prozak- czy ktos wie co to jest?

31. Data: 2000-11-15 11:51:18

Temat: Re: Prozac reklama a dzialania uboczne Re: prozak- czy ktos wie co to jest?
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... I nie reklamuje go. Nawet nie zaleca.
Odebralem jego informacje jako szeroko rozumiana zachete do stosowania
Prozacu.

Tylko podaje
> kilka informacji, gwoli wyjasnienia, prostujac nie do konca prawdziwe
> opinie.

Byl komentarz ze Prozac nie ma zwolennikow ani przeciwnikow./

"Prozac tez nie ma przeciwnikow i zwolennikow, ..."

Taki komentarz jest wysoce nieprofesjonalny, poniewaz leki nie powinny
dzielic pacjentow na przeciwnikow czy zwolennikow.
Celem jest efekt terapeutyczny.
.

> Watch my lips:
> Thryton, Cimmeries i Pyzol nie sa pacjentami Jaroslawa Laczkowskiego. (A
> przynajmniej nic mi nie wiadomo, zeby byli.)
Now you watch my lips:

Obowiazujace na swiecie i takze w Polsce zasady etyki lekarskiej
zakladaja, ze kazda publiczna opinia lekarza w internecie,
stanowi publiczna porade lekarska/medyczna
i reprezentuje obowiazujacy stan wiedzy i mysli w zakresie medycyny.

Brak jest jakichkolwiek podstaw dla przyjecia twierdzenia, ze
lekarz piszacy na usenet , podpisujacy sie jako lekarz, poslugujacy sie
autorytetem osrodka medycznego,
dziala jako osoba prywatna.

Tak nie jest.
Lekarz dzialajacy publicznie, gdy podpisze sie
jako lekarz, jest wylaczony z ochrony prywatnosci
i rozpoczyna dzialalnosc sluzbowa.

I niezaleznie co pisze , o czym i do kogo,
dziala jako lekarz, a nie osoba prywatna,
a jego opinie sa zgodnie uznawane przez miedzynarodowe autorytety
z zakresu etyki lekarskiej,
za publiczne porady lekarskie,
ktorych udzielanie przez internet jest w wielu krajach nadal zakazane,
przez samorzady lekarskie.

Przeciez nie jest istotne czy osoba zapytujaca jest pacjentem lekarza w
internecie i czy wykupila usluge porady,
istotne jest ze porada zostala udzielona
i pacjent ja przyjal do wiadomosci.

Nieistotne jest rowniez czy pacjent sie stosowal do porady internetowej,
gdyz tak jak do porady udzielonej wb gabinecie lekarskim
brak jest mozliwosci skontrolowania pacjenta czy stopsuje zalecone i
przepisane leki czy nie.

Nalezy zgodnie z doktryna przyjac, ze internetowy pacjent
bedzie sie stosowal do zalecen i porad lekarskich udzielonych przez
internet.

> Podobnie jak DO.
Nie zajmuje sie DO.
Ja jestem Jacek D.
a ten od DO jest Jacek
watch the headlines

BTW
Piszesz do mnie : "Losiu drogi."
Czy twoj magazyn jest przeznaczony mysliwych ?

J.

32. Data: 2000-11-15 14:18:41

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Odebralem jego informacje jako szeroko rozumiana zachete do stosowania
> Prozacu.

To zle Pan odebral

> Tylko podaje
>
> Byl komentarz ze Prozac nie ma zwolennikow ani przeciwnikow./

Bo nie ma, jest lekiem, ktory ma wskazania, przeciwwskazania i objawy
niepozadane. Zwolennikow i przeciwnikow maja ideologie i Pamela Anderson, a
nie leki.

> "Prozac tez nie ma przeciwnikow i zwolennikow, ..."
>
> Taki komentarz jest wysoce nieprofesjonalny, poniewaz leki nie powinny
> dzielic pacjentow na przeciwnikow czy zwolennikow.
> Celem jest efekt terapeutyczny.

Super, witam profesjonaliste, experta zreszta

> [...]
> stanowi publiczna porade lekarska/medyczna
> i reprezentuje obowiazujacy stan wiedzy i mysli w zakresie medycyny.

Czy informacja o dzialaniu lekow w tej formie, ktorej uzylem jest porada
lekarska? Czy tylko informacja ? Bo to dwie rozne rzeczy (porada zawiera
informacje, ale nie tylko)

Co do reszty Pana stwierdzen komentarz jest zbyteczny
Jaroslaw Laczkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/klub/o_nas2/laczk.html

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

33. Data: 2000-11-15 15:35:38

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo nie ma, jest lekiem, ktory ma wskazania, przeciwwskazania i objawy
> niepozadane. Zwolennikow i przeciwnikow maja ideologie i Pamela Anderson, a
> nie leki.
Dlatego wlasnie napisalem, ze ten komentarz byl bzdurny.

