ciąża i problemy

1. Data: 2004-02-24 13:04:52

Temat: ciąża i problemy
Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy spanie na brzuchu w ciąży, może mieć negatywny wpływ na rozwój dziecka
(płodu)?
Czy jeżeli tętno płodu z każdym miesiącem jest mniej słyszlne to może z
dzieckiem być coś nie tak (koniec czwartego miesiąca)? Chodzi mi o to, że w
drugim miesiącu słyszałam bardzo wyrażnie, w trzecim miesiącu słabiej, a teraz
prawie wogóle. Lekarz miał problemy ze zlokalizowaniem sygnału.
Czy jest to normalne? Nie czuję też ruchów dziecka?

2. Data: 2004-02-24 20:17:56

Temat: Re: ciąża i problemy
Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy spanie na brzuchu w ciąży, może mieć negatywny wpływ na rozwój dziecka
> (płodu)?
nie
> [...]
> drugim miesiącu słyszałam bardzo wyrażnie, w trzecim miesiącu słabiej, a
O ile sobie przypominam, to ja bedac w ciazy wogole nie slyszalam tetna
dziecka, a juz na pewno nie w 2,3, czy 4 miesacy. Plod w 2 m-sc jest
wielkosci glowki zapalki wiec nie ma takiej mozliowsci, w 3i4 m-sc jest
dlugosci ok 1-2 cm wiec tez jest to nierealne. Jak Ty to wogole moglas
slyszec?
Lekarz miał problemy ze zlokalizowaniem sygnału.
Mogl miec aparature zle ustawiona, alabo szukal tam gdzie nie powinien.
> Czy jest to normalne? Nie czuję też ruchów dziecka?
Z tego co jeszcze pamietam ruchy dziecka czuc dopiero pod koniec 5 lub na
poczatku 6 m-sc wczesniej raczej nie.
Poza tym wydaje mi sie, ze jestes za bardzo przewrazliwiona i oczekujesz
rzeczy nierealnych.

3. Data: 2004-02-24 20:30:47

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy spanie na brzuchu w ciąży, może mieć negatywny wpływ na rozwój dziecka
> (płodu)?

Ja tam spałam na brzuchu do czasu, aż jego wielkośc uniemożliwiała to.
Problemów nie zanotowałam.

> [...]
> drugim miesiącu słyszałam bardzo wyrażnie, w trzecim miesiącu słabiej, a

W drugim miesiącu słyszałaś tętno dziecka?????A w jaki sposób?
Coś wymyślasz........Co do ruchów dziecka - poczytaj jakieś lektury na temat
przebiegu ciąży.........
--
Pozdr. Ewa

4. Data: 2004-02-25 13:47:40

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdr. Ewa
>
> Wlasnie czytam caly czas i z tego co wiem to między 16 a 20 tygodniem mozna
po raz pierwszy poczuć ruchy dziecka (nie jest to regula dla wszystkich), ale
mi bardziej chodzilo o tetno dziecko, a jesli ty nie wiesz o czym ja mowie to
po co zabierasz glos. Swoje zlosliwe uwagi zostaw lepiej dla siebie, bo chyba
za malo lektur to ty chyba przeczytalas...
Ta strona jest dla osob ktore potrzebuja odpowiedzi na swoje pytania i dla
osob ktore na te pytania potrafia odpowiedziec, a nie dla....
Wiec prosze, ani ty, ani inna osoba ktora cierpi na brak czasu zanim odpisze
niech dwa razy sie zastanowi.

5. Data: 2004-02-25 14:58:20

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> dziecka, a juz na pewno nie w 2,3, czy 4 miesacy. Plod w 2 m-sc jest
> wielkosci glowki zapalki wiec nie ma takiej mozliowsci,

O czym ty mowisz "glowki zapalki" ktora w moim przypadku miala 16 mm
(wgBadanie USG)

> w 3i4 m-sc jest
> dlugosci ok 1-2 cm wiec tez jest to nierealne.

Chyba miesiace pomylilas z tygodniami, ale twoje dane nawet do tygodni nie
pasuja, albo cos zle sobie przypominasz.

> Jak Ty to wogole moglas slyszec?

Dzieki aparaturze podczas badania. W 5 tygodniu serce ma formę pojedynczej
rurki, podlegającej kilku nieskoordynowanym uderzeniom. Z każdym tygodniem to
stukanie staje sie coraz bardziej regularne. Ja pierwsze badanie kiedy
uslyszlam tetno za pomoca aparatury mialam w 11 tygodniu ciazy, a kazde
nastepne przy kolejnych wizytach.

