| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2002-10-23 11:47:02
Temat: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczaniaZwracam sie do psychologow amatorow lub zawodowcow.
Napisalem kilka programikow www.hologramy.pl/przyroda do nauczania fizyki a
wlasciwie wspomagania nauczania.(szkola podstawowa)
Ciekaw jestem jak przecietny zjadacz chleba odbiera ten chyba nowy sposob
przekazywania wiedzy.
Zalozeniem moim bylo wytlumaczenie zagadnien z przedmiotu w sposob jak
najbardziej prosty i obrazowy wykorzystujacy techniki komputerowe (np.
interaktywnosc) do nauczania.
W szczegolnosci biore pod uwage wstret nauczycieli do komputera z powodu
braku umiejetnosci poslugiwania sie tym urzadzeniem.(czesto uczniowie lepiej
daja sobie rade z komputerem niz ich nauczyciel)
Dlatego programy sa tak opracowane aby osoba nie znajaca sie na komputerze
mogla przejsc wszystkie etapy
programu. Trzeba umiec tylko klikac.
Moja prosba o opinie i uwagi:
Napiszcie jak odbieracie te programy i co nalezy zmienic aby byly bardziej
komunikatywne.
Moze sa jakies bledy merytoryczne lub inne.
Chetnie nawiaze wspolprace (psycholog, nauczyciel, polonista ) w tworzeniu
projektow tego typu programow z roznych przedmiotow
Z gory dziekuje za uwagi
Z.T
Tu jest adres programikow www.hologramy.pl/przyroda
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2002-10-23 13:26:48
Temat: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczaniaUżytkownik "pctimex" <p...@p...onet.pl> napisał:
> Zwracam sie do psychologow amatorow lub zawodowcow.
> Napisalem kilka programikow www.hologramy.pl/przyroda do nauczania fizyki a
> wlasciwie wspomagania nauczania.(szkola podstawowa)
> Ciekaw jestem jak przecietny zjadacz chleba odbiera ten chyba nowy sposob
> przekazywania wiedzy.
Nowy, jak nowy, ale sposób jak najbardziej słuszny. Faktycznie - bardzo dobre
jest to, że nic nie trzeba instalować - przeważnie wystarczy klikać myszką.
Mam drobną uwagę do jednego z "pokazów" - ciężaru na powierzchni różnych
obiektów kosmicznych. Niutony są troszkę abstrakcyjne, lepiej się "czuje"
i rozumie, ile razy mniej czy więcej ważymy na każdym z tych obiektów
w porównaniu do znanych nam, ziemskich warunków (chociaż wtedy
niepotrzebne jest przeliczanie). Całkowitą zaś abstrakcją jest ciężar na
powierzchni gwiazd - ten długi szereg zer i kilka cyferek z przodu bardzo
trudno sobie uzmysłowić, szczególnie dla młodego człowieka.
Mam w zanadrzu trochę ambitniejsze zadanie na przyszłość: jak w podobny
sposób wyjaśniać inne przedmioty - na przykład biologię i pojęcie ewolucji
czy chemię (reakcje chemiczne? animowane obrazki cząsteczek?). Co
z historią i językiem polskim ;-) ?
--
Sławek [am-pm]
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-10-23 13:41:14
Temat: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczaniaBardzo mi się podoba
ale
Załamanie światła na granicy ośrodka otycznego
światło czerwone przy kącie granicznym
Szkło/diament kąt padania=-39 kąt załamania=-89
- idzie prostopadle do powierzchni (nie pamiętam czy tak powinno pójść
czy już sie odbić
Pozdrawiam
Qwax
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-10-23 14:02:56
Temat: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczaniaSięgając po rozum do zasobnika, osobnik <pctimex> zapowiedzial:
> Napiszcie jak odbieracie te programy i co nalezy zmienic aby byly bardziej
> komunikatywne.
ja bym widział tam przejścia (linki) z jednego do drugiego.
zobacztylem pierwszy o ksiezycu i nie bardzo wiedzialem
jak wyjsc (oprocz oczywistego zamkniecia przegladarki)
poza tym super
--
zerknij człowiecze
mózg ci uciecze
http://www.psphome.htc.net.pl/psychologia.html
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-10-23 18:48:40
Temat: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczania"pctimex" <p...@p...onet.pl> wrote in message
news:ap627n$2v4$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Zwracam sie do psychologow amatorow lub zawodowcow.
> Napisalem kilka programikow www.hologramy.pl/przyroda do nauczania fizyki
a
> wlasciwie wspomagania nauczania.(szkola podstawowa)
> Ciekaw jestem jak przecietny zjadacz chleba odbiera ten chyba nowy sposob
> przekazywania wiedzy.
Extra! Znaczy sie ze psychologowie maja robic za przecietnych zjadaczy
chleba? :P
Ogolnie b.fajnie, w uzupelnieniu tego co powiedzial Tren R, przydalaby sie
plansza konczaca, zanim aplet (jesli to w ogole konieczne) przeskoczy do
poczatku.
Mit
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-10-23 19:03:56
Temat: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczania"Mit" <Z...@t...pl> wrote in message
news:ap6qqe$18q$1@news.tpi.pl...
> > Ciekaw jestem jak przecietny zjadacz chleba odbiera ten chyba nowy
sposob
> > przekazywania wiedzy.
Z merytorycznych - z tym katem granicznym sprawa jest IMO niedorysowana, bo
za szybko go osiagamy, promien nie zbiza sie wystarczajaco do graaanicy
osrodkow, i w zwiazku z tym niedopowiedziana...
Mit
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-10-24 21:18:46
Temat: Re: Prosba o uwagi nt. programu komputerowego do nauczaniaUżytkownik "Mit" <Z...@t...pl> napisał w wiadomości
> > > Ciekaw jestem jak przecietny zjadacz chleba odbiera ten chyba nowy
> sposob
> > > przekazywania wiedzy.
>
> Z merytorycznych - z tym katem granicznym sprawa jest IMO niedorysowana,
bo
> za szybko go osiagamy, promien nie zbiza sie wystarczajaco do graaanicy
> osrodkow, i w zwiazku z tym niedopowiedziana...
A wedlug Richarda Feynmana i osobliwej teorii swiatla i materii kąt
padania i odbicia fotonu moze byc (i czesto jest) rozny. :)
(To chyba stad, ze atomy w zwierciadle maja "kulista" powierzchnie)
Poprawil bym zangielszczone nazwy - jak "Venus" czy "Mercury".
To kłuje w oczy.
Pozdrawiam
nieKrzys
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |