Prosba o interpretacje wynikow

1. Data: 2006-03-07 13:15:11

Temat: Prosba o interpretacje wynikow
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o zinterpretowanie wyników badań krwi. Badany: mężczyzna, 31 lat,
178 cm wzrostu, 95 kg wagi,
siedzący tryb życia i mocno stresująca praca, całoroczne (choć bardziej
nasilone latem) problemy natury alergicznej
(nieżyt nosa, oskrzela itd.). Niepalący, alkohol bardzo rzadko, kawa
niestety dość dużo.

Wyniki:

OB - 2

WBC - 9.6 10^3/mm^3
RBC - 5.25 10^6/mm^3
HGB - 16.5 g/dl
HCT - 50.6% (tutaj zaznaczone przekroczenie normy)
PLT - 271 10^3/mm^3
PCT - .205%
MCV - 96 um^3
MCH - 31.4 pg
MCHC - 32.6 g/dl
RDW - 11.8%
MPV - 7.6 um^3
PDW - 17.9%

%LYM - 43.4%
%MON - 4.8%
%GRA - 51.8%

#LYM - 4.1 10^3/mm^3 (tutaj zaznaczone przekroczenie normy)
#MON - 0.4 10^3/mm^3
#GRA - 5.1 10^3/mm^3

Cukier na czczo - 91 g %

Cholesterol:

CHOL - 261 mg/dl (powyżej normy)
HDL D - 76.8 mg/dl (powyżej normy)
TRIG - 138 mg/dl
LDL - 157 mg/dl (powyżej normy)

Czy te odchylenia od normy w morfologii dot. hematokrytu i ilości
limfocytów są jakieś poważne i czy
wymagają jakiegoś dalszego zbadania, czy też zupełnie się tym nie
przejmować? Co do cholesterolu,
to chyba nie wygląda to najlepiej, więc pewnie trzeba będzie się zabrać
za zbicie wagi i nieco więcej
ruchu.

Pozdrawiam

JSK

2. Data: 2006-03-07 14:48:18

Temat: Re: Prosba o interpretacje wynikow
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem jeszcze dodać, że mam aktualnie 2 zęby w trakcie leczenia
kanałowego (po zatruciu)
z czego w jednym było ropne zapalenie miazgi (jakieś 2 tyg. temu)

JSK

3. Data: 2006-03-07 15:47:06

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o zinterpretowanie wyników badań krwi. Badany: mężczyzna, 31 lat,
> 178 cm wzrostu, 95 kg wagi,

Trzeba schudnac koniecznie.

> siedzący tryb życia i mocno stresująca praca, całoroczne (choć bardziej

jeszcze gorzej

> nasilone latem) problemy natury alergicznej
> (nieżyt nosa, oskrzela itd.). Niepalący, alkohol bardzo rzadko, kawa

dobrze

> niestety dość dużo.

kawa to pryszcz, mozna pic :)

> Wyniki:
>
> OB - 2

wzorcowe

> WBC - 9.6 10^3/mm^3

jakas infekcja?

> RBC - 5.25 10^6/mm^3

ladnie

> HGB - 16.5 g/dl

ladnie

> HCT - 50.6% (tutaj zaznaczone przekroczenie normy)

tam norma, bys godzine przed wypil pol litra wody i byloby w polowie normy.
Jak najbardziej ok

> PLT - 271 10^3/mm^3
> PCT - .205%
> MCV - 96 um^3
> MCH - 31.4 pg
> MCHC - 32.6 g/dl

anemii nie masz

> RDW - 11.8%

OK

> MPV - 7.6 um^3
> PDW - 17.9%

ok

> %LYM - 43.4%
> %MON - 4.8%
> %GRA - 51.8%
>
> #LYM - 4.1 10^3/mm^3 (tutaj zaznaczone przekroczenie normy)

wirusy sie szerza, chorowales ostatnio?

> #MON - 0.4 10^3/mm^3
> #GRA - 5.1 10^3/mm^3
>
> Cukier na czczo - 91 g %

moglby byc troszke nizszy, we krwi pelnej norma aktualna do 85

> Cholesterol:
>
> CHOL - 261 mg/dl (powyżej normy)
> HDL D - 76.8 mg/dl (powyżej normy)

im wiecej HDL tym lepiej

> TRIG - 138 mg/dl
> LDL - 157 mg/dl (powyżej normy)

Tutaj tylko frakcja LDL jest troche ponad. Zdrowiej jesc i troszke ruchu,
naprawde pomaga.

> Czy te odchylenia od normy w morfologii dot. hematokrytu i ilości
> limfocytów są jakieś poważne i czy
> wymagają jakiegoś dalszego zbadania, czy też zupełnie się tym nie
> przejmować?

