Promocje

1. Data: 2002-04-26 08:28:37

Temat: Promocje
Od: "andrzej" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Co sadzicie na temat "Promocji" organizowanych przez apteke? Wczoraj
przechodze obok nowo otwartej apteki w centrum miasta i co widze... duzy,
ogromny napis na szybie "Promocja, kazdy zakup 5% upustu". Hm hm hm jakies
"Karty stalego klienta" rozdaja. Czy to apteka koncernu X majacego ze 200
aptek ?? Oczywiscie ...

Wiem wiem wolna konkurencja, prawa rynku ale ... kurcze - ZGROZA !!!

Jasne idziemy do Europy... bedziemy mieli kazdy po mercedesie........... ale
do umycia.

pzdr

2. Data: 2002-04-26 20:12:18

Temat: Re: Promocje
Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Karty stalego klienta" rozdaja. Czy to apteka koncernu X majacego ze 200

czyzby PGF ze swoja nowa oferta?

> Wiem wiem wolna konkurencja, prawa rynku ale ... kurcze - ZGROZA !!!

apteki walcza o kazdego klienta, nie mowiac już o nowo otwieranych, które musza
w jakis sposób zaistniec; o etyce zawodowej malo kto pamieta, szczególnie duze
koncery ze swoimi sieciami aptek kluja w oczy promocjami
niestety w centrali nie ma zbyt wielu chetnych żeby temu zaradzic

pozdrawiam, ad.

3. Data: 2002-04-26 21:53:23

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> koncery ze swoimi sieciami aptek kluja w oczy promocjami
> niestety w centrali nie ma zbyt wielu chetnych żeby temu zaradzic

Fakty, fakty ... Gdzie te koncerny i ich sieci aptek ? Może pomyliły Ci się
kraje ?
m a r g a r e t k a

4. Data: 2002-04-28 08:16:42

Temat: Odp: Promocje
Od: "==ADAM==" <s...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem wiem wolna konkurencja, prawa rynku ale ... kurcze - ZGROZA !!!

hmmm... w moim miescie w osiedlowej aptece wisi obskurny napis odrecznie
nabazgrany, zreszta nie jeden, prawie cala witryna jest tam obwieszona
takimi napisami w stylu: Dzisaij Rutinoscorbin za 3,.,, " Vitamina C 50 tabl
za..." - oczywiscie texty przykladowe, ale sens pozostal... wg mnie to
wlasnie sprowadza apteke do rangi spozywczaka... aha - zeby uprzedzic
pyatnia: nie jest to aptek zadnego z 'koncernow', prywatna osiedlowa
apteka, mlody i prezny (jak widac:)) personel... tylko czekac az pojawi sie
kartka: "dzisiaj relanium bez recepty - przy zakupach za min. 100,- "
troche to załosne, ale jak nikt nie nauczyl tego kogos aptecznej reklamowej
kindersztuby, to takie sa skutki...

pozdrrowienia

Adam

5. Data: 2002-04-28 09:27:21

Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duze
>
> Fakty, fakty ... Gdzie te koncerny i  ich sieci aptek ? Może pomyliły Ci się

Coz, pare by się znalazlo: apteki 21, siec Dr Zdrowie, apteki cefarmowskie.
Wiele aptek istnieje w nieoficjalnej spolce z dystrybutorami ,ktorzy zaopatruja
je swoim towarem.
Ale to tylko poczatek. Jesli w regulacjach prawnych nic się nie zmieni wiele
firm zagranicznych już zapowiedzialo otwarcie swoich sieci, m.in. kanadyjczycy
i skandynawowie. W koncu jestesmy drugim rynkiem w Europie ,jak juz nie
pierwszym.
Nasze wejscie do UE może być ostatecznym ciosem.

A z jakim krajem mialo by mi się niby pomylic? (pomijajac Anglie ,tam wszystko
jest troche pokrecone)

Pozdrawiam, ad.

6. Data: 2002-04-28 10:48:14

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coz, pare by się znalazlo: apteki 21,

Co to za sieć (kilkanaście aptek) i jaki koncern (parę prywatnych osób),
siec Dr Zdrowie (w rękach polskiego właściciela, który miał pomysł na
zrobienie interesu), apteki cefarmowskie (zaszłości po dawnych czasach,
które często pozwalają wyjść na swoje polskim hurtowniom).

> Wiele aptek istnieje w nieoficjalnej spolce z dystrybutorami ,ktorzy
zaopatruja
> je swoim towarem

Są to układy pozwalające kredytować te apteki z pominięciem banków, do tego
bardziej opłacalne niż jakikolwiek kredyt).

