Przełom w leczeniu uszkodzeń rdzenia kręgowego

1. Data: 2001-06-21 18:21:59

Temat: Przełom w leczeniu uszkodzeń rdzenia kręgowego
Od: "R.K." <k...@z...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

cytuje za medi centrum
"Udało się przywrócić funkcję uszkodzonego rdzenia kręgowego i umożliwić
poruszanie się sparaliżowanym ludziom.

Osiemnastoletnia Amerykanka, sparaliżowana po wypadku samochodowym, po
leczeniu zaczęła poruszać nogami i palcami oraz odzyskała kontrolę nad
pęcherzem moczowym. Poprawa jest znaczna, mimo, że jak na razie nie jest
jeszcze w stanie chodzić. Naukowcy z Izraela zastosowali nową formę terapii,
wcześniej testowaną na szczurach. Polega ona na wstrzyknięciu makrofagów do
uszkodzonej części rdzenia kręgowego.

Koncepcja wzięła się stąd, że organizm używa makrofagów do leczenia
uszkodzeń innych części ciała i do regeneracji tkanek. Jej autorem jest
prof. M. Schwartz z Israel's Weizmann Institute of Science, który udowodnił,
że wstrzykując makrofagi szczurom, można było przywrócić około 60% funkcji
uszkodzonych nerwów.

Doniesienie jest absolutnie sensacyjne, gdyż do tej pory nikomu nie udało
się przywrócić funkcji uszkodzonego rdzenia kręgowego - wydawało się, że
jest to nieodwracalne kalectwo. "

--
Rafał Kurtyka
k...@z...gda.pl

2. Data: 2001-06-22 16:10:17

Od: "Marcin" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ile to pewne? Kiedy leczenie będzie wprowadzone? Ile to kosztuje? Jeżeli
to prawda to jest niesamowita i naprawde dobra wiadomość.

Marcin

3. Data: 2001-06-22 19:23:06

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin" <d...@w...pl> wrote in message news:9gvr8f$be8$1@news.onet.pl...
> [...]
Jeżeli
> to prawda to jest niesamowita i naprawde dobra wiadomość.

..nio, jezeli to prawda to jest niesamowita, jak narazie permanentna
inwigilacja ;)

pozdro
tetros

4. Data: 2001-06-22 19:25:15

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"R.K." <k...@z...gda.pl> wrote in message
> cytuje za medi centrum
> "Udało się przywrócić funkcję uszkodzonego rdzenia kręgowego i umożliwić
> poruszanie się sparaliżowanym ludziom.
~~(ciach)~~

~podaj jakies zrodla, skad to wiesz itp. ..w sumie brzmi pieknie :))

pozdro
tetros

5. Data: 2001-06-23 09:21:18

Od: "R.K." <k...@z...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Jestem tetrusem od 3 lat i licze na znalezienie sposobu przywrocenia
funkcjonowania uszkodzonego rdzenia
dostalem maila:
* Przełom w leczeniu uszkodzeń rdzenia kręgowego.
Udało się przywrócić funkcję uszkodzonego rdzenia kręgowego i umożliwić
poruszanie się sparaliżowanym ludziom.
Pełna wersja: http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/in/hp/?src=2&id=4
25 *
zaczalem szukac zrodla i doszedlem do
http://www.reutershealth.com/archive/2001/06/14/elin
e/links/20010614elin032.
html
potem do http://www.proneuron.com/
Jesli ktos dobrze zna angielski niech to przetlumaczy na zrozumialy jezyk.
Ze swoja znajomoscia tego jezyka zozumialem ze to co osiagneli, dotyczy
swiezych uszkodzen, ale pracuja nad innymi metodami. Dlatego prosba do
"anglistow" zeby ktos przedstawil w zrozumialej formie co tam robia.

--
Rafał Kurtyka
k...@z...gda.pl

6. Data: 2001-06-23 15:04:23

Od: "Inwalida" <I...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R.K." <k...@z...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> swiezych uszkodzen, ale pracuja nad innymi metodami. Dlatego prosba do
> "anglistow" zeby ktos przedstawil w zrozumialej formie co tam robia.

