Prosba

1. Data: 2003-12-15 08:48:43

Temat: Prosba
Od: "Ania_3City" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Mam prosbe. Razem z moim facetem przygotowujemy obiad "zapoznawczy" dla
naszych rodzicow. Zastanawiamy sie na doborem menu. Bardzo bym chciala zeby
kolacja byla wykwintna. Niestety wiele fajnych potraw gotowalam juz w domu
rodzinnym a nie chcialabym sie powtarzac. Szukanie i wyprobowywanie nowych
rzeczy zajmuje sporo czasu - a mam go juz coraz mniej. Pomyslalam wiec ze
zapytam specjalistow i koneserow - o jakies fajne wyprobowane przepisy na
potrawy, ktore nadawalyby sie na te okazje. Zupe juz wymyslilam - bedzie
krem z brokulow z serem roquefort. Nadmienie jeszcze ze rodzice Adama nie
lubia potraw zbyt pikantynych.
Za wszelkie podpowiedzi bede niezmiernie wdzieczna.
Z gory dziekuje
Ania

1. Data: 2003-12-15 08:57:59

Temat: Re: Prosba
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brjse3$i69$1@news.onet.pl>, Ania_3City
<a...@p...onet.pl> wrote:

> Witam serdecznie
> Mam prosbe. Razem z moim facetem

Co to znaczy "twój facet"? Czy to męski odpowiednik "mojej laski"?

> przygotowujemy obiad "zapoznawczy" dla
> naszych rodzicow. Zastanawiamy sie na doborem menu. Bardzo bym chciala zeby
> kolacja byla wykwintna. Niestety wiele fajnych

"Fajne" potrawy na wykwintną kolację? Dziwne. Z "fajnych" potrawy to
raczej wyjdzie Ci "fajna" kolacja.

> potraw gotowalam juz w domu
> rodzinnym a nie chcialabym sie powtarzac. Szukanie i wyprobowywanie nowych
> rzeczy zajmuje sporo czasu - a mam go juz coraz mniej.

Moaj rada zawsze jest taka sama -- nie szukaj na siłę nowości, kiedy
podejmujesz gości i zależy Ci na sukcesie. Zrób to, co masz dobrze
opanowane. Nieważne, że się powtórzysz. Jedzenie to nie kiecki.
Zaręczam Ci też, że goście chętniej przyjdą tam, gdzie będą wiedzeć, że
dostaną pieczeń wołową, tak znakomitą jak co rok, niż tam, gdzie będą
poddawani eksperymentom gospodyni z coraz to nową egzotyczną kuchnią.

>krem z brokulow z serem roquefort

Brzmi atrakcyjnie.

Władysław

1. Data: 2003-12-15 10:28:49

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zupe juz wymyslilam - bedzie
> krem z brokulow z serem roquefort. Nadmienie jeszcze ze rodzice Adama nie
> lubia potraw zbyt pikantynych.
Na poczatku powiem, ze pierwszy raz w zyciu zgadzam sie z Wladyslawem,
szczegolnie z tym co na koncu. Jesli nawet zdecydujesz sie ugotowac sie cos
co ci zaproponujemy, sprobuj wczesniej choc raz, czy ci to wyjdzie. Inaczej
moze skonczyc sie wielka klapa, a nie wykwintna kolacja.
Ale wracajac do meritum. Krem z brokulow brzmi bardzo dobrze. Ja bym do tego
podala jakies mieso duzone w winie z ryzem (koniecznie podprazanym wczesnie
i przyprawionym, zeby mial ladny kolor i byl sypki) i salate (np. w serem
plesniowym, zeby utrzymac tonacje, ze tak powiem, winogronami, selerem
naciowym i sosem z octu balsamicznego, miodu i.. hmm, dawno takiego nie
robilam, jesli bedziesz chciala to ci napisze dokladnie co i jak). Jesli
chcesz, to wczesniej jako przystawke mozna podac grilowanego baklazana w
sosie jogurtowo-czosnkowo-natkowym. A na deser to juz cos lekkiego jesli w
ogole np. lody z owocami. Mozna kupic jagody, wisnie dodac winogrona i
pomarancze, zrobic z tego salatke i podawac osobno, zeby kazdy nalozyl sobie
ile lubi.