Ze ci sie chcialo przepisac te dobre wyniki :)))

> to chyba nie wygląda to najlepiej, więc pewnie trzeba będzie się zabrać za
> zbicie wagi i nieco więcej
> ruchu.

Tak wlasnie trzeba, dobrze ze sam to zauwazyles. Ale nie palisz na szczescie
wiec ujdzie.

> Pozdrawiam

A lekarz zlecajacy to wogole obejrzy te wyniki??

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-03-07 18:18:53

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert już zinterpretował, co było do zinterpretowania, więc dodam
niewiele: Ten cholesterol potraktuj poważnie! Nie jest "kosmicznie"
wysoki, ale pewna całość (tryb życia, nadwaga, cholesterol - W MŁODYM
WIEKU!!) działa mocno na Twoją niekorzyść. Teraz jest właściwy czas na
ZAPOBIEGANIE powikłaniom, które nad Tobą wiszą i ewentualnie spadną za
kilkanaście lat.

Zwykle mocno krzyczę za podawanie wyrwanych z kontekstu wyników, więc
coby nie być posądzonym o jednostronność, tym razem pogratuluję :-).
Zabrakło tylko jednego: powodu wykonywania badań.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-03-08 07:26:44

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Zwykle mocno krzyczę za podawanie wyrwanych z kontekstu wyników, więc
> coby nie być posądzonym o jednostronność, tym razem pogratuluję :-).
> Zabrakło tylko jednego: powodu wykonywania badań.

Za cholesterol się zabieram już od dziś!
Powód badań: przegląd generalny na skończone 30 lat, bez wskazania przez
lekarza, z wlasnej inicjatywy :-)
Z drugiej strony kondycyjnie przez ostatnie 2 lata nie za fajnie sie
czuje - przemeczony bywam itd., ale
zawsze zrzucalem to na prace i stres (mam ich czasami w nadmiarze) oraz
moj nerwicowy charakter i sklonnosci
do lekkiej hipochondrii :-)
Wiedze, ze obaj panowie glownie pogonili mnie o cholesterol, ale co z
tymi podwyzszonymi limfocytami???
Do mojego lekarza ide dopiero w sobote i nie chce sie na zapas
zamartwiac tym wynikiem. Norbert pytal o infekcje - otoz
ostatnio nie chorowalem i w zasadzie ja prawie wcale nie choruje (typowe
1-2 razy do roku infekcje, kiedy z reguly cala
rodzina juz jest chora, np. na grype jelitowa). Z kolei od dziecinstwa
mam problemy natury alergicznej i zapchamy nos
czy wydzielina lejaca sie po gardle z zatok (ostatnio nawet nie tak
bardzo, ale jednak jest) towarzyszy mi przez okragly rok.
Do tego dochodzi uczulenie na zwierzaki (wprawdzie nie zdiagnozowane
oficjalnie, ale skoro po spotkaniu z kotem dostaje
napadow totalnej dusznosci, to chyba cos w tym jest). Powiedzcie mi
panowie, co z tymi limfocytami, bo nie chce sie w nerwy
do soboty wpedzic (juz sie naczytalem o roznych przewleklych bialaczkach
i chloniakach itp.).

Pozdrawiam

JSK

6. Data: 2006-03-08 07:33:41

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JSK napisał:

> Powiedzcie mi
> panowie, co z tymi limfocytami, bo nie chce sie w nerwy
> do soboty wpedzic (juz sie naczytalem o roznych przewleklych bialaczkach
> i chloniakach itp.).

Zanim panowie powiedzą Ci o tych bialaczkach &chłoniakach, ja mam
skromne pytanie - czy uprawiasz jakiś sport? I dlaczego nie? To nie jest
wraża propaganda, a naprawdę znakomicie podnosi odporność, poprawia
kondycję, samopoczucie i wygląd. Jak się porządnie zmęczysz fizycznie,
nie będzie mowy o hipochondrii, doszukiwaniu się u siebie schorzeń i
ogólnym lamentowaniu,a i nadwaga zniknie.

Z alergią można aktywnie żyć, zapewniam :)
--
pa, Basia
www.republika.pl/bajarka

7. Data: 2006-03-08 07:54:49

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:
> Użytkownik JSK napisał:

> Zanim panowie powiedzą Ci o tych bialaczkach &chłoniakach, ja mam
> skromne pytanie - czy uprawiasz jakiś sport? I dlaczego nie?

