Program celowy PFRON-u "Telepraca"

1. Data: 2002-11-26 05:35:21

Temat: Program celowy PFRON-u "Telepraca"
Od: "Radzio" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,

Pewnie już niektórym wiadomo, że lada dzień mogą zacząć się szkolenia w
ramach programu celowego PFRON-u "Telepraca". Jest to program
pilotażowy, na razie tylko na terenie czterech wybranych województw.
Faktem jest,że opóźnił się rok czasu, ale teraz może wreszcie wszystko
wypali zgodnie z planem.
Kilka dni temu dostałem 4 oferty firm, które będą przeprowadzały
szkolenia. Pewnie niektórzy z Was zdziwiliby się widząc jakie chwyty
marketingowe prezentują owe firmy, aby zyskać jak najwięcej "kulawych".
Obiecują dosłownie gruszki na wierzbie. Nie będę przedstawiał tu
szczegółów, ale przy okazji szkolenia można załapać się na darmowy
komputer, wczasy lub jeszcze inne bonusy.

Czy ktoś jeszcze z Grupowiczów "załapie" się w tym roku na Telepracę?
Może macie jakieś własne spostrzeżenia i preferencje w jakim kierunku
się szkolić. Do wyboru jest: programowanie, zaawansowana grafika,
księgowość, administracja sieci. Mam jeszcze dzień czasu na podjęcie
decyzji.

Pozdrawiam,
Radzio

--
Radzio e-mail: d...@t...pl
"Jedynym sposobem by żyć, jest pozwolić żyć".

2. Data: 2002-11-26 11:26:45

Temat: Re: Program celowy PFRON-u "Telepraca"
Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radzio napisał(a):
> Obiecują dosłownie gruszki na wierzbie. Nie będę przedstawiał tu
> szczegółów, ale przy okazji szkolenia można załapać się na darmowy
> komputer, wczasy lub jeszcze inne bonusy.

Przybliż może nieco te oferty, oczywiście bez nazw tychże firm.

> Do wyboru jest: programowanie, zaawansowana grafika,
> księgowość, administracja sieci.

To trochę zależy od rodzaju Twojej niesprawności, bo jako
administrator sieci to musisz się jednak trochę przemieszczać i
kabelki przepinać. Wtedy to już niezupełnie będzie telepraca, ale
przynajmniej częściowo. Za zupełne nieporozumienie uważam
proponowanie kursów księgowości. Choć technicznie jest to możliwe
(np. poprzez szyfrowane łącza ISDN), to w praktyce niewielu
pracodawców zdecyduje się na prowadzenie rachunków w systemie
telepracy.

--
Pozdrowienia,
Robert

3. Data: 2002-11-26 12:15:05

Od: "Koola" <k...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

A w jakich wojewodztwach ma ruszac ten program?? Bo jak dzwonilem do PFRONu
to mi powiedzieli ze niestety w Malopolsce nie ma :(((

pozdr.
Koola

4. Data: 2002-11-26 13:44:02

Temat: Odp: Program celowy PFRON-u "Telepraca"
Od: "Michal Małaj" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Radzio <d...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:arv17f$4i4$...@n...tpi.pl...
> [...]
|
| --
| Radzio e-mail: d...@t...pl
| "Jedynym sposobem by żyć, jest pozwolić żyć".

Witam

Te oferty to są z firm DC Edukacja, CombiData, FundiMundi, Harpi.
DC Edukacja i Harpi nie oferują szkoleń w częsci stacjonarnej w Lublinie.
Fundi Mundi daje więcej szkoleń stacjonarnych niż Combidata to jest dobre
jak masz truidności z samodzielnym uczeniem się.
Zresztą Combidata więcej daje offsetu (ale popularny zwrot ostanio), czyli
tych bonusów... zresztą dla większości niepełnosprawnych najciekawsze
propozycje dotyczą programowania (CombiData) i projektowania stron WWW i
grafiki...

Ja wybrałem programowanie, bo lubię programować. zresztą znam się dośc
dobrze na tworzeniu stron WWW i uważam propozycję szkolenia tworzenia stron
www za niedostateczną dla siebie... bo wolałbym uczyć się PHP czy ASP.NET .
Myślę że dla większości niepełnosprawnych będą to pierwsze kroki w używaniu
komputera i sądzę że firmy szkoleniowe rozróżnicują grupy użytkowników
beneficientów programu szkoleniowego...

Program Telepraca jest dla 500 osób, do przeszkolenia na każdego firma może
dostać do 7000 PLN to policzcie sobie jakie to są pieniądze. CombiData
oferuje każdemu pracę na 3 lata... i dostanie refundację w wysokości do
30000 PLN. Wyobrażcie sobie że z grupy uczestników mozna zrobić dobrą firmę
i ustanowić dla niej status ZPChr. Jak wejdziemy do UE to składki w 100 -
50 % bedą refundowane.

Jest więc o co walczyć.... i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam grupę
Michał Małaj

5. Data: 2002-11-29 22:50:43

Od: "Radzio" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu Robert Szymczak napisał(a):

> Przybliż może nieco te oferty, oczywiście bez nazw tychże firm.

witajcie,

Ofert bardzo ładnie przedstawił (jak zapewne zauważyłeś) nieco niżej
kolega Michał.
Wasze uwagi były dla mnie bardzo pomocne. Jestem niezmiernie wdzięczny.
Ostatecznie postanowiłem szkolić się na kursie organizowanym przez
Fundację Fuga Mundi. Oto niektóre argumenty, które skłoniły mnie do
przyjęcia ich oferty:
1. Atrakcyjny kierunek - zaawasowana grafika z webmasteringiem i
prezentacjami multimedialnymi (w sam raz dla tetrusa)
2. Ilość godzin szkolenia - 500 godzin (inne firmy w sumie też do 500
godzin, lecz sporo czasu bez bezpośredniego kontaktu z nauczycielem)
3. Nie lubię Billa Gatesa, więc nie dam zarobić osobom, które posiłkują
się przede wszystkim komercyjnym Micro$oftem
4. Fundację Fuga Mundi nie znam od dziś, dlatego uważam, że warto im
zaufać
To co napisałem powyżej jest moim subiektywnym wyborem. Inni mogą mieć
inne poglądy na całą sprawę szkoleń.
Z tego co wiem zajęcia rozpoczynają się jeszcze w tym roku.

Jeszcze raz serdeczne dzięki Wszystkim, którzy pomogli mi w wyborze i
przedstawili swoje uwagi.
Pozdrawiam,
Radzio

6. Data: 2002-11-30 09:16:01

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radzio napisał(a):
> Ostatecznie postanowiłem szkolić się na kursie organizowanym przez
> Fundację Fuga Mundi.

Słuszny wybór, FM to fachowcy jakich mało.

--
Pozdrowienia,
Robert

słuchajcie byłem wczoraj na castingu
Jacek - student wzornictwa na ASP projektuje urzadzenie dla ON. Prosba o wsparcie
Pilne - pytanie !!
ziarnica złaśliwa POMOCY
Obciazniki czy jak to zwal