
i nie pasuja do jego fantazjowania,moim zdaniem zasluguje na miano ignoranta
i niedouczonego studenciny.

Adam

6. Data: 2004-02-25 13:53:20

Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Otoz zacytowany przez flying_V moj post byl odpowiedzia na fantazje
> niejakiego quasi-biologa,ktory zdazyl sie tutaj juz pojawic.Jest 99,9%
> prawdopodobienstwa ze quasi-biolog i flying_V to ta sama osoba,

Jeszcze raz sie do Ciebie odezwe:
Biedaku, przykro mi z powodu Twojej manii przesladowczej, ale mimo wszystko
stales sie dla mnie po prostu zabawny. Jestes taka samoupokarzajaca sie
grupowa maskotka czy jak wolisz klaunem, ktory sam wylewa sobie zawartosc
nocnika na glowe. Pisz wiecej, bedzie w usenecie weselej! ;-)

Dlaczego nie pochwaliles sie tutaj swoja blyskotliwa dedukcja, przy pomocy
ktorej "zdemaskowales" moj niecny wystepek? Albo lepiej sie nie chwal, bo
ludzie nie pozbieraja sie po ROTFLach.

Jak widze nie miales odwagi na przedstawienie mojego komentarza na temat
Twoich rewelacji o "fenomenie Gangesu"? Mozna wiedziec dlaczego? Przeciez
uczucie wstydu nie jest Ci znane...

> Wiem ze tego typu tematy powinny byc poruszane na pl.sci.psychologia {nie ja
> jednak rozpoczynalem tutaj ten watek} jednak jesli student V roku biologii

O prosze! Kolejne wesole urojenie! Tym razem chory umys Adasie zacza ukladac
moja - czyli swojego "smiertelnego wroga" - biografie. No to juz wiem, ze
jestem studentem biologii i w dodatku V roku. Hmm, interesujace. Ciekawe co
bedze dalej - moze okaze sie, ze dzialam w zydowsko-masonsko-cyklistycznym
spisku, a tak w ogole to jestem Zoltar z planety XB1524A?

Teraz calkiem powaznie: nie wiem czy Ty swiadomie klamiesz w wyniku obsesji
na moim punkcie, czy to efekt zaslepienia irracjonalna nienawiscia wpedzil
Cie w obled halucynacji, ale niezwlocznie powinienes zasiegnac pomocy
psychiatry. Szybko, zanim bedzie za pozno (biale myszki juz widzisz?)!!!
Mozgi podobnie jak stale uzebienie raczej nie odrastaja... ;)

> nazywa prace naukowcow humbugami i szmatlawcami,

O przepraszam. Na zadne prace naukowe sie nie powolales, mimo moich prosb.
Dla przykladu: na temat "kanalow energetycznych" i "oparzen rzekomych"
(swiadczacych jakoby o niezniszczalnosci tkanek zahipnotyzowanego)-
o "fenomenie Gangesu" nie wspominajac - w archiwum PubMed nie ma nawet
wzmianki. A swoje "autorytety naukowe" niestety rowniez mozesz sobie wsadzic.
Parka "uczonych hipnoterapeutow" nigdy nie opublikowala zadnej pracy na temat
hipnozy (do sprawdzenia w PubMedzie)! Fakt, Francuz ma na koncie sporo
osiagniec z tej dziedziny (choc bardziej chodzi o ilosc niz jakosc, tj. ranga
czasopism w jakich publikowal na temat hipnozy) ale nie ma wsrod nich nic na
temat "oparzen rzekomych"! No i co panie nie-goloslowny? Hyba jednak
humbugi...
A moze sam "wlasna piersia" obronisz swoje wywrotowe hipotezy dajac sie
przypalac papierosem (kalasznikowa zostawimy na pozniej) i degustujac wode z
Gangesu? Co, jak bedzie?

> tylko dlatego ze ich nie zna

A skad niby mam znac? Przeciez zadnych naukowych publikacji nie przytoczyles
(zapewne z prostej przyczyny - bo takie po prostu nie istnieja!).

> i nie pasuja do jego fantazjowania,moim zdaniem zasluguje na miano ignoranta
> i niedouczonego studenciny.

A kto to ocenia? Czlowiek nie majacy pojecia o rozwoju zarodkowym (przypomnij
sobie swoje roszczenia pod adresem Ndziorla dotyczace "dowodow metamerycznej
budowy zarodka"), immunologii ("hindusi nie kapia sie w Gangesie
codziennie"), mianie coli ("co mnie obchodzi jakas JEDNA bakteria") itd. itp.

z powazaniem

quasi - nie-flying_v - biolog

PS: UWAGA! Ten post takze wysylam z uniwersytetu. Masz kolejnego haka na
mnie ;-)

7. Data: 2004-02-25 15:42:56

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik quasi-biolog <q...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1i9cg$b87$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> grupowa maskotka czy jak wolisz klaunem, ktory sam wylewa sobie zawartosc
> nocnika na glowe. Pisz wiecej, bedzie w usenecie weselej! ;-)

Jesli masz problemy ze swoja osobowoscia chloptasiu to proponuje zwrocic Ci
sie ze swoimi problemami na pl.sci.psychologia.
I nie zasmiecaj wszystkich grup swoim spanowaniem,bo akurat na tej grupie
najmniej jest potrzebne Twoje trollowanie.EOT.

Adam

Wątroba - co tu jest napisane
ciąża i problemy
zbicie goraczki
ból głowy -zatoki ,problem z uchem,okiem ??
"male" cisnienie krwi