> Czy informacja o dzialaniu lekow w tej formie, ktorej uzylem jest porada
> lekarska?
Oczywiscie.
Dla pacjentow in-spe, opinia wydana przez lekarza jest zawsza porada.
zakladajac przeciwna sytuacje, to po kazdym komentarzu lekarza w
internecie musielibysmy zapytywac go:

czy to jest opinia licencjonowanego lekarza praktykujacego
czy to jest opinai osoby prywatnej
czy to jest opinia lekarska, ale nie odzwieciedlajaca stanu wiedzy, a
reprezentujace osobiste doswiadczenia lekarza .

Ale gdy pod opinia podpisuje sie imiennie lekarz, to opinia taka ma
charakter porady, bazujacej na obecnym stanie wiedzy.

Szkoda ze w Polsce nie obowiazuje amerykanski standard zastrzegania, ze
opinie wyrazone w liscie do usenetu reprezentuja prywatne zdanie autora,
a niekoniecznie te reprezentowane przez jego pracodawce.

> Co do reszty Pana stwierdzen komentarz jest zbyteczny
podziekowania za pelna zgodnosc i afirmacje.

pozdrowienia
jacek D.

34. Data: 2000-11-15 16:56:19

Od: j...@h...torun.pl (Jarosław Łączkowski) szukaj wiadomości tego autora

Anderson, a

> Dlatego wlasnie napisalem, ze ten komentarz byl bzdurny.

Zupelnie niepotrzebnie, bo wlasnie o tym pisalem w pierwszym swoim poscie w
watku Re: prozak-czy ktos wie co to jest?
Wystarczy uwazniej czytac poczte
Jarosław Łączkowski

35. Data: 2000-11-15 17:16:32

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_=A3=B1czkowski?= wrote:

> Anderson, a

> Zupelnie niepotrzebnie, bo wlasnie o tym pisalem w pierwszym swoim poscie w
> watku Re: prozak-czy ktos wie co to jest?
> Wystarczy uwazniej czytac poczte

Wole zacytowac raz jeszcze slowa Mistrza :
Re: prozak- czy ktos wie co to jest?
Date:
14 Nov 2000 23:23:15 +0100
From:
j...@h...torun.pl
(=?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_=A3=B1czkowski?=)
Newsgroups:
pl.sci.medycyna

> Jesli chodzi
> o Prozac na t.zw Zachodzie jest coraz wiecej przeciwnikow tego
> dotyczy to
>
> ...ale oslabienia libido a nie impotencji.

Jedno sprostowanie - ani libido, ani impotencji, ale raczej sklonnosc do
anorgasmii - czyli trudnosci w osiagnieciu szczytowania. Objaw ten
zreszta
nie jest czesty, dotyczy kilku procent chorych.
Prozac tez nie ma przeciwnikow i zwolennikow, bo jest po prostu solidnie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
przebadanym lekiem i tak jak inne leki ma swoje objawy uboczne (dobrze
poznane). Ogolnie jest lekiem bezpiecznym i skutecznym, o ile jest
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wlasciwie
stosowany.
Pozdrowienia
Jaros?aw ??czkowski

36. Data: 2000-11-15 17:47:35

Od: j...@h...torun.pl (Jarosław Łączkowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poznane). Ogolnie jest lekiem bezpiecznym i skutecznym, o ile jest
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jarosław Łączkowski

Dokladnie tak jest :-)))

37. Data: 2000-11-15 17:59:07

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@m...pl> wrote in message
(...)>
> Watch my lips:
> Thryton, Cimmeries i Pyzol nie sa pacjentami Jaroslawa Laczkowskiego. (A
> przynajmniej nic mi nie wiadomo, zeby byli.)

Pyzol nie jest, ale chyba nie mialby nic przeciwko byciu...
:)
Kaska

38. Data: 2000-11-15 18:17:05

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek D." <k...@p...onet.pl> wrote in message
(...)> Dla pacjentow in-spe, opinia wydana przez lekarza jest zawsza porada.

Wie pan co? Takie kategoryczne ustawianie sprawy powoduje czasem skrajne
sytuacje na kontynencie amerykanskim, kiedy lekarz rekami i nogami broni
sie przed wydaniem jakiejkolwiek opinii, zostawiajac pacjenta na lasce
domyslow.

Przyklad? Moj chirurg, ktory m n i e pytal czy ma mi usunac cala piers
czy tylko guza, bo "jemu to wszystko jedno a narzedzia i tak do obu
zabiegow sa takie same".

Lekarze boja sie wypowiadac wlasne sugestie aby nie byc posadzonym o
stronniczosc, badz miec pozniej klopoty z pacjentami, ktorym dana terapia
nie pomogla - z tysiaca powodow INNYCH niz tzw. lekarski blad w sztuce.

Czepia sie pana Laczkowskiego i tyle.