pozdrawiam
Zofia Gebert

1. Data: 2003-12-15 10:40:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brk2fi$djv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Zofia Gebert
<b...@g...pl> wrote:

> Na poczatku powiem, ze pierwszy raz w zyciu zgadzam sie z Wladyslawem,
> szczegolnie z tym co na koncu

Czyli nie zgadzasz się jednak z tym, że z fajnych dań wyjdzie fajna
kolacja? ;-)

Władysław

1. Data: 2003-12-15 10:45:39

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Z gory dziekuje
> Ania
> Jestem matką "fajnego faceta" i niedługo czeka mnie podobny obiad...
Porozmawiaj ze swoim.Ja nie chciałabym dostać potraw, które Ci proponują.
A najważniejsza jest atmosfera i sposób podania... Powodzenia Aniu! inna mama

1. Data: 2003-12-15 11:05:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Dec 2003 11:40:13 +0100, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

>Czyli nie zgadzasz się jednak z tym, że z fajnych dań wyjdzie fajna
>kolacja? ;-)
>
>Władysław

jak zaczna w siebie rzucac fajnymi daniami to kolacja moze
przestac byc fajna...;)

trys, co jakos jeszcze w nikogo nie rzucal jedzeniem, ale moze,
moze kiedys....

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-15 11:11:34

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania_3City napisał:
> [...]
> zapytam specjalistow i koneserow - o jakies fajne wyprobowane przepisy na
> potrawy, ktore nadawalyby sie na te okazje.

Najpierw porozmawiaj ze 'swoim facetem', jakby on to widział. Pewnie już
się orientujesz, jakie zwyczaje kulinarne panują u nich w domu? Zrób co,
o czym wiesz, że na pewno lubią jedni i drudzy rodzice, nie musi (i może
nie powinno) być to coś ekstrawaganckiego, może być danie już podawane
przez ciebie (np. którym się zachwycali), zrobione i podane w sposób
wyjątkowo staranny, wzbogacone jakimiś delikatesami, których na codzień
nie jada się, niesłychanym deserem np.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-12-15 13:03:53

Od: "Ania_3City" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedz

Jesli nawet zdecydujesz

> sie ugotowac sie cos co ci zaproponujemy, sprobuj wczesniej choc raz,

> czy ci to wyjdzie. Inaczej moze skonczyc sie wielka klapa, a nie

> wykwintna kolacja.

Zawsze wyprobowuje przepisy przed specjalnymi okazjami - a z wyprobowanych
przepisow na super dania nie chce korzystac gdyz musialam je serwowac w domu
do znudzenia.

Ja bym do tego podala jakies mieso duzone w winie

Mi tez chodzi po glowie mieso duszone w winie - kiedys robilam karkowke w
winie I pomidorach (ale one powoduja ze sos ma bardzo specyficzny smak )
wiec teraz chcialabym zrobic cos zblizonego.

> [...]

> z octu balsamicznego, miodu i.. hmm, dawno takiego nie robilam, jesli

> bedziesz chciala to ci napisze dokladnie co i jak).

Tak, bardzo prosze o ten przepis

Jeszcze raz dziekuje z bardzo konkretna odpowiedz

Pozdrawiam

Ania

1. Data: 2003-12-15 13:19:42

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym do tego podala jakies mieso duzone w winie
> Pozdrawiam
>
> Ania
Kurczak na winie jest smaczny.
Podawalam ten przepis juz pare razy na grupie, wiec nie chce zanudzac :-)Jak
jestes zainteresowana to powiedz
Ilona

1. Data: 2003-12-15 14:17:02

Od: "Ania_3City" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurczak na winie jest smaczny.
Podawalam ten przepis juz pare razy na grupie, wiec nie chce zanudzac :-)Jak
jestes zainteresowana to powiedz
Ilona

Jestem - ale czy on jest duszony czy pieczony ? Bo nie mam piekarnika

Śpiewający Makłowicz
Skórka z cytryny (i nie tylko)
co zamiast jajka i sklepy z zywnoscia dietetyczna - dzieki
Razowiec z przepisu Fiony
Jakosc oleju a smazonych potraw