> Lekarz miał problemy ze zlokalizowaniem sygnału.
> Mogl miec aparature zle ustawiona, alabo szukal tam gdzie nie powinien.

Zawsze uzywa tego samego sprzetu (na poczatku sluchawek, a w pozniejszym
okresie ciazy sygnal slychac głośno w calym pomieszczeniu), moze mial zle
ustawiona aparature tego niestety ja nie wiem. Wiem jedno ze wczesniej nie
mial zadnych problemow.
Przede mna byla pacjetka mniej wiecej w tym samym tygodniu ciazy i gdy uzyl
nie sluchawek tylko dal sygnal na glosno to ja slyszlam bardzo wyraznie
siedzac w poczekalni.

> Z tego co jeszcze pamietam ruchy dziecka czuc dopiero pod koniec 5 lub na
> poczatku 6 m-sc wczesniej raczej nie.

Między 16 a 20 tygodniem można po raz pierwszy poczuć ruchy dziecka. Nie jest
to jednak regula dla wszystkich. Dziecko jest wciąż jeszcze bardzo małe ma
okolo 11 cm długości. Poduszka z płynu owodniowego może amortyzować wszystkie
ruchy, sprawiając, że dla mnie one beda niewyczuwalne.
Mi bardziej chodzilo o tetno, o ruchach napisalam informacyjnie.
Zastanawialam sie czy moje spanie na brzuchu mogloby zaszkodzic rozwojowi
dziecka oraz sprawic ze nikontrolowane uciskanie brzucha podczas snu
ograniczyloby jego ruch. Po za tym schudlam i jak do tej pory mam problem z
przybieraniem na wadze.

> Poza tym wydaje mi sie, ze jestes za bardzo przewrazliwiona i oczekujesz
> rzeczy nierealnych.

Ja oczekuje zdrowego dziecka, a to nie jest chyba rzecz nierealna.
Gdybys byla na moim miejscu i przezyla to co ja to recze ci, ze
przewrazliwienie w twoim przypadku to byloby malopowiedziane.

6. Data: 2004-02-27 09:23:05

Od: "Francik Kopytko" <f...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie mysl, ze tylko ty masz problemy w ciazy, bo co bys powiedziala gdyby ci
lekarz powiedzial w 2 m-sc ze plod jest martwy i trzeba usunac dziecko, a
nastepnie 3 dni pozniej - jest w porzadku, dziecko ma sie dobrze. Poza tym
nic nie pisalas,ze tetno slyszalas przez aparature, a ja wrozka nie jestem.

7. Data: 2004-02-27 12:05:50

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nic nie pisalas,ze tetno slyszalas przez aparature, a ja wrozka nie jestem.

Napisalam na strone dyskusyja nie po to aby sprzeczac sie kto ma wieksze
problemy czy racje, ale po to aby porozmawiac z ludzmi ktorzy mieli podobne
objawy w czasie ciazy i poradzic sie co te osoby w takich sytuacjach robily.
Własnie dlatego, ze wiele kobiet obecnie ma mniejsze, czy wieksze problemy w
czasie ciazy moga podzielic sie swoimi doswiadczeniami i udzielic dobrej rady.
Nie pisalam, ze tetno slyszalam przez aparature, poniewaz myslalam, ze jest to
oczywiste.
Po za tym to czasem na tej stronie odpisuja lekarze, ktorzy rowniez sluza
dobra rada. Dzieki wlasnie takiemu lekarzowi bardzo bliska mi osoba żyje do
dzis dnia (nie byly to problemy ginekologicze).

8. Data: 2004-02-27 19:46:12

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

f...@o...pl wrote:

[ciach]

spróbuj zajrzeć do nas :) u nas są same ciężarówki, które najlepiej
rozumieją, co znaczą takie obawy.

Forum jest na www.dzieckoinfo.com , w dziale forum: oczekując na
dziecko.

--
Pazdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

9. Data: 2004-03-01 11:42:39

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziecko.
>

> --
> Pazdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

Dziekuje, na pewno sprawdze

zbicie goraczki
ból głowy -zatoki ,problem z uchem,okiem ??
"male" cisnienie krwi
Czworogłowy uda - rwący ból
Rehabilitacja po udarze mózgu