Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

następny post »
From: "Czemark" <c...@p...com>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.sci.farmacja
Subject: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Date: Thu, 13 Sep 2001 11:27:03 +0200
<3...@n...tpi.pl> <3...@n...tpi.pl>
<5...@4...com>
<3...@n...tpi.pl>
<l...@4...com>
<3...@n...tpi.pl>
<u...@4...com>
<01c13ac6$f1875b80$6c044cd5@-zaplecze>
<t...@4...com>
<01c13bb0$be6bc020$59064cd5@-zaplecze>
<2...@4...com>

Witam !

Myślałem że ignorancja ma jakieś granice, okazuje się że się myliłem.

> Nowe regulacji ograniczą mozliwość prowadzenia apteki. Spowoduje to
> zmniejszenie ich liczby.

Błąd. Wszystkie obecnie istniejące apteki, oraz te które otworzą się przed
wejściem w życie ustawy - pozostaną.
(Prawa nabyte patrz ustawa
http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/2677_u.htm)

To z kolei spowoduje zmniejszenie konkurencji
> pomiędzy nimi.

Aptek jest już i tak za dużo. W unii europejskiej przyjmuje się granicę
rentowności 1 apteka na 4500-5000 mieszkańców.
U nas w miastach jest 1 na 1500-2500. Niby dlaczego istniejące apteki
miałyby przestać ze sobą konkurować ?
Jakiś spisek ?

Rozwieję od razu wszystkie twoje wątpliwości wszyscy aptekarze to żydzi i
masoni........

> Ludzie umierają. Prowadzący apteki też. Skoro mniej ludzi będzie mogło
> prowadzić apteki, to ich liczba się zmniejszy.

W chwili obecnej 20% aptek jest w rękach niefarmaceutów. Większość z nich
albo należy do dużych firm, albo do spółek z o.o. lub jawnych w których
udziały podlegają dziedziczeniu.
Przez 20 lat, gdyby obowiązywało PF, musiałoby się zamknąć może 1 %
istniejących aptek. A ile przez ten czas powstanie nowych ?
Czy to zmniejszy konkurencyność ? Spowoduje podwyżkę cen leków ?
Więc o co tyle krzyku ?

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz