Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

1. Data: 2001-09-13 09:27:03

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: "Czemark" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Myślałem że ignorancja ma jakieś granice, okazuje się że się myliłem.

> Nowe regulacji ograniczą mozliwość prowadzenia apteki. Spowoduje to
> zmniejszenie ich liczby.

Błąd. Wszystkie obecnie istniejące apteki, oraz te które otworzą się przed
wejściem w życie ustawy - pozostaną.
(Prawa nabyte patrz ustawa
http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/2677_u.htm)

To z kolei spowoduje zmniejszenie konkurencji
> pomiędzy nimi.

Aptek jest już i tak za dużo. W unii europejskiej przyjmuje się granicę
rentowności 1 apteka na 4500-5000 mieszkańców.
U nas w miastach jest 1 na 1500-2500. Niby dlaczego istniejące apteki
miałyby przestać ze sobą konkurować ?
Jakiś spisek ?

Rozwieję od razu wszystkie twoje wątpliwości wszyscy aptekarze to żydzi i
masoni........

> Ludzie umierają. Prowadzący apteki też. Skoro mniej ludzi będzie mogło
> prowadzić apteki, to ich liczba się zmniejszy.

W chwili obecnej 20% aptek jest w rękach niefarmaceutów. Większość z nich
albo należy do dużych firm, albo do spółek z o.o. lub jawnych w których
udziały podlegają dziedziczeniu.
Przez 20 lat, gdyby obowiązywało PF, musiałoby się zamknąć może 1 %
istniejących aptek. A ile przez ten czas powstanie nowych ?
Czy to zmniejszy konkurencyność ? Spowoduje podwyżkę cen leków ?
Więc o co tyle krzyku ?

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz

2. Data: 2001-09-19 07:39:26

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 19 Sep 2001 07:53:57 +0200 "APZW" <a...@p...pl> napisał(a):

>Albo zyski generowane przez interes są zbyt małe w porównaniu do zakładanych

O, to farmaceuta jako właściciel tak nei postąpi?
--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

3. Data: 2001-09-19 07:40:08

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 18 Sep 2001 15:26:58 +0200 "APZW" <a...@p...pl> napisał(a):

>Zależy co będzie dla niego ważniejsze, własna kieszeń, czy chory człowiek,
>ale oczywiście to farmaceuci są bezduszni a spece od zarządzania kierują się
>w swojej pracy jedynie dobrem swoich klientów...

Oczywiście, farmaceuci to altruiści i nie myślą o własnej kieszeni.
Najlepszym dpowodem na to jest próba wykoszenia konkurencji nie
lepszym zarządzaniem apteką, lecz rozwiązaniem ustawowym.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

4. Data: 2001-09-19 12:05:45

Od: "Czemark" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> O, to farmaceuta jako właściciel tak nei postąpi?

Witam !

Chodziło mi tu o kompetencję. Jeśli fachowiec wtrąca się w sprawy na których
się zna to ok.
Jeśli ktoś jest ignorantem w jakiejś dziedzinie ale wykłada kasę to niby
wszystko jest w porządku ?
Nie chciałbym tu wracać do poprzednich wątków dyskusji na tematy "etyczne".
Ale znam apteki
w których niefarmaceuta wydaje leki (okazjonalnie, ale wydaje), zamawia
towar itp...
Jeśli taki właściciel kupiłby sobie aptekę, zatrudnił sobie personel nie
wtrącał się w sprawy fachowe
i tylko wyciągał z kasy mln zł miesięcznie ( patrz Wprost z zeszłego
tygodnia), to trudno by było się
do czegoś doczepić.
Praktyka jest jednak inna ........

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz

Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
jak to nazwac po... bulgarsku
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego