Proszę wypowiedzcie się na temat bezrobocia ON

1. Data: 2002-05-05 13:49:09

Temat: Proszę wypowiedzcie się na temat bezrobocia ON
Od: "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim powiecie (pucki)jest 7000 osób niepełnosprawnych na 70 000 mieszkańców
ogółem. W Urzędzie Pracy w ciągu całego roku rejestruje się jeko osoby
bezrobotne i poszukujące pracy ogółem zaledwie 23 osoby. Z czego to wynika?
Czy z baraku chęci podjęcia pracy, czy z braku ofert pracy? Wypowiedzcie się
proszę jak myślicie jak to jest tak naprawdę z tym bezrobociem osób
niepełnosprawnych?

2. Data: 2002-05-05 16:35:15

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ab3d8l$c8t$1@news.gazeta.pl...
> [...]
się
> proszę jak myślicie jak to jest tak naprawdę z tym bezrobociem osób

Nie jestem zorientowany w tej kwestii :-)
Wydaje mi się że rynek pracy ON, zasadniczo nie odbiega od reszty.
Spora część bezrobotnych, po prostu nie chce pracować.
Ponadto sporo ON siedzi w domu, z powodu barier.
Nie mówię tu tylko o barierach architektonicznych, choć i tych nie brakuje.
Większość powstrzymują bariery psychiczne.
Pozostaje jeszcze grupa która nie wyobraża sobie, lub nie może, pracować
po za własnym mieszkaniem. Ale tutaj rynek pracy jest bardzo mały.
W tej dziedzinie też poważną barierą jest np. dostęp do sieci.
Jest też garstka ON która podjęła pracę przez telefon, i niesyty się
sparzyła.
Znam kilka osób które zostały z rachunkiem za telefon, do zapłacenia.
Część z nas odstraszają stawki, wolą siedzieć w domu za 500zł. niż pracować
za 1000zł.. W końcu są takie lenie jak ja, którym praca się nie opłaca.
A jedynym celem pracy dla mnie jest kasa. Nie przekonuje mnie praca jako
rehabilitacja, lub warunek integracji czy zawierania znajomości :-)
Oczywiście są to tylko moje subiektywne spostrzeżenia. Jak napisałem nie
jestem
zainteresowany pracą, a rynek pracy znam z opowieści znajomych.

Pozdrawiam I...@a...net

3. Data: 2002-05-05 17:31:05

Od: "Jacek Kr" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście ,są to tylko twoje subiektywne myśli na temat pracy ON.Bzdurne.
Złe doświadczenia w poszukiwaniu pracy ,poniesione koszty bez efektu,
stracony czas i.t.d. spowodowały ,że w rozżaleniu wyliczasz trudności w
poszukiwaniu pracy informując Barbarę nieprawdziwie, że osoby ON
to wszyscy lenie.Jeśli masz ludzi dezinformować to lepiej milcz.
jk.

4. Data: 2002-05-06 06:15:51

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kr" <j...@h...com> napisał w wiadomości

> Jeśli masz ludzi dezinformować to lepiej milcz.

:-)))))))))) koleżanka prosiła o cytuje:
"Wypowiedzcie się proszę jak myślicie jak to jest tak naprawdę
z tym bezrobociem osób niepełnosprawnych?"
I właśnie tak myślę :-)))))

Pozdrawiam I...@a...net

5. Data: 2002-05-06 07:47:04

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inwalida napisał(a):

> [...]
> Wydaje mi się że rynek pracy ON, zasadniczo nie odbiega od reszty.
> Spora część bezrobotnych, po prostu nie chce pracować.

Z tym się zgodzę- jest część która po prostu jest zdania że jest inwalidą,
i niepowinna pracować.

> Ponadto sporo ON siedzi w domu, z powodu barier.
> Nie mówię tu tylko o barierach architektonicznych, choć i tych nie brakuje.
> Większość powstrzymują bariery psychiczne.

Tak, dodam jeszcze że te bariery leżą po obu stronach:
- pracodawcy ulegli stereotypowi że jak już inwalida to się już do niczego
nie nadaje lub że to stanowisko pracy i tak nie przyniesie zysku.

- sami inwalidzi - podobnie - że się nie nadają, lub że i tak jego nikt
nie zatrudni to po co się starać.

> Znam kilka osób które zostały z rachunkiem za telefon, do zapłacenia.
> Część z nas odstraszają stawki, wolą siedzieć w domu za 500zł. niż pracować
> za 1000zł.

Też się z tym zgadzam, niestety jest taki stereotyp - że inwalida jest
inwalidą i będzie żył z renty a nie z pracy :(

coś na potwierdzenie moich słow :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

6. Data: 2002-05-06 08:46:33

Od: "RSS" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl>
Użytkownik "Inwalida" <i...@a...net>
Użytkownik "Jacek Kr" <j...@h...com>
Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl>

naisali :

[......]

wyciete bo z tym mozna polemizowac

Ja odniose sie tylko do tego :

Inwalida > > Część z nas odstraszają stawki, wolą siedzieć w domu za 500zł.
niż
Inwalida > > pracować za 1000zł.

