Przecieka spłuczka

1. Data: 2010-07-29 18:46:50

Temat: Przecieka spłuczka
Od: "P" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to już nie jest temat budowlany :-)) ... ale zaryzyuję.
Spłuczka Cersanit.przepuszcza wodę.
Mam w domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?
Może sam mechanizm wymienić wewnętrzny?
Czy cały kompakt WC do wymiany?

2. Data: 2010-07-29 19:02:00

Temat: Re: Przecieka spłuczka
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mam w domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
> Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?

osadził Ci się kamień na zaworku membranowym. Proponuje rozebrać, wyjąć
membranę zaworka i wszystkie części na noc zanurzyć w ciepłym (nie gorącym)
occie. Kamień powienien sie rozpuścić. Po tym zabiegu złożyć wszystko i
powinno 'banglać'.

3. Data: 2010-07-30 05:48:11

Od: "P" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> membranę zaworka i wszystkie części na noc zanurzyć w ciepłym (nie
> gorącym) occie. Kamień powienien sie rozpuścić. Po tym zabiegu złożyć

Takiej odpowiedzi szukałem!
DZIEKUJĘ BARDZO
W weekend zabieram się do roboty :-)

4. Data: 2010-07-30 10:00:01

Od: Tomotron <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
> Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?
> Może sam mechanizm wymienić wewnętrzny?
> Czy cały kompakt WC do wymiany?

Jak nie chce się bawić w rozbieranie to polecam kupić tabletki w lidlu
które usuwają kamień (W5 - toilet tabs)
Wrzuć na noc do spłuczki, wcześniej zakręcając wodę, aby nie wypukiwała
specyfiku.

5. Data: 2010-07-30 17:15:58

Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Mirek" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
>
> Takiej odpowiedzi szukałem!
> DZIEKUJĘ BARDZO
> W weekend zabieram się do roboty :-)

A jak nie zabangla to kierunek najblizszy sklep hydrauliczny i tam kup zawór
pływakowy do spłuczki. Cena - ok 12 zł za całość. Musisz tylko wiedzieć czy
masz przyłącz 1/2 cala czy 3/8 - jak nie potrafisz ocenic to wykęć stary na
wzór i pokaż w sklepie.

MaW

6. Data: 2010-08-05 06:54:09

Od: Grzexs <g...@g...pXl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nie chce się bawić w rozbieranie to polecam kupić tabletki w lidlu
> które usuwają kamień (W5 - toilet tabs)
> Wrzuć na noc do spłuczki, wcześniej zakręcając wodę, aby nie wypukiwała
> specyfiku.

Ale to nie pomoże zaworowi wpustowemu.

Generalnie spłuczka może cieknąć na 2 sposoby:

1) zawór wpustowy nie zamyka, a to, co wleci, się przelewa - pomaga
usunięcie kamienia, jak już ktoś pisał, wymiana uszczelki (2 PLN, tylko
trudno dobrać) (czasem pomaga przekręcenie uszczelki na drugą stronę)
albo wymiana zaworu (jak gniazdo jest uszkodzone). To jest to ustrojstwo
przy rurze wlotowej.

2) zawór spustowy cieknie, a to, co wycieknie, jest automatycznie
uzupełniane. Tu są różne konstrukcje, w najprostszych spłuczkach to
takie okrągłe uszczelki dość duże na pływaku, dociskane do gniazda
bezpośrednio w spłuczce. Jest ich spora różnorodność, ale też można
dobrać. Gorzej, jak gniazdo się wyszczerbi, to wtedy spłuczka do wymiany.

Howgh.
--
Grzexs

Pralka -atak Rudej
spadła moc silnika
Jakie drzwi zewnętrzne "wewnątrz klatkowe"
Jaka pralka ladowana od gory?
Wymiana grzałki w pralce