Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

11. Data: 2001-09-18 17:22:28

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Waszczynski <w...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:18092001.62DE88F9@TomaszWaszczynski...
> "APZW" <a...@p...pl>
>

> No to trzeba walczyć o zmniejszenie ingerencji państwa, a nie o
> wprowadzenie kolejnych ograniczeń.

Taka prawda, tyle że niewprowadzenie teraz tych ograniczeń spowoduje, że już
niedługo nie będzie komu walczyć o zniesienie pozostałych.

--
IRenka

mailto:a...@p...pl

" I 8-go dnia Pan popatrzył na świat i stworzył inżynierów"

12. Data: 2001-09-19 00:42:27

Od: Krzysztof Halasa <k...@i...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"APZW" <a...@p...pl> writes:

> Taka prawda, tyle że niewprowadzenie teraz tych ograniczeń spowoduje, że już
> niedługo nie będzie komu walczyć o zniesienie pozostałych.

No nie, bez jaj.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator

13. Data: 2001-09-19 00:54:03

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Czy tak trudno zrozumieć, że niektórzy leczą się nie w aptekach i dla
| nich aptekarz nie musi być dyplomowanym medykiem, wystarczy, że ma
| pojęcie o lekach?

Aptekarz oczywiście nie jest dyplomowanym medykiem, ale powinien
mieć na tyle duże pojęcie o lekach żeby potrafił doradzić w niektórych
chorobach - co staje się standardem na całym świecie.
W tej chwili studencci farmacji na Śląskiej AM mają obowiązkowe
zajęcia z chorób wewnętrznych gdzie uczą się kiedy mogą sami
wydać jakiś lek (z grupy OTC i Rp*) a kiedy odsyłać pacjenta do
lekarza. I taka sytuacja będzie się pogłębiać z wielu powodów.

Pozdrawiam
Wojtex

14. Data: 2001-09-19 16:29:20

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@i...pm.waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:m...@i...pm.waw.pl...

> No nie, bez jaj.

Niestety taka jest smutna prawda, jeżeli kolega sobie życzy służe
konkretnymi danymi na temat rentowności polskich aptek.

15. Data: 2001-09-20 09:56:38

Od: Krzysztof Halasa <k...@i...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"APZW" <a...@p...pl> writes:

> już

> Niestety taka jest smutna prawda, jeżeli kolega sobie życzy służe
> konkretnymi danymi na temat rentowności polskich aptek.

A czy ja cos pisalem o rentownosci?
Mamy zly przepis (nie jeden). To oczywiscie zle i wszyscy sie z tym
zgadzamy. Ja proponuje ten przepis zlikwidowac (jak i inne zle).
Ale tworzyc nowy zly przepis?
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator

16. Data: 2001-09-21 07:18:05

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mamy zly przepis (nie jeden). To oczywiscie zle i wszyscy sie z tym
> zgadzamy. Ja proponuje ten przepis zlikwidowac (jak i inne zle).

Z tym się mogę zgodzić, tyle, że ze względów politycznych nie ma możliwości
ani woli zlikwidowania już istniejących złych przepisów.

Sytuacja powinna być taka, że albo mamy w pełni wolny rynek leków (wolne cen
y itp. itd.) i brak jakichkolwiek ograniczeń, albo jak się przyjęło w Europi
e mamy duże ograniczenia narzucane przez państwo na przedsiębiorców zajmując
ych się obrotem lekami, ale w zamian za to to samo państwo powinno gwarantow
ać przedsiębiorcom jakąś ochronę.

Sytuacja w której narzuca się duże ograniczenia nie dając żadnej ochrony jes
t IMHO absolutnie nie do przyjęcia.

Zapis apteka dla aptekarza daje taką ochronę i to w dodatku wszystkim funkcj
onującym już na rynku przedsiębiorcom.

17. Data: 2001-09-26 09:54:29

Od: Krzysztof Halasa <k...@i...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"APZW" <a...@p...pl> writes:

> Z tym się mogę zgodzić, tyle, że ze względów politycznych nie ma możliwości
> ani woli zlikwidowania już istniejących złych przepisów.

Tzn. kto nie ma tej woli? Bo ja bym je zlikwidowal od razu, tyle ze
partia na ktora glosowalem nie dostala wystarczajacej liczby glosow.
A moze glosowales na partie, ktora nie ma tej "woli"? Bo wiele osob
niewatpliwie tak zrobilo.

> [...]
> ych się obrotem lekami, ale w zamian za to to samo państwo powinno gwarantow

Albo, albo. Jedno jest dobre, drugie jest zle. Mamy wybierac miedzy
dobrym i zlym? To ja poprosze to pierwsze, jednak.
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator