Prosba o ocene badan kardiologicznych

1. Data: 2003-12-02 19:43:39

Temat: Prosba o ocene badan kardiologicznych
Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

niedawno mialem zabieg, pod narkoza, podczas ktorego podano
mi adrenaline (chyba), bo serce zaczelo bic dosc nieregularnie.
Zrobiono mi EKG, ktore moim zdaniem wyglada malo normalnie
(przed operacja bylo przynajmniej symetryczne), ale to tylko
moje zdanie i wlasnie dlatego prosze o ocene ;)

Zrobilem sobie tez USG serca, i wyniki nie sa podobno zle,
prawde mowiac niewiele z nich rozumiem, moze ktos moglby mi
przyblizyc, co tam napisano?

Nie wiem jeszcze, czy jest sens isc do kardiologa. Wielkich
dolegliwosci w sumie nie odczuwam, poza czasem nieregularnym
skurczem serca w spoczynku, zwlaszcza po wysilku. No i mam
cisnienie ok. 155/75 bez kawy i papierosow.

http://dione.ids.pl/~tomee/usg-opis.jpg [24KB]

Dla cierpliwych :)
http://dione.ids.pl/~tomee/ekg-graf.jpg [896KB]

Z gory dzieki,
--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

2. Data: 2003-12-02 19:51:37

Temat: Re: Prosba o ocene badan kardiologicznych
Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal w
wiadomosci news:18782494.UiLszX1ziR@arista.neostrada.pl...

> [...]
> (przed operacja bylo przynajmniej symetryczne), ale to tylko
> moje zdanie i wlasnie dlatego prosze o ocene ;)

1. jaki to byl zabieg?

2. masz to pierwsze EKG? warto by porownac.

K.

3. Data: 2003-12-02 20:15:33

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobiono mi EKG, ktore moim zdaniem wyglada malo normalnie

EKG wyglada dobrze. Widoczna lekka niemiarowosc oddechowa.
2 dodatkowe pobudzenia nadkomorowe .
Jezeli jestes zaniepokojony to zrob Holtera ( 24-godzinne monitorowanie
akcji serca) aby
przekonac sie ile tych zaburzen jest w ciagu doby czy sa pojedyncze, czy
ukladaja sie w pary lub
salwy kilku pobudzen. I wszystko sie wyjasni.

Szanna

4. Data: 2003-12-02 20:39:43

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

K wrote:

> Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal w
> wiadomosci news:18782494.UiLszX1ziR@arista.neostrada.pl...
> 1. jaki to byl zabieg?

FEOZ i septoplastyka. W zasadzie chyba rutyna.

> 2. masz to pierwsze EKG? warto by porownac.

Dzieki za zainteresowanie.
Jest tu:
http://dione.ids.pl/~tomee/ekg-graf0.jpg [428KB]

Czy z tych badan w ogole _COKOLWIEK_ wynika, czy sa w 101%
normalne? Moze powinienem leczyc sie na hipochondrie ;]

5. Data: 2003-12-02 20:45:13

Temat: Odp: Prosba o ocene badan kardiologicznych
Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1...@a...neostrada.pl...
> Witam,
>
> niedawno mialem zabieg, pod narkoza, podczas ktorego podano
> mi adrenaline (chyba), bo serce zaczelo bic dosc nieregularnie.
> Zrobiono mi EKG, ktore moim zdaniem wyglada malo normalnie

Skoro juz wrzucasz publicznie swoje EKG, to nie widze powodu, zeby o nim nie
pogadac - powtorka z EKG przyda sie kazdemu, a mnie zwlaszcza :-)
Nie ma podanej szybkosci przesuwu - czy to 25 czy 50mm/s. Powinno to byc
gdzies zapisane, moglbys to sprawdzic.

Os serca na pierwszy rzut oka trudna do okreslenia, a liczyc mi sie nie
chce. Rytm na pewno zatokowy, niemiarowy. Niemiarowosc moze byc oddechowa -
jest to spotykane raczej u osob mlodych. Rytm zaburzony dwoma ekstrami
nadkomorowymi.
Poniewaz nie znam przesuwu, wiec wiecej nic napisac nie moge. Przypuszczam,
ze jest to 25mm/s.

Teraz dwie uwagi.
Po pierwsze, pomijajac sytuacje oczywiste, interpretowac zapis nalezy w
oparciu o wywiad i badanie fizykalne. Takie sobie rozwazanie zapisu
wrzuconego na strone internetowa moze miec charakter co najwyzej
niezobowiazujacej pogadanki, a nie porady lekarskiej.
Po drugie, moja wiedza na temat EKG nie pozwala mi na stawianie
jakichkolwiek diagnoz.

A powyzsze napisalem, zeby skonfrontowac to, co widze, ze zdaniem
specjalistow - np. Piotra Kasztelowicza, jesli akurat sie odezwie ;-). Jako
ze sam specjalista nie jestem, prosze nie oczekiwac ode mnie porad!

pozdrawiam
Wojtek

Re: ochraniacze na obuwie...
implanty pniowe