Jacek Kruszniewski >> Też się z tym zgadzam, niestety jest taki stereotyp -
że inwalida jest
Jacek Kruszniewski >> inwalidą i będzie żył z renty a nie z pracy :(

A ja mam inne zdanie na ten temat :
Trudno mi uwierzyc ze jest tak pieknie i za prace inwalidy
ktos Wam zaproponuje 1000zl.
Przynajmniej w moim regionie jest tak ze osoby w 100% zdrowe
(jezeli znajda prace) to zarabiaja 600zl.
Wiec kto przyjmie inwalide za 1000zl.???

--

-
Pozdr.....

7. Data: 2002-05-06 08:50:31

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprostowanie !

Sorry !
w naglowko od cos sie pop....
powinno byc RS/Szymon

--

-
Pozdr.....

8. Data: 2002-05-06 09:03:50

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

RSS napisał(a):

> [...]
>
> A ja mam inne zdanie na ten temat :
> Trudno mi uwierzyc ze jest tak pieknie i za prace inwalidy

Znam osobą której zaproponowano około 3000 :)
Oczywiśćie ma wykształcenie i jest osobą kompetentną- ale
jest niepełnosprawną - porażenie prawej strony.
Tak że z tym nie jest tak źle, po drugie nawet jak dostanie te 700 zł do tego
470 renty - to a ponad 1000 zł - a to jest już jakiś pieniądz na utrzymanie.

> Przynajmniej w moim regionie jest tak ze osoby w 100% zdrowe
> (jezeli znajda prace) to zarabiaja 600zl.
> Wiec kto przyjmie inwalide za 1000zl.???

A jednak są przypadki :)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

9. Data: 2002-05-06 09:10:09

Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :-) szukaj wiadomości tego autora

Dziś jest 6 maja 2002

witaj na grupie RS/Szymon

W Twoim liście skierowanym do pl.soc.inwalidzi datowanym 6 maja 2002 (10:50:31) można
przeczytać:

RS> Sprostowanie !

RS> Sorry !
RS> w naglowko od cos sie pop....
RS> powinno byc RS/Szymon

W Nawiązaniu do jego treści

Właśnie Rysiu już myślałem ze zmieniłeś tożsamość i będę musiał sie
przyzwyczajać:) ale do tematu ja tam chciałbym zarabiac 1000 zł niestety
mój zdrowy barat w Akordzie wyrabia ledwie 700 więc o tysiącu nie mam co
marzyć

Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

Czujesz sie na siłach chcesz coś zrobic wstąp do sision http://sison.clan.pl/

a może chcesz nas o coś zapytac pisz na adres :S...@c...pl

--
Encyklopedia multimedialna w prezencie!
http://www.e-mail.onet.pl

10. Data: 2002-05-06 09:49:45

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl>
napisał w wiadomości news:3CD646F6.A3084EED@proinfo.pl...

[......]

J. K >> Też się z tym zgadzam, niestety jest taki stereotyp -
J.K >> że inwalida jest
J. K >> inwalidą i będzie żył z renty a nie z pracy :(

RS/S > > A ja mam inne zdanie na ten temat :
RS/S > > Trudno mi uwierzyc ze jest tak pieknie i za prace inwalidy
RS/S > > ktos Wam zaproponuje 1000zl.

J. K >> Znam osobą której zaproponowano około 3000 :)
J. K >> Oczywiśćie ma wykształcenie i jest osobą kompetentną- ale
J. K >> jest niepełnosprawną - porażenie prawej strony.
J. K >> Tak że z tym nie jest tak źle,

Jena osoba ......
- jest nas troche wiecej
zaproponowano.......
- a placono miesiecznie ?
widziales PIT ?
mowic, chwalic sie, zawsze wolno

Jacku z Twojej wypowiedzi mozna wywnioskowac ze :
osoby niepelnosprawne to same nieuki i itd. , bo gdyby
mialy wyksztalcenie wtedy bylyby osobami kompetentnymi
i z praca nie byloby problemu nawet za 3000zl.
ps. ucinamy watek .... :-)

J. K >> po drugie nawet jak dostanie te 700 zł do tego
J. K >> 470 renty - to a ponad 1000 zł - a to jest już jakiś pieniądz na
utrzymanie.

Zgoda !
ale daj ON te prace za 700zl skoro pisalem wczesniej
ze 100% sprawni pracuja za 600zl.

RS/S > > Przynajmniej w moim regionie jest tak ze osoby w 100% zdrowe
RS/S > > (jezeli znajda prace) to zarabiaja 600zl.
RS/S > > Wiec kto przyjmie inwalide za 1000zl.?

J. K >> A jednak są przypadki :)

no comment

--

-
Pozdr.....

Archiwalne mapy topograficzne
Emeryci i renciści dostaną podwyżki
Test osobowosci - praca magisterska
pozyczka z pfron-u
powiekszalnik dla niedowidzacych sprzedam