Prosba o porade 'estetyczna'

1. Data: 2002-04-10 14:41:46

Temat: Prosba o porade 'estetyczna'
Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zaplanowalem remont kuchni.
Podloga bedzie w gresie ( ale nie polerowanym ),
prawdopodobnie bezowy pieprz z sola.

Jedna sciana, a wlasciwie tylko pas miedzy blatem a szafkami,
powinien byc w kaflach.

Czy dobrze bedzie zastosowac do tego celu taki sam gres
jak na podloge ?
Ew. w nieco innym odcieniu ( np. ton ciemniejszy ) ?

Spotkal sie ktos z gresem na scianie kuchennej ?

--
cu
pluton

1. Data: 2002-04-10 17:32:14

Temat: Re: Prosba o porade 'estetyczna'
Od: "Leszek Olech" <l...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pluton" <p...@n...pl> wrote...
> [...]
>
> Czy dobrze bedzie zastosowac do tego celu taki sam gres
> jak na podloge ?
> Ew. w nieco innym odcieniu ( np. ton ciemniejszy ) ?

A moze raczej jasniejszy? IMHO jasna podloga nie jest zbyt praktyczna.
Moze zrob troche ciemniejsza a beż rzuc na sciane?
No i - jesli jest mniejszy - zrob sciane w karo - wyglada ladniej.

1. Data: 2002-04-10 18:42:56

Od: "Darek" <d...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pluton" napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Zaplanowalem remont kuchni.
[...]
> Spotkal sie ktos z gresem na scianie kuchennej ?

Gres to rodzaj materiału czyli jest gres terakota i glazura.
Ja mam gres na scianie w kuchni i terakotę na podłodze.
Jedna wada (lub zaleta) gresu to to, że jest twardy (mój nawet bardzo) więc
jak chcesz potem coś wiercić w tych płytkach to musisz brać to pod uwagę, że
nie będzie łatwo ;)
Darek

1. Data: 2002-04-11 13:30:18

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton napisal:

> [...]
>
> Czy dobrze bedzie zastosowac do tego celu taki sam gres
> jak na podloge ?
> Ew. w nieco innym odcieniu ( np. ton ciemniejszy ) ?

Wszystko zależy od rozmiarów kuchni. Jeżeli to nie jest blokowe
maleństwo, w którym nie można się obrócić, dałabym płytki
imitujące cegłę.

Krycha

1. Data: 2002-04-11 17:32:39

Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze,

Dzieki z podpowiedz.

> A moze raczej jasniejszy? IMHO jasna podloga nie jest zbyt praktyczna.

Tez o tym myslalem. W rezerwie jest szarosc...

> No i - jesli jest mniejszy - zrob sciane w karo - wyglada ladniej.

Naprawde ? Zupelnie nie bralem tego pod uwage.
Musze pomyslec.

No i najwazniejsze - jak wyglada gres na scianie ?

cu
pluton

1. Data: 2002-04-11 17:34:56

Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Dzieki za opinie.

> Wszystko zależy od rozmiarów kuchni. Jeżeli to nie jest blokowe
> maleństwo, w którym nie można się obrócić, dałabym płytki
> imitujące cegłę.

3x4 metry, wiec nie takie malenstwo.
Ale chyba na cegle za mala.

Najwazniejsze pytanie pozostaje - jak wyglada gres na scianie ?

cu
pluton

1. Data: 2002-04-11 17:47:09

Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Apr 2002 19:34:56 +0200, pluton <p...@n...pl> wrote:

>Najwazniejsze pytanie pozostaje - jak wyglada gres na scianie ?

Ale zależy jaki. Różne płytki są w sklepach nazywane "gres", ja mam takie
małe, chyba 10x10cm z wzorkiem "w zacieki" (nie widać brudu), na nich jest
napisane "gres", a wyglądają po prostu jak płytki z takim czy innym
wzorkiem. Podobno prawdziwy gres to taki, który jest jednakowy w całej
objętości (czyli np. cały w kropeczki, również po przełamaniu płytki), tak
czytałem, ale w takim jest chyba niewielki wybór, widziałem głównie duże
płytki, zwykle szaro-beżowe.

Gres na ścianie ma taką wadę, że bardzo trudno się w nim wierci. O ile w
zwykłej glazurze wywierciłem dziury bez problemu, to w tym gresie w kuchni
nie udało mi się, zniszczyłem dwa wiertła i nie zrobiłem ani jednej dziury.
Pewnie dobrym wiertłem jakoś się da, glazurnicy czymś te płytki wycinali i
wiercili.

Paweł

1. Data: 2002-04-12 08:49:30

Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

cze,

> Podobno prawdziwy gres to taki, który jest jednakowy w całej
> objętości

Na tym polega gres, chociaz sa tez plytki 'gresowane' -
warstwa gresu napieczona na zwykly nosnik.

> ale w takim jest chyba niewielki wybór, widziałem głównie duże
> płytki, zwykle szaro-beżowe.

??? Trafiles w zle miejsce. Gresow jest taki wybor, ze glowa mama :)

> Gres na ścianie ma taką wadę, że bardzo trudno się w nim wierci.

Trudno. Mnie jednak ciagle nurtuje aspekt estetyczny.

A myslalem o kaflach 30x30 - jak one sie komponuja na scianie.

cu
pluton

1. Data: 2002-04-12 09:00:41

Od: "Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton <p...@n...pl> napisał(a):

> Trudno. Mnie jednak ciagle nurtuje aspekt estetyczny.

Jest OK - kolega ma na ścianie w kuchni wielkie płyty szarego gresu, szerokie
na co najmniej 30 cm, długie (sięgają blatu). Mają bardzo starannie dobraną i
wąską fugę, więc wygląda to prawie jak jedna płaszczyzna. Ogólnie jest efekt
nieco chlodnej elegancji, powiedziałabym. Z szafkami w aluminiowych ramach
kombinuje się bardzo ładnie.

JoP

1. Data: 2002-04-12 16:17:11

Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
efekt
> nieco chlodnej elegancji, powiedziałabym. Z szafkami w aluminiowych ramach

Dzieki, o to chodzilo.
Co do fugi, to kupie kalibrowany, zatem moge go klasc kompletnie bezfugowo.

cu
pluton

Agencja Cenowa
jak odzyskać kafelki?