pytanie o przejazdy PKP

1. Data: 2001-06-19 17:38:19

Temat: pytanie o przejazdy PKP
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatm
mam takie jedno pytanko wybieram sie w najblizszym czasie do Warszawy z Bytomia
i chcialbym sie dowiedziec czy jadac z Opiekunem (jestem inwalida I grupy)
opiekun musi placic za bilet i czy ja tez musze placic.
Jak to wyglada przy
Intercity
i przy reszcie pociagow?????
Dzieki za odpowiedz
m...@l...org.pl

2. Data: 2001-06-19 20:45:26

Temat: Re: pytanie o przejazdy PKP
Od: Michal 'Orr' Daszkowski <m...@u...idn.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

A więc stało się! ;-) Dnia 19 Jun 2001 19:38:19 +0200,
osoba podpisująca się: k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl>,
w artykule: <2...@n...onet.pl> napisała:

> [...]
> i chcialbym sie dowiedziec czy jadac z Opiekunem (jestem inwalida I grupy)
> opiekun musi placic za bilet i czy ja tez musze placic.

Za bilet ON płaci 50%, opiekun - 0%. Za miejscówki (ekspresy,
intercity itp.) 100%. Obaj.

Czasy bardzo korzystnych zniżek (ON płacił 50% dopłaty do ceny
osobowego na danej trasie) minęły. Jeszcze jedna ,,cicha'' podwyżka.
:/

Pozdrawiam
Orr

--
/~~\ __ __ ____________________________________________________
| () |||))||)) | Michal 'Orr' Daszkowski <o...@i...pl> PGP: DB36A1F1 |

3. Data: 2001-06-19 20:47:15

Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i chcialbym sie dowiedziec czy jadac z Opiekunem (jestem inwalida I grupy)
> opiekun musi placic za bilet i czy ja tez musze placic.

Inwalida I grupy placi 50% ceny biletu
Jego opiekun nie placi
Za miejscowki placi sie 100% (tu nie ma znizek)

--
Maciej Jakubowski
m...@b...krakow.pl

4. Data: 2001-06-20 09:47:29

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Jakubowski wrote:

> Inwalida I grupy placi 50% ceny biletu
> Jego opiekun nie placi
> Za miejscowki placi sie 100% (tu nie ma znizek)

a II grupa?

-Wojtek

5. Data: 2001-06-20 11:15:01

Od: m...@b...krakow.pl (Maciej Jakubowski) szukaj wiadomości tego autora

> a II grupa?
>
> -Wojtek

Przepis mowi niestety wyraznie o I grupie :-(((
A w przypadku osoby z I grupa tak jest naprawde
(sprawdzalem - jechalem)

6. Data: 2001-06-21 16:00:42

Temat: Zniżk, ulgi, deputaty a wyrównanie szans.
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny "Maciej Jakubowski" w news:03dc01c0f979$80245e40$fa01a8c0@maciek...
na temat : "pytanie o przejazdy PKP" napisał:

> Przepis mowi niestety wyraznie o I grupie :-(((
> A w przypadku osoby z I grupa tak jest naprawde
> (sprawdzalem - jechalem)

Może warto się zastanowić nad problemem ulg, dofinansowań, równoważników,
środków na wyrównanie szans.

System ulg, zwolnień który funkcjonował w poprzednim systemie społecznym
wyczerpuje się, nie zdaje egzaminu.
Przeznaczane przez państwo środki na zabezpieczenie ustawowych obowiązków
wobec ON są nieekonomicznie wykorzystane bo często przeznaczane tylko do
potencjalnego wykorzystania. Pojawiają się idiotyczne bariery opisane nawet
tutaj na grupie w postaci fakultatywnego uznawania ksera druków wniosków.

Obecnie coraz bardziej jest możliwe kierowanie środków na szeroko
rozumiane wyrównanie szans do indywidualnej osoby, do każdego ON.

Jeżeli ogólna kwota przeznaczona np na zabezpieczenie ulg za przejazdy
pociągiem dla wszystkich ON zostanie podzielona na wszystkich
uprawnionych - w formie ryczałtu każdemu uprawnionemu - zostanie
wykorzystana lepiej i efektywniej.
To samo dotyczy np ulg telekomunikacyjnych które obecnie są przyznawane
często po uważaniu poszczególnych prywatnych już w większości operatorów.

Zmiana tych niedoskonałych uprawnień do ulg na indywidualne ryczałty
kwotowe które mają wyrównywać szanse, wprowadzi nową jakość i ułatwi
życie wszystkim ON. To musi nastąpić.

Zadaniem podstawowym jest indywidualizacja. Osoby Niepełnosprawne
mają różne potrzeby, różnych środków potrzeba na wyrównanie szans
dla każdego ON z osobna.

Aby zacząć myśleć o tych koniecznych i bardziej sprawiedliwych
rozwiązaniach trzeba zacząć myśleć o budowie baz danych o ON.
O budowie baz danych, gdyż komputer który może być wykorzystany
do tego celu pani minister Knysok już kupiła.

Co Wy na to ?

Pozdrawiam
Marian L

zapraszam na www.poezja.from.pl - g a l e r i a - nowi poeci i ich wiersze -