Jacek - student wzornictwa na ASP projektuje urzadzenie dla ON. Prosba o wsparcie

1. Data: 2002-11-25 11:30:43

Temat: Jacek - student wzornictwa na ASP projektuje urzadzenie dla ON. Prosba o wsparcie
Od: "Bilbo" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dość długi temat wyszedł ;-)

Kilka zdań od Jacka:
----------------------------
Czesc.
Jestem z warszawskiego ASP, z wydzialu wzornictwa
przemyslowego.
Projektuje "kombinerki", ktore tak naprawde bylyby
pomoca w chwytaniu, nie jestem pewien czy nie zajmuje
sie czyms co bedzie w ogole niepraktycznym narzedziem.
Czy zgodzisz sie obejrzec specyfikacje i wyrazic swoja
opinie (na bazie swoich dooewiadczen na wozku)?

To tylko zadanie projektowe na uczelnie ale moze
kiedys bedzie zrealizowane:?
-----------------------------

Jest to rodzaj chwytaka na drążku dla osoby niepełnosprawnej, głównie
wózkowicza, który ma sprawne dłonie. Do sięgania po różne rzeczy, operowania
nimi tam, gdzie samą dłonią sięgnąć się nie da.Takie urządzenia już są i
Jacek ma rozterkę: z jednej strony, że wyważa otwarte drzwi projektując coś
takiego. Z drugiej strony stwierdził, że urządzenie wygląda brzydko. Znów
cytat z maila Jacka:

"Jest już coś takiego. chwytak-szczypce
jakiejś niemieckiej albo dunskiej firmy. od 50 do 70
cm - 3 rodzaje, kosztuje ok. 115 zł. jest ze zwykłej
stali pomalowane na głupie kolory. Moja teoria
dlaczego to jest niepraktyczne brzmi? Że to jest
paskudne, że nie ma mocowania do wózka, nie wiem czy
nie jest za drogie, . . ale może po prostu ludzie nie
wiedzą o istnieniu tego produktu, znów mam wątpliwości
czy moje kombinerki bedą takim genialnym pomysłem.
(tak same w sobie) chociaż planuje zrobić coś jakby
ekstra gadżet, modny, ponadczasowy, coś czego nikt by
sie nie wstydził; wyjść na ulicę. może wtedy to byłoby
praktyczne urządzenie, ale nie wiem, NIE WIEM czy to o
to chodzi?"

Przekazuję więc grupowiczom prośbę od Jacka o "konsultację". Wszelkie uwagi
będą bardzo przydatne i są oczekiwane: co do funkcjonalności, wyglądu, aż po
sensowność projektu. Napiszcie do niego, napiszcie.
Kontakt na priva do Jacka:
Jacek Bodal - j...@y...com

Myślę, że to bardzo krzepiące, że ktoś taki zajmuje się projektami dla osób
niepełnosprawnych. Sami powinniśmy Jackowi powiedzieć, czego oczekujemy;
inaczej nie ma co potem sarkać, że sprzęt nie tylko drogi i trudno dostępny,
ale jak już jest, to wygląda, że pożal się Boże...

Pozdrawiam
Lech

2. Data: 2002-11-25 12:12:52

Od: r...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witaj!! Do dzieła Jacku!!! Chciałabym mieć taki chwytak... ale powinien
wyglądać ładnie. Powodzenia!!!

3. Data: 2002-11-25 12:23:26

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

rrybka2 pisze w news:666c.0000005e.3de213c4@newsgate.onet.pl

> Witaj!! Do dzieła Jacku!!! Chciałabym mieć taki chwytak... ale powinien
> wyglądać ładnie. Powodzenia!!!

No to robimy koncert życzeń? :))
Dla mnie może wyglądać jak bądź, byle był lekki. I ciekawe, czy
da się zrobić tak, żeby dał się i mocować do wózka, i trzymać w
rękach - zmienne uchwyty jakieś?
Sam pomysł doskonały.

A swoją drogą chćetnie zobaczyłabym też te chwytaki istniejące -
ma ktoś jakieś linki, sznurki? :)

Pozdrowienia serdeczne,
Scally

4. Data: 2002-11-25 13:30:09

Od: "Pituś" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dla mnie może wyglądać jak bądź, byle był lekki. I ciekawe, czy
> da się zrobić tak, żeby dał się i mocować do wózka, i trzymać w

Właśnie! Takie szczypce/chwytaki powinny być wielofunkcyjne, z wymiennymi
końcówkami. Ale przedewszystkim powinny być cenowo dostępne na kieszeń
inwalidy.

