Przejazd płatnym odcinkiem autostrady! Czy ktoś wie?

1. Data: 2011-01-05 10:27:11

Temat: Przejazd płatnym odcinkiem autostrady! Czy ktoś wie?
Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Poniżej kopia listu do Ministerstwa Infrastruktury!

Licze że ktoś z was może mieć informacje na ten temat!

Pozdrawiam

Staszek L.

Prośba o informacje!

Jestem osobą niepełnosprawną po amputacji obu kończyn dolnych na wózku oraz
posiadam samochód do przemieszczania się na dalszych odcinkach. Martwi mnie
dyskusja dotycząca opłat za korzystanie z autostrad i obwodnic zwłaszcza
jeśli jest się tylko rencistą bez dodatkowych dochodów. Moje problem i
pytanie z tym związany jest następujące:

1)Czy osoba niepełnosprawna poruszająca się tylko na wózku jest zmuszona do
ponoszenia opłaty za przejazd płatnymi odcinkami autostrad i obwodnic jadąc
samochodem oznaczonym i przystosowanym?

2)Czy istnieją jakieś wyjątki w tego typu opłatach?

3)Czy ustawodawca przewidział utrudnienia z przejazdami takich osób jak ja?

Byłem kilka krotnie w państwach UE i nigdzie nie żądano zapłaty za przejazd,
parking itp. A wręcz przeciwnie starano mi się pomóc informacją co gdzie i
jak mam pojechać aby było to dla mnie ułatwieniem zwłaszcza że obsługuje
samochód tylko ręcznie!

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź jako że ten problem dotyczy nie tylko
mnie lecz wielu do mnie podobnych i w związku z niewiedzą dotyczącą opłat
wybierają objazdy drogami lokalnymi!

2. Data: 2011-01-05 11:07:32

Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Jan 2011 11:27:11 +0100, Zmotoryzowany napisał(a):

> Licze że ktoś z was może mieć informacje na ten temat!

Ja nie mam. Ale ciekawy temat do dyskusji. Bo z jakiej racji inwalida ma
nie płacić za autostradę? Ma samochód którego koła nie dotykają asfaltu?
Rozumiem parkingi - inwalida ma trudniej jeśli zaparkuje daleko od wejścia
albo na wąskim miejscu i trudno też wymagać żeby parkował poza strefą
płatnego parkowania i pokonywał resztę trasy na wózku.
No ale na autostradzie czym się różni od pełnosprawnego kierowcy?

Pozdrawiam,
Henry

3. Data: 2011-01-05 11:20:49

Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
>

>Celowo nie użyłem nazwy samochód bo dla mnie to jest tylko przyżąd do
>przemieszczania jako ze jestem po amputaji obu nóg!
Staszek L.

4. Data: 2011-01-05 12:10:11

Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmotoryzowany wrote:

> Celowo nie użyłem nazwy samochód bo dla mnie to jest tylko przyżąd
> do przemieszczania jako ze jestem po amputaji obu nóg!
> Staszek L.

Hm, no współczuję, ja nie jestem po amputacji obu nóg, ale też per
pedes z Katowic do Krakowa bym się nie wybrał.

Korzystanie z autostrady nie ma wiele wspólnego z niepełnosprawnością.

--
Pozdro
Massai

5. Data: 2011-01-05 14:15:51

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011.01.05 13:10, użytkowniczka/użytkownik Massai napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):

> Hm, no współczuję, ja nie jestem po amputacji obu nóg, ale też per
> pedes z Katowic do Krakowa bym się nie wybrał.
>
> Korzystanie z autostrady nie ma wiele wspólnego z niepełnosprawnością.

A poza tym, jest ulga samochodowa prawie 2500 zł na dojazdy na rehabilitację, tak że
chyba tutaj nie ma nic do zniżki czy zwolnienia.
Ja nie jestem po amputacji, też muszę używać auta - i jakoś nie myślę aż o takich
zwolnieniach, a jak wszystkie tego tupu ulgi- to by leciało i tak z mojej
kieszeni, tylko poprzez podatki do budżetu, a z budżetu do Stalexportu - tak że jeden
czort - wolę mniejsze podatki i mniej ulg (wiem za co płacę).

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

6. Data: 2011-01-05 14:39:32

Od: "BETON" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jacek Kruszniewski
>
> --
> "Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."

z abonamentem TV jest tak podobnie- emeryci pow. jakiegos wieku nie maja
obowiązku płacić...
Nie znaczy ze są niewidomi.

7. Data: 2011-01-05 14:45:43

Temat: Re: Przejazd p?atnym odcinkiem autostrady! Czy kto? wie?
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-01-2011 o 11:27:11 napisał(a):

> By?em kilka krotnie w panstwach UE i nigdzie nie ??dano zap?aty za
> przejazd,
> parking itp. A wrecz przeciwnie starano mi sie pomóc informacj? co gdzie
> jak mam pojechaae aby by?o to dla mnie u?atwieniem zw?aszcza ?e obs?uguje
> samochód tylko recznie!

W życiu nie spotkałem się z darmowymi przejazdami płatną autostradą. A
zjeździłem nieco świata. Wszędzie płaciłem jak każdy.

Adam Pietrasiewicz
Paranoja cię dopadła? Ktoś do maili ci zagląda?
http://www.szyfruj.mail.pl

8. Data: 2011-01-05 23:07:11

Od: "XY" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Staszek L.

Sorry ale nie pierdol! Przyzad do przemieszczania dla Ciebie to wozek a nie
samochod sadzac po tym co piszesz, a dlaczego to wogole jezdzisz na wozku a
nie chodzisz o protezach ? Jestes zbyt leniwy ? Renta ? To Twoj problem ze
masz tylko rente skoro jestes taka lajza ze liczysz tylko na to kto Ci cos
da czy tez podaruje (np. oplate za autostrade). Zeby nie bylo tez mam
amputacje obu nog, chodze a nie jezdze, nie mam renty - zus mnie uzdrowil
(nawet Bog tego nie potrafi tudziez Diabel tudziez inne....... a ZUS potrafi
:):):) )mimo obustronnej amputacji udo\podudzie.

--
PZ K-ce

9. Data: 2011-01-06 00:44:07

Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> z abonamentem TV jest tak podobnie- emeryci pow. jakiegos wieku nie maja
> obowiązku płacić...
> Nie znaczy ze są niewidomi.
I tu znajdujemy się o krok od postulatów:
- darmowy wstęp dla kalek na wózkach do zoo, kin, teatrów, na wszelkie
płatne imprezy itp.
- darmowe toalety dla nich wszędzie
- ulga na zakup paliw i odzieży

a dalej mi się nie chce wymyślać.

--
Jotte

10. Data: 2011-01-06 08:59:00

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-01-2011 o 01:44:07 Jotte <t...@s...wypad.wp.pl> napisał(a):

> a dalej mi się nie chce wymyślać.

Po prostu SIĘ NALEŻY. I tyle.

Najgorsze, że właściwie wszyscy w to wierzą, nawet, a właściwie
szczególnie sprawni.

Adam Pietrasiewicz
Paranoja cię dopadła? Ktoś do maili ci zagląda?
http://www.szyfruj.mail.pl

Nowy Rok
MOŻE KTOŚ WIE
Pytanie o dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych
Dofinansowanie do stanowiska pracy - prośba o poradę (PILNE)
Wikipedia