W angielskim orłem nie jestem, więc nawet tego nie czytałem :-)
Ogólnie temat mnie interesuje, i trochę wiem z innych żródeł.
Mają kilka sukcesów, ale to dopiero początek badań.
Nie mają żadnej kontroli nad tym co odtwarzają, dlatego jeszcze trzeba
poczekać.
W tej chwili wiadomo że metoda może w wiekszości przypadków przywrócić
funkcje pęcherza moczowego i częściowo przywrócic inne funkcje.
Co do okresu stosownia leczenia, poprostu czym wcześniej tym lepiej.
W tej chwili istnieje spore prawdopodobieństwo przywrócenia połączeń
bólowych
bez znaczącej poprawy fuckcji motoryczny organizmu.
Dlatego szersze stosowanie metody jeszcze nie nastąpi.
Jeżeli metoda zostanie wprowadzona, też nie spodziewajmy się cudów.
Osoby z dużym uszkodzeniem będą miały szansę na przywrócenie
funkcji pęcherza i poruszanie się o kulach, zamiast wózka.

Pozdrawiam I...@a...net

7. Data: 2001-06-23 20:04:28

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> funkcji pęcherza i poruszanie się o kulach, zamiast wózka.

to wole woz ;)))))

pozdro
tetros

8. Data: 2001-06-25 08:36:46

Od: "Prometeusz" <x...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> to wole woz ;)))))

tetra wez mnie nie rozwalaj... ;) na pewno wolisz woz ?;-)

kurcze przez tydzien nie moglem czytac grupy a tu takie "przelomowe wiesci"

z tego co ja slyszalem juz kilka lat temu to ta metoda jest skuteczna tylko
na swierzo po urazie
takze nie mamy sie co podniecac, ale pomazyc dobra rzecz!!!

Pozdr.

9. Data: 2001-06-25 15:03:54

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> swiezych uszkodzen, ale pracuja nad innymi metodami. Dlatego prosba do
> "anglistow" zeby ktos przedstawil w zrozumialej formie co tam robia.

wiadomość pochodzi z agencji Reuters z dn.14 czerwca
18-letnia paraplegiczka jako pierwsza na świecie pacjentka została poddana
terapii testowanej dotychczas na szczurach po tym jak doznała poważnych
uszkodzeń rdzenia kręgowego wskutek wypadku samochodowego w USA
12 mies. po rozpoczęciu kuracji jej lekarz oświadczył, że odzyskała ruchy
w nogach łącznie z palcami i kontrolę nad zwieraczami, poprawiając w ten sposób
jakość życia i zmniejszając ryzyko infekcji dróg moczowych-powszechnej
przyczyny zgonów wśród paraplegików
lekarz określił że zaczęła odzyskiwać znaczące ruchy motoryczne w kilka
miesięcy po tym jak wstrzykniętodo jej do rdzenia kręgowego białe komórki krwi
nazwane makrofagami których organizm używa do budowy i regeneracji tkanek
pacjentka jeszcze nie chodzi
znalazła się w Izraelu w instytucie PRONEURON bo jej ojciec natknął się w sieci
na stronę tego instytutu oferującą eksperymentalną kurację

tyle artykuł
na www tego instytutu jest ta oferta-wyłącznie dla osób do 7 dnia po urazie,bez
jakiegokolwiek czucia i ruchów po stronie urazu i bez żadnych schorzeń
dodatkowych, natomiast brak informacji o kuracji

w Reutersie z ostatnich dni jest informacja, że naukowcy z USA odkryli iż
połączenie uszkodzonych nerwów specjalnymi rureczkami powoduje że wiązki nerwów
wiedzą gdzie rosnąć i z kim się zrastać co b. przyspiesza regenerację

tak wygląda nieoszlifowane tłumaczenie
pozdrowienia
ewa z Gdańska-tetra od 4 lat

10. Data: 2001-06-25 16:38:46

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prometeusz" <x...@p...com> wrote in message

> tetra wez mnie nie rozwalaj... ;) na pewno wolisz woz ?;-)

..a ja nadal wole woz! ...bo on taki zajebisty.. i z kosmosu ;P ...a i
metalik i sie swieci :))

> [...]
tylko
> na swierzo po urazie
> takze nie mamy sie co podniecac, ale pomazyc dobra rzecz!!!

..ja tam lubie sie podniecac, chocizby dla samej satysfakcji tego stanu ;P
..mazyc tyz lubie.

pozdro
tetros

Strona SamiSobie - list na grupe