Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-
mail
From: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczania
Date: Wed, 23 Oct 2002 15:26:48 +0200
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 31
Message-ID: <ap681k$t23$1@news.gazeta.pl>
References: <ap627n$2v4$1@sunsite.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: pae176.warszawa.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.gazeta.pl 1035379572 29763 217.96.224.176 (23 Oct 2002 13:26:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Oct 2002 13:26:12 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-User: sl_d
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:163509
Ukryj nagłówki
Użytkownik "pctimex" <p...@p...onet.pl> napisał:
> Zwracam sie do psychologow amatorow lub zawodowcow.
> Napisalem kilka programikow www.hologramy.pl/przyroda do nauczania fizyki a
> wlasciwie wspomagania nauczania.(szkola podstawowa)
> Ciekaw jestem jak przecietny zjadacz chleba odbiera ten chyba nowy sposob
> przekazywania wiedzy.
Nowy, jak nowy, ale sposób jak najbardziej słuszny. Faktycznie - bardzo dobre
jest to, że nic nie trzeba instalować - przeważnie wystarczy klikać myszką.
Mam drobną uwagę do jednego z "pokazów" - ciężaru na powierzchni różnych
obiektów kosmicznych. Niutony są troszkę abstrakcyjne, lepiej się "czuje"
i rozumie, ile razy mniej czy więcej ważymy na każdym z tych obiektów
w porównaniu do znanych nam, ziemskich warunków (chociaż wtedy
niepotrzebne jest przeliczanie). Całkowitą zaś abstrakcją jest ciężar na
powierzchni gwiazd - ten długi szereg zer i kilka cyferek z przodu bardzo
trudno sobie uzmysłowić, szczególnie dla młodego człowieka.
Mam w zanadrzu trochę ambitniejsze zadanie na przyszłość: jak w podobny
sposób wyjaśniać inne przedmioty - na przykład biologię i pojęcie ewolucji
czy chemię (reakcje chemiczne? animowane obrazki cząsteczek?). Co
z historią i językiem polskim ;-) ?
--
Sławek [am-pm]
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|