Prosba o nietypowe sosy

1. Data: 2001-11-07 08:50:18

Temat: Prosba o nietypowe sosy
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do Was prosbe. Chcialabym robic dania z sosem, ale problem jest w tym, ze
musza to byc dietetyczne sosy. Jakie proponujecie? Czym zageszczacie?
Jak zwykle licze na Wasze dobre serce.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-07 10:30:19

Temat: Re: Prosba o nietypowe sosy
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> musza to byc dietetyczne sosy. Jakie proponujecie? Czym zageszczacie?

Moze znajdziesz cos odpowiedniego wsrod sosow na stronie
http://www.kuchnia.phg.pl/dodaki/menudodatki.html

Piotr notabene za moim posrednictwem POZDRAWIA cala grupe
kuchnia i zaluje, ze jeszcze przez jakis czas nie moze byc z nami.

Gdybyscie go jednak zapomnieli, to przypominam - wisi po lewicy
Krysi Thompson w galerii grupy :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-11-07 10:33:31

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
[...]

Dzieki za link. Moze uda mi sie cos znalezc ;o)
Dziekujemy za pozdrowienia. Usciskaj Go ode mnie (nas) mocno ;o)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-07 11:06:54

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> : > musza to byc dietetyczne sosy. > pozdr. Wilma

Co znaczy dietetyczny w tym przypadku? Na wszelki wypadek zalaczam przepsy na 3
różne sosy, może któryś się nada...
a w salsa verde na przyklad mogą byc same białka, bez żółtek...
I baaardzo prosze o opinie, zdrowia życzę Qd

Mąż dzwoni: kochanie, dzisiaj na kolację zaprosiłem gości, dasz coś jeść? Tak
jakbym mogła powiedzeć NIE... Zrobiłam przegląd lodówki, zamrażarki. Znalazłam
zamrożonego dorsza, sałatę , i pęczek zielonej pietruszki. Dorsza rozmrażałam w
zalewie z wody, soli i odrobiny octu jabłkowego. Na patelnię wlałam wodę z
białym winem i w tej kapieli zanurzyłam pokrojoną w wąskie paski rybę.
Przykryłam pokrywką, niech mruga.
Bo wymyśliłam - to ten pęczek pietruszki - że zrobię wreszcie salsa verde ,
który przyuważyłam kiedyś w książce Tessy Caponi - Borawskiej. Autorka
co prawda każe w dzieży składniki rozcierać, ale ja po prostu wrzucałam do
malaksera: pokrojony z grubsza pęczek zielonej pietruszki, dwie łyżki kaparów,
mały kiszony ogórek, dwa jajka na twardo wstępnie pokrojone ( ogórek zresztą
też), pół tuby pasty anchovies ( rodzimej produkcji) i pusciłam maszyne w ruch.
Przez "kominek" dolewałam powolutku oliwę. Potem tylko oblizywałam palce. A,
dodałam jeszcze coś, czego w przepisie nie było: łyżkę zielonego pieprzu z
zalewy. Nie było wyjścia - tło musiało być delikatnie obojętne. Więc dostali
goście ryż gotowany w "dużej wodzie" bez soli, rybę duszoną w winie i do tego
gęsty, pachnący pikantny sos.
A że działo się to w maju, micha sałaty obowiązkowo pojawiła się na stole.
Tutaj wymysliłam inny niż zwykle dressing: aceto balsamico roztarty z miodem i
wymieszany z oliwą w najlepszej możliwej proporcji : 2 (oliwa) do 1 (ocet).
Następnego dnia mi pasowało, żeby obsmażone mięsko z udek kurczaczych sosie
jakowymś podgrzać. Zainterpelowana na okoliczność rodzina ( chrzanowy czy
musztardowy?) zdecydowała się na musztardowy. No i słowo się rzekło...Najpierw
klasyczna zasmażka ( troche planty troche masła) i mąka, potem woda i klajster
gotowy. Dodałam do tego pół słoiczka musztardy miodowej i resztkę ( tak dobrą
łyżkę ) francuskiej gruboziarnistej. Osoliłam, popróbowałam..jeszcze czegoś
brakuje, a i sam sos jakby zbyt gęsty. Dodałam białego wina. I jeszcze odrobinę
wina. I już.
Syn wylizał talerz...

Tytuł cyklu "Kulinarki Kudłatej"
Tytuł odcinka "Sosy trzy"

1. Data: 2001-11-07 21:42:28

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> Mam do Was prosbe. Chcialabym robic dania z sosem, ale problem jest w tym,
ze
> musza to byc dietetyczne sosy.

Hejeczka!

Sosik pomidorowy pikantny robię tak: dusze pomidorki obrane i pokrojone
(daję bardzo malutko wody), jak już są prawię miękki, wrzucam pokrojona
paprykę czerwoną i papryczki chili (ilość zależy od upodobań, ja lubię
baaaaaaaardzo ostre), solę, chwilkę duszę to wszystko razem, a następnie
przecieram przez sitko (leniwiec jestem, więc częściej miksuję) i jeszcze na
momencik kładę na ogień, czasami sypię jakieś ziółka np. bazylię, oregano.
Sos jest gęsty i nie trzeba już nic dodawać. Można dodać cebulkę lub
czosnek, próbowałam i wychodzi dobre;-))))

Pozdrawiam serdecznie,
Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-11-07 22:23:47

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@s...pl> wrote:

> Mam do Was prosbe. Chcialabym robic dania z sosem, ale problem jest w tym, ze
> musza to byc dietetyczne sosy.

Do jakiej diety przystosowane?

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-08 07:00:54

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości
: {Wilma} <w...@s...pl> wrote:
:
[...]

Wlasciwie do 2 diet. Bo nie dosc, ze dla sercowca to jeszcze cukrzyka ;o(
Wydaje mi sie, ze sos Kaliope jest jednym z takich jakie "potrzebuje"

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-08 07:02:58

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości
: Hejeczka!
:
[...]
To jest TO! ;o)) sliczne dzieki. Do jakich dan najbardziej pasuje (oprocz
spagetti)?

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-08 07:09:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

sos sliwkowy.
albo suszone albo swieze, albo mrozone dusic do stanu rozpadu i
przetarcia. dobre z majerankiem, jak do wieprzowiny. wcisnac
czosnku na dobra miare - tez poprawia niejaka wytrawnosc sosu. ja
tam malo sole, wiec cala reszta wg zalecen, potrzeb i smaku (przy
diecie j akos w takiej kolejnosci idzie...)

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 08:02:04

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:unbkutog43m57qj9jtorkg86log5m6nvio@4ax.com...
[...]

Juz skopiowany i dodany do nastepnego menu ..... bedziem eksperymentowac! ;o))
tx
Wilma

ciasto cebulowe z boczkiem
...co tam panie w polityce...