I tu mnie masz :-) Niestety od lat nie fatyguje moich czterech liter do
jakiegokolwiek
sportu (wyjazd z dzieckiem na basen raz na tydzien to raczej marny
sport, a jedynie
moczenie sie w cieplej wodzie...). Pracuje bardzo duzo i czasami po
pracy juz nie mam
ochoty na nic, a juz na pewno nie na wysilek. Wiem, ze to bezsensowne
usprawiedliwienie
mojego lenistwa, ale tak wlasnie jest. W kazdym badz razie zaczynam nad
tym pracowac,
bo wizja zawalu przed 40-ka niespecjalnie mnie cieszy :-)
Mam nadzieje, ze panowie nie powiedza na wymienione tematy nic zlego,
bo pewnie ja
jak zwykle przesadzam :-)

> [...]
> nie będzie mowy o hipochondrii, doszukiwaniu się u siebie schorzeń i
> ogólnym lamentowaniu,a i nadwaga zniknie.

Z pewnoscia masz 200% racji, ale jak tu wytlumaczyc znerwicowanemu
hipochondrykowi,
ze tak wlasnie jest :-)) Faktycznie, chyba musze mniej czytac o
chorobskach, to bede
sie lepiej czul. (moj kolega przeszedl przez taka nerwice, ze mu sie
somatyzowaly wszystkie
objawy o ktorych sobie tylko myslal - pomyslal o bolu za mostkiem i
trach! Boli za mostkiem.
Z tej paranoi wyrwal go dopiero psychiatra i niestety wagon lekow).

> Z alergią można aktywnie żyć, zapewniam :)

Wiem, bo zyje z tym od urodzenia :-) Choc pewne objawy alergii z wiekiem
mi przeszly (np.
nie mam juz problemow z oczami, a jako dziecko od maja do wrzesnia
chodzilem z zapaleniem
spojowek) a inne z kolei jakby sie nasilily (np. reakcja na zwierzeta,
objawy ze strony ukladu
oddechowego, duszonosci itd.).

JSK

8. Data: 2006-03-08 08:18:05

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JSK napisał:

> [...]
> tym pracowac,
> bo wizja zawalu przed 40-ka niespecjalnie mnie cieszy :-)

Kup sobie rower, serio. Zaczyna się własnie sezon. Albo rowery dla całej
rodziny :)
Jak zaczniesz od krótkich przejażdżek (inaczej nie ma sensu zaczynać),
ale codziennych lub niemal codziennych, wpadniesz w nałóg, staną się one
coraz dłużesze i lekko przychodzące, a każdy dzień bez ruchu i powietrza
wyda Ci się stracony. Nawet nie zauważysz, jak waga zacznie spadać,
mysli będą bardziej optymistyczne (moze jacyś grupowi specjaliści
powiedzą, dlaczego tak jest, ale jest na pewno), kondycja wzrośnie.
Oczywiście nie namawiam zbyt nachalnie, ale mówię, co wiem na pewno.
Jeśli zechciałbyś spróbować takiej 'terapii', daj znać o efektach :)
--
pa, Basia

9. Data: 2006-03-08 08:32:04

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> Kup sobie rower, serio. Zaczyna się własnie sezon. Albo rowery dla całej
> rodziny :)

Dzieki Basiu za rady! Rower mam i kiedys nawet jezdzilem bardzo duzo, ale
to sie skonczylo. Rodzinne wyjazdy narazie nie sa jeszcze dla mnie bo syn
ma 2,5 roku i jeszcze na rowerze nie jezdzi :-) (a samobojczego wozenia
dzieci w koszykach lub przyczepkach nie uznaje).W kazdym badz razie
bede szukal jakiejs formy ruchu, ktora bede mogl pogodzic z zyciem
zawodowym.
Chyba najprosciej bedzie jak zaczne wiecej chodzic pieszo, bo na ten moment
moj tylek jest przedluzeniem fotela kierowcy :-)

JSK

10. Data: 2006-03-08 18:19:20

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> panowie, co z tymi limfocytami, bo nie chce sie w nerwy
> do soboty wpedzic (juz sie naczytalem o roznych przewleklych bialaczkach i

Nic sie nie dzieje i nie przejmuj sie tymi limfocytami. To nie badanie
wykrywajace chloniaki, a po drugie sporo bialaczek moze przebiegac przy
normalnym WBC, co nie znaczy ze wszyscy choruja :) Jak juz bylo mowione,
jest sezon wirusowy, troche ponad 0*C, ja 2 razy z rzedu chorowalem lekko na
jakis syf, niektorych z grupy studenckiej bardziej rozlozylo, Ty moze wogole
nie miales objawow, a z czyms sie zetknales.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

Jak po goracej kapieli - czego to przyczyna?
Hydroterapia jelita grubego
zestaw codziennych cwiczen fizycznych
stomatologia/ortodoncja - objaw Godona - co to jest?
Wymaz z gardla po antybiotykach