> [...]
>
> Ale gdy pod opinia podpisuje sie imiennie lekarz, to opinia taka ma
> charakter porady, bazujacej na obecnym stanie wiedzy.

Drogi panie, w konkretnej sytuacji, pacjent, ktoremu zleca sie dane
leczenie ma prawo i p o w i n i e n zadawac w/w pytania a lekarz ma
obowiazek odpowiedziec. Ale w konkretnej sytuacji i w konkretnym
profesjonalnym srodowisku: tj. w gabinecie lekarskim a nie na internecie,
gdzie pada ogolne pytanie zas o pytajacym taki lekarz nie wie dokladnie nic.

Panskie pretensje pod adresem p. Laczkowskiego , ktory przekazal tylko
ogolna informacje sa agresywnym atakiem osobistym, nie majacym nic
wspolnego z omawianym tutaj tematem.

> Szkoda ze w Polsce nie obowiazuje amerykanski standard zastrzegania, ze
> opinie wyrazone w liscie do usenetu reprezentuja prywatne zdanie autora,
> a niekoniecznie te reprezentowane przez jego pracodawce.

Nie, nie "szkoda". Zdrowego rozsadku nie nalezy podporzadkowywac
legislacjom. Ameryka sie porzadnie na tej legislacyjnej manii wyklada -
vide Muppet Show z okazji tegorocznych wyborow prezydenckich.

Kaska

39. Data: 2000-11-15 21:19:50

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Jaros?aw ??czkowski
>
> Dokladnie tak jest :-)))
dlatego dla rownowagi podalem liste artykulow nt. dzialan ubocznych
Prozacu, aby nie bylo tak landrynkowo slodkawo.
Jacek

40. Data: 2000-11-15 21:34:10

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyklad? Moj chirurg, ktory m n i e pytal czy ma mi usunac cala piers
> czy tylko guza, bo "jemu to wszystko jedno a narzedzia i tak do obu
> zabiegow sa takie same".

to jakies Panie Kolego wolne zarty.
Chirurg sie opiera na wynikach testow, zdjeciach, NMR
i w dokumentacji choroby to pozostaje
jak Panu wytnie za duzo to Pan wystapi o odszkodowanie, a on straci
prace.

> Lekarze boja sie wypowiadac wlasne sugestie aby nie byc posadzonym o
> stronniczosc, badz miec pozniej klopoty z pacjentami, ktorym dana terapia
> nie pomogla - z tysiaca powodow INNYCH niz tzw. lekarski blad w sztuce.

Wlasnie tak jest. Bo lekarz jest wielkim autorytetem dla schorowanych
pacjentow i dobrze gdy ujawnia stan wiedzy, a nie tylko wlasne
przemyslenia.

> Czepia sie pana Laczkowskiego i tyle.
Ja sie go nie czepiam, bo go lubie :-)
A jemu to nie przeszkadza, a nawet pomaga, bo sie moze za darmoche
next time w internecie zareklamowac.

> [...]
> gdzie pada ogolne pytanie zas o pytajacym taki lekarz nie wie dokladnie nic.

No to tutaj juz Pan obraza kompetencje dr Laczkowskiego.
Przeciez on reprezentuje taki sam poziom wiedzy w gabinecie czy w
internecie.
Znajomy organizowal teraz videokonferencje satelitarne z zakresu
remote medicine w Finlandii i doprawdy konsultacje on-line
via satellite to juz dobra tradycja amerykanskich chirurgow
ktorzy konsultowali przez satelite operacje na otwartym sercu.

> Panskie pretensje pod adresem p. Laczkowskiego ,
nie mam pretencje jeno zapytania.

> Nie, nie "szkoda". Zdrowego rozsadku nie nalezy podporzadkowywac
> legislacjom. Ameryka sie porzadnie na tej legislacyjnej manii wyklada -
> vide Muppet Show z okazji tegorocznych wyborow prezydenckich.

Wlasnie jest akurat odwrotnie.

Dzisiejsze Election 2000 ujawniaja kulisy demokracji i jej problemy
bez skrepowania w TV i w internecie
(prosze poczytac listy us.politics, alt.politics)
nie zauwazylem aby ktos na tym ucierpial
a widac jedynie sprawnosc systemu sadowniczego, wydajacego orzeczenia
w ciagu nocy, a juz rano o godz. 7 jutro, zapraszajacego strony do
zlozenia uzadnienia nowych pozwow.

Po 200 latach najdluzszej demokracji, system sie samodoskonali.

> Kaska
A to Kaska ;)
ale mysle, ze to jednak agresor plci meskiej

a co do meritum, jezeli dr Laczkowski powie ze dyskusja go stresuje i ma
juz dosyc to nie beda juz zadawal dalszych pytan.
Ale zrozumiale ze trudno aby o tym Kaska decydowala.

pyralgina
OCD zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
Jak schudnąć ?
W koncu sie betonowi dostało
Preparaty zmniejszajace dolegliwosci z zatokami?