> [...]
> pierwszym.
> Nasze wejscie do UE może być ostatecznym ciosem.

Więc pora na to żeby zewrzeć szeregi, a nie walczyć między sobą, bo to
właśnie doprowadza do osłabienia naszego kapitału. Dlaczego nie piszesz o
sieciach (na razie niewielkich), które zakładają aptekarze. Grupy typu
PANAX, GALENIKA, czy PRESKA. Są to przykłady dobrej współpracy, gdzie grupy
farmaceutów najpierw się zjednoczyły, a później utworzyły hurtownie.
Narzekać każdy potrafi i lubi, nie prawdaż ?
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

7. Data: 2002-04-28 10:51:20

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2002-04-28 16:48:23

Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> się

> Co to za sieć (kilkanaście aptek) i jaki koncern (parę prywatnych osób),

Ignorancja czy niewiedza; jeżeli ktos ma już kilkadziesiat aptek, udzialy w
wielu hurtowniach, ludzi na wysokich stanowiskach, duzo pieniedzy i mowi
otwarcie o kilkuset aptekach do przejecia to ja bym tego tak nie traktowal.

> siec Dr Zdrowie (w rękach polskiego właściciela, który miał pomysł na
> zrobienie interesu)

ale kapital zagraniczny

, apteki cefarmowskie (zaszłości po dawnych czasach,
> które często pozwalają wyjść na swoje polskim hurtowniom).

Ktorym polskim hurtowniom i w jaki sposob?

> zaopatruja
>
> Są to układy pozwalające kredytować te apteki z pominięciem banków, do tego
> bardziej opłacalne niż jakikolwiek kredyt).

Taka apteka jest w gruncie rzeczy calkowicie zwiazana z hurtownia, interes może
i dobry jak ktos nie chce mieć wlasnego zdania i siedziec cicho, ale bez
problemow.

> [...]
> PANAX, GALENIKA, czy PRESKA. Są  to przykłady dobrej współpracy, gdzie grupy
> farmaceutów najpierw się zjednoczyły, a później utworzyły hurtownie.

Nie pisze bo wcale tego nie popieram.

> Narzekać każdy potrafi i lubi, nie prawdaż ?

Nie narzekam; stwierdzam tylko fakt braku prawnych ograniczen w zakresie
otwierania nowych aptek, glownie w stosunku do agresywnych firm czy spolek z
obcym kapitalem. Obawiam się ze nawet pospolite ruszenie w takim wypadku nie
pomoze.

Pzdr, ad.

9. Data: 2002-04-29 13:42:14

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
Ci
> się

> Co to za sieć (kilkanaście aptek) i jaki koncern (parę prywatnych osób),

tak tak oczywiście a ich plany (które zresztą są daleko zaawansowane)
utworzenia sieci kilkuset aptek i potężny inwestor oraz zaplecze polityczne
to oczywiście nic

> siec Dr Zdrowie (w rękach polskiego właściciela, który miał pomysł na
> zrobienie interesu), apteki cefarmowskie (zaszłości po dawnych czasach,
> które często pozwalają wyjść na swoje polskim hurtowniom).

A są już znaczące hurtownie nie polskie (no może za wyjątkiem ORFE) ?

Dodatkowo większość cefarmów jest już sprzedana, a niesprywatyzowana jeszcze
Centrala Farmaceutyczna CEFARM Warszawa (nie mylić z Cefarmem Warszawa)
głośno krzyczy że będzie budować sieć aptek (de facto już to robi)

> zaopatruja
>
> Są to układy pozwalające kredytować te apteki z pominięciem banków, do
tego
> bardziej opłacalne niż jakikolwiek kredyt).

Tak tyle że takie łatwe pieniądze tylko niszczą rynek. W efekcie powstała
duża ilość aptek bez odpowiednio dobrze przemyślanej lokalizacji i podstaw
finansowych w większości wypadków takie apteki bardzo szybko stają się
niewypłacalne ale to jak gdyby inny temat

> [...]
grupy
> farmaceutów najpierw się zjednoczyły, a później utworzyły hurtownie.

Nie wiem jak jest w przypadku PNAX-u i GALENIKI ale odnośnie PRESKI (jeżeli
mowa o wrocławskiej hurtowni) to niewydaje mi się aby to była hurtownia
"aptekarska" Pamiętam jej początki i z całą pewnością wyglądało to zupełnie
inaczej niż próbujesz to przedstawiać.

Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl
" I 8-go dnia Pan popatrzył na świat i stworzył inżynierów"

ceny leków - skąd ?
komoreczki
dialdehyd malonowy
red bull + alkohol