Rehabilitacja po udarze mózgu

1. Data: 2004-02-24 08:20:15

Temat: Rehabilitacja po udarze mózgu
Od: "macdor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !Poszukuje stron z ćwiczeniami rehabilitacyjnymi po udarze.Mój tato
miał udar 2 tygodnie temu zakończony paraliżem lewej strony ciała.Dziś jest
o wiele lepiej może delikatnie poruszać nogą i palcami u lewej ręki.Niestety
w czwartek zostanie wypisany ze szpitala.Aby mógł w miarę samodzielnie
egzystować potrzebna jest rehabilitacja.Na profesjonalną nie mamy co liczyć
,dlatego bardzo was proszę podeślijcie jakieś linki do stron z ćwiczeniami
rehabilitacyjnymi po w/w udarze.
Pozdrawiam gorąco Grzegorz

2. Data: 2004-02-24 08:59:55

Temat: Re: Rehabilitacja po udarze mózgu
Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

macdor wrote:

> [...]
> ,dlatego bardzo was proszę podeślijcie jakieś linki do stron z ćwiczeniami

Witam...

Linków niestety nie znam. Ale może spróbujcie dopóki tato jest jeszcze
na oddziale pogadać z tamtejszym rehabilitantem, aby pokazał Wam
odpowiednie ćwiczenia?
Jakiś czas temu babcia męża miała udar, również paraliż prawej strony
ciała. Po wyjściu ze szpitala poprosiłam kolegę rehabilitanta, aby wpadł
do babci, obejrzał ją i nauczył nas paru ćwiczeń. W sumie taka jedna
wizyta dużo dała, bo wiedziliśmy co robić i na co zwrócić uwagę. Mimo,
że w chwili udaru babcia miała 82 lata i spore obciążenia
kardiologiczne, to odzyskała prawie całkowitą sprawność w prawej ręce i
dość sporą w nodze. Wizyta specjalisty da zawsze więcej, bo bardziej
może dostosować ćwiczenia do konkretnej osoby. Kolega nie wziął od nas
pieniędzy, także nie wiem ile to kosztuje, ale chodzi prywatnie do
różnych domów i nie są to bardzo duże ceny. Choć wysokość ceny jest
względna :)

Powodzenia i wytrwałości życzę...
--
Pazdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

3. Data: 2004-02-24 10:47:06

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004 09:59:55 +0100, nonnocere wrote:

> Linków niestety nie znam. Ale może spróbujcie dopóki tato jest jeszcze
> na oddziale pogadać z tamtejszym rehabilitantem, aby pokazał Wam
> odpowiednie ćwiczenia?

Chciałem coś jeszcze napisać, ale w sumie nie pozostaje mi nic innego,
tylko się z tym w pełni zgodzić. Ćwiczenia trzeba kontynuować, nie tylko
jako sposób usprawnienia, ale i (zależnie od stopnia niepełnosprawności
pacjenta) profilaktykę zapalenia płuc, powikłań zakrzepowo - zatorowych,
przeciwdziałanie powstawaniu przykurczów.

Może tylko dodam, że w każdym szpitalu (o ile wiem) istnieje instytucja
pracownika socjalnego i nawet jeśli rehabilitancji nie wiedzą tego
dokładnie, on/ona powinien/nna wiedzieć czy i jakie oddziały
rehabilitacyjne istnieją w szeroko pojętej okolicy i jakie są wymagania
celem kwalifikacji do przyjęcia i ew. przyjęcia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

plamka na oku