--
Pozdrawiam, Pituś :)
http://ipon.pl/

5. Data: 2002-11-25 13:33:37

Od: "giza" <i...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A swoją drogą chćetnie zobaczyłabym też te chwytaki istniejące -
> ma ktoś jakieś linki, sznurki? :)

Hej
Co prawda nie mam linków, ale postaram się opisać coś, co widziałam na
własne oczy i chyba o coś takiego chodzi. Przynajmniej tak w przybliżeniu.
Mój sąsiad zrobił sobie (oczywiście nie on sam, ale zlecił komuś zrobienie)
cos takiego do ... zakładania sobie skarpet. Widziałam to jeden jedyny raz,
ale postaram się to bliżej opisać. Wygląda to jak metalowy pręt, z jednej
strony zakończony uchwytami od nożyczek, a z drugiej - takimi
kilkucentymetrowymi szczypcami. Jak to działa - chyba łatwo sobie wyobrazić.
Nie jest to szczyt techniki, a i wygląd ma to taki sobie. Z tego co mówił,
to trochę trwało, zanim nauczył się tym posługiwać, ale ze sprzętu jest
zadowolony.

Myślę, że odrobinę pomogłam.

Pozdrawiam
Giza

6. Data: 2002-11-25 15:38:04

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

giza pisze w news:art8sa$260$1@news.gazeta.pl

> My?lę, że odrobinę pomogłam.

Odrobinę. :) Dzięki.
Chciałam porównać chwytak, jaki jest na rynku dostępny, z tym,
który proponuje Jacek. Problem w tym, że te różnice, choć istotne,
nie bardzo dają się opisać tak, żeby je dostrzec.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

7. Data: 2002-11-25 17:01:40

Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :) szukaj wiadomości tego autora

We poniedziałek 25 listopada 2002 o 16:38:04 Można było na grupie przeczytać :

> [...]

S> który proponuje Jacek. Problem w tym, że te różnice, choć istotne,
S> nie bardzo dają się opisać tak, żeby je dostrzec.

Witaj szanowny(a) Scalamanca

a moze wytarczyłby jakiś rysunek prototypu wysłany do zainteresowanych
pomocą w projektowaniu co pozwoliło by porównac istniejące z planowanym
i wychwycić ewentualne "ślepe pomysły" takie które wydają sie dobre ale
praktycznie trudne :)w uzywaniu ) ja sam nie potrzebuje jeszcze takiego
urządzonka :-) więc się nie przyglądałem :)

--
Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

8. Data: 2002-11-25 17:10:30

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr M : pisze w news:351555500.20021125175928@poczta.onet.pl

> a moze wytarczyłby jakiś rysunek prototypu wysłany do zainteresowanych
> pomocą w projektowaniu co pozwoliło by porównac istniejące z planowanym

To prawda. Rysunek byłby świetny. Pod warunkiem, że mielibyśmy
rysunek i istniejącego, i planowanego. :)

--
Pozdrowieństwa,
Scally

9. Data: 2002-11-25 17:29:29

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Przyznam sie bez bicia ja tego nie urzywam :-)
sprawe rozwiązuje przy pomocy kija od miotły tzn.
jak ktoś włorzy mi rzeczy których potrzebuje tam gdzie ich sięgnąć nie mogę
to nim właśnie przypominam ze w tym domu robić tego nie wolno :D
skuteczność 80% wśród domowników
skuteczność 100% przy zastosowaniu wobec gości
:D:D:D:D:D:D
a tak powaznie to inni być może tego potrzebują i myśle że warto zająć się
zagadnieniem
a ja bym prosił w następnej pracy o taki skafanderek z siłowniczkami i zyroskopem
(dla utrzymania równowagi)wzorowany na parapodium dynamicznym tyle że bez szerokich
"stup" i z możliwością korzystania z schodów i to nie tylko z chukiem w dół :D:D:D:D
no cóż mikołaj już niedługo i mi się nastrój na prezenty zrobił ahhhhhhh :D
posstrafiam
trzeba było dorzucić coś śmiesznego :D
RobertD
GG#5066111

10. Data: 2002-11-26 00:39:57

Od: "Moniuś" <F...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to robimy koncert życzeń? :))
> Scally
Dopisuję sie pod Scally

ONo

ONo
http://ono.ipon.pl/

"Jeżeli coś warto zrobić dobrze, to warto i przedobrzyć".
LEO ROGERSA

Pilne - pytanie !!
ziarnica złaśliwa POMOCY
Obciazniki czy jak to zwal