Prosba- kielbasa w sloikach

1. Data: 2001-04-20 10:08:02

Temat: Prosba- kielbasa w sloikach
Od: "salma" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:-)

bylo juz jakis czas temu, ale ja durnowata nie zapisala:-( Czy mozna prosic
jeszcze raz? Przepis na kielbaske w sloikach- podawala bodajze Herbatka, ale
nie jestem pewna. Zbliza sie najdluzszy weekend nowoczesnej Europy i
potrzebne toto jest na wyjazd:-)
dziekuje i pozdrawiam

--
>^-_-^< salma
ICQ 52631710
www.galeria-kotki-bezy.w.pl
"Kot nie czlowiek- to stworzenie delikatne"

1. Data: 2001-04-20 10:31:39

Temat: Re: Prosba- kielbasa w sloikach
Od: "BeataSz" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"salma" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
ale
> nie jestem pewna. Zbliza sie najdluzszy weekend nowoczesnej Europy i

Prosze bardzo, ale nie wiem, czy to przepis Herbatki, ale napewno skopiowany
z grupy. Cytuje:

"Kielbasa w sloiku

1 kg lopatki
2 zabki czosnku
sól
pieprz
majeranek
Vegeta

Lopatke zmielic w maszynce do miesa (na najgrubszych "oczkach"). Czosnek
utrzec na jednolita mase. Mieso wymieszac z czosnkiem i przyprawami.
Niestety trzeba to próbowac na surowo i dostosowac do indywidualnych
upodoban; moja Mama daje duzo majeranku i czasami nawet wiecej czosnku, bo
bardzo lubimy. Aha - wazne - mieso na surowo powinno byc troche malo slone -
bo jak w trakcie gotowania pusci soki to jego "slonosc" sie wzmoze. Kiedy
mieso bedzie juz mialo jednolita konsystencje trzeba je zaladowac do
czystych wymytych sloików. Najlepsze sa nieduze, takie od dzemu lub te
wieksze od majonezu. Mieso trzeba ciasno ubic w sloiku, tak zeby nie bylo
tam zadnych pecherzyków powietrza - nakladaj tylko do 3/4 wysokosci. Sloiki
trzeba mocno zakrecic i ustawic w duzym garnku z zimna woda, woda powinna
przykrywac sloiki przynajmniej do polowy wysokosci (na dno garnka mozesz
polozyc jakas szmatke, Mama mówi, ze to zapobiegnie peknieciu sloików w
trakcie gotowania). Wode i sloiki trzeba powoli podgrzewac, az do
zagotowania, a nastepnie gotowac przez godzine na malenkim ogniu (woda
powinna sobie leniwie bulgotac). nastepnie sloiki wyjmujesz, zostawiasz do
wystygniecia i wkladasz do lodówki. Nastepnego dnia powtarzasz zabawe z
gotowaniem (tez godzine).
Jesli lubisz troszke tlusciejsza kielbase to mozesz czesc miesa zastapic
boczkiem w proporcji 2/3 miesa 1/3 boczku.
Kielbaska jest bardzo mniamusna - mój ulubiony sposób podania to: kromka
razowego chlebka, maselko, gruby plat kielbaski, musztarda i kwaszony
ogóreczek. Pycha. Aha - nie musisz sie obawiac zadnego zatrucia, jesli
bedziesz przestrzegal podstawowych zasad: kielbasa w malych sloikach,
takich, zeby mozna bylo zjesc jedna porcje w 2-3 dni, przechowywanie
wylacznie w lodówce i raczej niedlugo (max. 2 m-ce), o zachowaniu czystosci
w czasie przygotowywania nie musze mówic. I jeszcze jedno, jak troche
odczekasz, to na kielbasie zrobi sie taka swietna galaretka - bardzo
smaczna."

Pozdrawiam
Beata

1. Data: 2001-04-20 11:18:43

Od: "salma" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BeataSz" <b...@h...com> napisał w wiadomości
> Prosze bardzo, ale nie wiem, czy to przepis Herbatki, ale napewno
skopiowany
> z grupy. Cytuje:
>
> "Kielbasa w sloiku [...]

Serdeczne dzieki!! To wlasnie ten przepis!!:-))

1. Data: 2001-04-20 11:52:52

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam pytanko Czy Ty te kielbaske chcesz za granice wywiesc?
Aga

a...@a...com.pl
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/dzieci/julia_litw
in/index.htm

1. Data: 2001-04-20 13:48:06

Od: "salma" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Ja mam pytanko Czy Ty te kielbaske chcesz za granice wywiesc?
> Aga

:-))) za granice tak, ale Gdanska:-) Jedziemy nad jeziorko gdzie do sklepow
daleko i trzeba miec wlasny prowiant:-)

1. Data: 2001-04-20 14:16:41

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak tylko pytalam bo ja osobiscie chcialam z granice konserwy wziac i
zadzwonilam (w zwiazku z pryszczycami) do info celnej i tam mi powiedzieli
ze nic prawie wywiesc sie nie da. Wiec jakby ktos szykowal sie na wjazd za
granice z miechem niech sie upewni czy go puszcza przez granice bo szkoda
kasy.
Milego wekendu zycze Aga

1. Data: 2001-04-23 09:12:54

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Agnieszka Litwin

> [...]
> sie na wjazd za
> granice z miechem niech sie upewni czy go puszcza przez

No to chyba tylko tak straszyli.

Właśnie wczoraj żegnałam moich jeszcze-nie-teściów, powiedzieli, że na
granicy nikt nawet nie próbował przeszukiwać im bagaży. Ale
profilaktycznie dałam im tylko tak z pół tony polskiego chleba, którym
się zachwycali. Nie dałam rolady śmietanowej, bo by im się rozpaćkała,
a szkoda, bo jeszcze-nie-teściowa piała z zachwytu.

Niestety, nie podała mi żadnych francuskich przepisów twierdząc, że
nie zna żadnych na pamięć. Ma mi podać, jak do niej pojadę w sierpniu.
Pożyjemy, zobaczymy.

Ale za to muszę się pochwalić, że kupiłam sobie grill elektryczny z
raclette i już go rozdziewiczyłam. Było świetnie!!! ;-))))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-04-29 08:19:29

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BeataSz wrote:

> Prosze bardzo, ale nie wiem, czy to przepis Herbatki, ale napewno skopiowany
> z grupy. Cytuje:
> <ciach>

Zrobiłem.

modyfikacje:
- 1 kg łopatki
- 0,5 kg boczku świeżego
- 0,25 kg boczku wędzonego
- łyżka jałowca (trochę za dużo - jak będziecie robić, weźcie troszkę
mniej)

efekt: brak słów - właśnie przd chwilą wtrząchneliśmy ze starą cały
słoik (1 z 4 które zrobiłem)

sadyl

1. Data: 2001-04-29 11:51:41

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> modyfikacje:
> - 1 kg łopatki
> - 0,5 kg boczku świeżego
> - 0,25 kg boczku wędzonego
> - łyżka jałowca

...a i zapomniałem:
jeszcze do tego kawałek wołowiny (circa 40 dag) bo kiedyś wyczytałem na
Grupie, że daje sie do wszystkich wędlin :)

sadyl

potrawy z ryżem
Jadłem w... i moge polecić innym (taki mały przewodnik).
Brokuly -pasztet
troche inne placki ziemniaczane
Takie cos