Prodziz - jak go uzywac :)

1. Data: 2000-12-06 08:42:34

Temat: Prodziz - jak go uzywac :)
Od: k...@m...gov.pl (Izabela Modzelewska) szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz w zyciu jestem posiadaczka prodziza... kiedys zawsze jest ten
pierwszy raz.
Mam kilka pytan. Czy moge piec w nim zarowno ciasta jak i kurczaka? Chodzi
mi o to czy po upieczeniu mieska, upieczone potem w tym samym prodzizu
ciasto bedzie pachnialo tak jak trzeba... Jak zapobiec ewentualnym bledom?
Czy mozna w prodzizu uzywac foliowego rekawa do pieczenia? Na opakowaniu nic
nie ma o prodzizach, ale moze mozna?

Dziekuje za pomoc
Iza Modzelewska

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-12-06 09:05:37

Temat: Re: Prodziz - jak go uzywac :)
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Modzelewska <k...@m...gov.pl> wrote in message
l...
> Pierwszy raz w zyciu jestem posiadaczka prodziza...
A tak przy okazji to mowi sie PRODZIZ czy prodiz? Bo mnie sie zawsze
wydawalo, ze to drugie, jednak wersje prodziz slyszalam juz kilka razy.
asia

1. Data: 2000-12-06 09:47:14

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Izabela Modzelewska" <k...@m...gov.pl> wrote in message
l...
> Pierwszy raz w zyciu jestem posiadaczka prodziza...
> Iza Modzelewska

Prodiż z francuskiego prodige= rzecz cudowna:))

Mozna i ciasto i mieso , nic zlego nie stanie sie z zapachami. Myjesz
dolna czesc jak reszte naczyn, gorna ze spiralami i szybka przecierasz na
wilgotno.
Rowniez mozna mieso w rekawie a takze mozna do prodiza jak jest wiekszy
a tortownica mniejsza wlozyc tortownice z ciastem i upiec.Wszystkie
kombinacje sa dozwolone:)
Ja w prodizu pieke na swieta ( i nie tylko ) karkoweczke bez kosci
natarta sola(vegeta) i majerankiem a nastepnie obmazona na patelni z
wszystkich stron i siup do prodiza az bedzie miekka( proba widelcem) i zlota
( naokolo mozna wrzucic nieobrane zabki czosnku ).
Z karkoweczki wytapia sie tluszczyk wiec mikroskopijnie dodac wody na
poczatek. A jaki z tego pieczenia wychodzi potem sosik :)) ktory po
zastygnieciu w miseczce daje super galaretke i po wierzchu smalczyk.
Mozna piec udka z kurczaka- ale kup wieksze bo maja tendencje do
zmniejszania sie podczas pieczenia:)no i pamietac o podlaniu troche woda,
bo udka nie sa tak soczyste jak karkowka.
Mozna pod koniec pieczenia udek wrzucic naokolo prawie ugotowane(ale nie
rozsypujace sie ziemniaczki w wiekszych czastkach i one wtedy wchlona sosik,
dojda i cale danie masz juz gotowe.

Itd,itp...smacznego Jola

1. Data: 2000-12-06 10:12:56

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Modzelewska wystukał w wiadomości
<013f01c05f60$9d44ba00$07041eac@min.mofnet.gov.pl>:

> Pierwszy raz w zyciu jestem posiadaczka prodziza... kiedys zawsze jest ten
> pierwszy raz.

Jak wspominałam w pytaniu o piekarnik bez termometra jestem edukowana
prodiżowo. Prodiż jest stary, aluminiowy, z zasilaniem "na pokrywkę"
(podłączenie pojedyncze w przeciwieństwie do nowych modeli mogących grzać
od góry i od dołu).

> [...]
> mi o to czy po upieczeniu mieska, upieczone potem w tym samym prodzizu
> ciasto bedzie pachnialo tak jak trzeba... Jak zapobiec ewentualnym bledom?

Wszystkie ciasta były pieczone w prodiżu,, dostępował tego zaszczytu
również kurczak i inne mięsiwa [1] i nigdy nie było problemu z
przechodzeniem zapachów.

> Czy mozna w prodzizu uzywac foliowego rekawa do pieczenia? Na opakowaniu nic
> nie ma o prodzizach, ale moze mozna?

Nigdy nie próbowałam, ale IMHO nie ma potrzeby. sam prodiż jest już
wystarczająco szczelny.

[1] Swego czasu służył też jako piecyk do wypalania drobiazgów z
modeliny... :)

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://esensja.art.pl =(';')=

1. Data: 2000-12-06 19:10:31

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <j...@h...com.pl> napisał...

> A tak przy okazji to mowi sie PRODZIZ czy prodiz? Bo mnie sie zawsze
> wydawalo, ze to drugie, jednak wersje prodziz slyszalam juz kilka razy.
> asia
Oczywiście ze prodiż, a nie prodziz... U Izy to raczej błąd nie literówka,
bo zrobiła to kilka razy...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-07 19:50:24

Od: "Paulina" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izabela Modzelewska <k...@m...gov.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:013f01c05f60$9d44ba00$0...@m...mofnet.go
v.pl...
> [...]
> Czy mozna w prodzizu uzywac foliowego rekawa do pieczenia? Na opakowaniu

W prodizu mozna prawie wszystko! Niedawno wylaczyli (i nikt nie wie kiedy
znowu wlacza...) gaz w moim bloku, wiec nie mam innego wyjscia jak
przygotowywanie potraw w elektrycznym prodizu. Po sugestiach otrzymanych z
grupy (i znajomych) zrobilam m.in.:
- udko/piersi kurczacze z warzywami (wloszczyzna lub mrozonka Hortexu)
- cielecine w malych kawalkach
- ziemniaki w plasterkach (z odrobina smalcu ze skwarkami) - REWELACJA!
- brokuly, kalafiora, marchewke krojona w zapalki
- podgrzalam gotowe golabki ze sklepu ;) itp.
- oraz przymierzam sie do schabu
Jak dotad uzywalam prodiza (jesli w ogole) tylko do ciast, ale przekonalam
sie, ze to calkiem fajny wynalazek rowniez do innych dan :)

Pozdrawiam
Paulina

Sos do pieczeni
Bardzo szybkie przepisy Wigilijne