Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Przemoc w szkolach

Grupy

Szukaj w grupach

 

Przemoc w szkolach

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 23


« poprzedni wątek następny wątek »

11. Data: 2006-01-15 16:53:37

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia Marek Krużel napisał(a) w wiadomości
<news:pan.2006.01.15.15.54.14.127700@go2.pl> takie słowa:

> to nie zgadzasz się z tą tezą? :)
> jak wolisz to jest jeden z głównych frontów, bo są inne,
> np. Chiny, Bliski Wschód, Rosja. zapewne przyznasz, że
> jakkolwiek większość liczących się graczy akceptuje
> cywilizowane reguły gry, ale tylko dlatego, że to
> leży w ich interesie ;)

To może już wygłoś teorię o nieusuwalnym z ludzkiej natury egoizmie
sprawiającym, że każde indywiduum dostosowuje się do reguł gry tylko pod
przymusem. Będzie to co prawda niemądra teoria, ale już nie tak absurdalna
jak ta, w której dowodzisz, że "amerykański kapitalizm" ma szczególne
właściwości destrukcyjne jeśli chodzi o "panowanie reguł gry".

Przy okazji: czy kapitalizm w ogóle może sensownie funkcjonować w
społeczeństwach, w których "cywilizowane reguły gry" nie są głęboko
zakorzenione?

Amnesiak

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


12. Data: 2006-01-15 17:48:58

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 15 Jan 2006 17:53:37 +0100 Amnesiak <a...@T...pl>
wyśle <1s0rb94g7vjor$.ujkqekzxbxkm.dlg@40tude.net> zawierający:

>> to nie zgadzasz się z tą tezą? :)
>> jak wolisz to jest jeden z głównych frontów, bo są inne, np. Chiny,
>> Bliski Wschód, Rosja. zapewne przyznasz, że jakkolwiek większość
>> liczących się graczy akceptuje cywilizowane reguły gry, ale tylko
>> dlatego, że to leży w ich interesie ;)
>
> To może już wygłoś teorię o nieusuwalnym z ludzkiej natury egoizmie
> sprawiającym, że każde indywiduum dostosowuje się do reguł gry tylko
> pod przymusem.

mogę wygłosić lepszą: gdy reguły gry dyktowane są przymusem, przymus
staje się nieodzowną składową, to da się wykazać choćby na przykładzie
rodzin patologicznych, nawet w 'normalnym' otoczeniu

> Będzie to co prawda niemądra teoria, ale już nie tak
> absurdalna jak ta, w której dowodzisz, że "amerykański kapitalizm" ma
> szczególne właściwości destrukcyjne jeśli chodzi o "panowanie reguł
> gry".

chciałbyś zapewne rozpatrywać kapitalizm w kategoriach efektywności,
w oderwaniu od szerokiego kontekstu psychologicznego. można, czemu
nie, ale to tendencyjna perspektywa. jak już wspominałem ten 'system'
ma jedną podstawową wadę - jest naturalny, a więc trudno o alternatywę,
można go jedynie ręcznie 'poprawiać'

> Przy okazji: czy kapitalizm w ogóle może sensownie funkcjonować w
> społeczeństwach, w których "cywilizowane reguły gry" nie są głęboko
> zakorzenione?

jak to jest sensownie? chodzi o wolności? to tylko elita jest albo
inteligentna, albo głupia ;)


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


13. Data: 2006-01-15 19:01:58

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krużel wrote:
>
>
> mam wierzyć w te rewelacje? pachnie jak dla mnie nienajlepiej...
> już samą ideę obowiazku spowiedzi uważam za nadużycie...

delikatnie powiedziane

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


14. Data: 2006-01-15 21:11:41

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 15 Jan 2006 20:01:58 +0100 gazebo <g...@w...pl> wyśle
<4...@w...pl> zawierający:

>> mam wierzyć w te rewelacje? pachnie jak dla mnie nienajlepiej...
>> już samą ideę obowiazku spowiedzi uważam za nadużycie...
>
> delikatnie powiedziane

może dlatego, że użyłem eufemizmu ;)


--
Rzeka płynie tam gdzie może.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


15. Data: 2006-01-15 21:17:40

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia Marek Krużel napisał(a) w wiadomości
<news:pan.2006.01.15.17.48.56.581003@go2.pl> takie słowa:

> mogę wygłosić lepszą: gdy reguły gry dyktowane są przymusem, przymus
> staje się nieodzowną składową,

A gdy budyń jest robiony z mleka, mleko staje się jego nieodzowną składową.

> chciałbyś zapewne rozpatrywać kapitalizm w kategoriach efektywności,
> w oderwaniu od szerokiego kontekstu psychologicznego.

Nie. Kapitalizm może mieć fenomenalną zdolność integracji społecznej.

>> Przy okazji: czy kapitalizm w ogóle może sensownie funkcjonować w
>> społeczeństwach, w których "cywilizowane reguły gry" nie są głęboko
>> zakorzenione?
>
> jak to jest sensownie? chodzi o wolności? to tylko elita jest albo
> inteligentna, albo głupia ;)

Funkcjonować sensownie - w znaczeniu: wypełniać cele wynikające z jego
istoty.

Amnesiak

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


16. Data: 2006-01-15 23:04:37

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 15 Jan 2006 22:17:40 +0100 Amnesiak <a...@T...pl>
wyśle <rvnvqyqhl71d.7opva9pmg60j$.dlg@40tude.net> zawierający:

>> mogę wygłosić lepszą: gdy reguły gry dyktowane są przymusem,
>> przymus staje się nieodzowną składową,
>
> A gdy budyń jest robiony z mleka, mleko staje się jego nieodzowną
> składową.

niektórzy wpisaliby nawet do konstytucji...
skoro sama rzeczywistość wymusza na człowieku różne działania,
zwłaszcza dążenie do zapewnienia sobie względnego bezpieczeństwa,
to czemu niby człowiek nie miałby wykorzystać tego mechanizmu?

>> chciałbyś zapewne rozpatrywać kapitalizm w kategoriach efektywności,
>> w oderwaniu od szerokiego kontekstu psychologicznego.
>
> Nie. Kapitalizm może mieć fenomenalną zdolność integracji
> społecznej.

właśnie, jest skrajnie integrystyczny :)

>>> Przy okazji: czy kapitalizm w ogóle może sensownie funkcjonować w
>>> społeczeństwach, w których "cywilizowane reguły gry" nie są
>>> głęboko zakorzenione?
>>
>> jak to jest sensownie? chodzi o wolności? to tylko elita jest albo
>> inteligentna, albo głupia ;)
>
> Funkcjonować sensownie - w znaczeniu: wypełniać cele wynikające z jego
> istoty.

czy zagłada dinozaurów, rewolucja październikowa, terroryzm, albo np.
wynalazek pieniądza są dziełem ewolucji?


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


17. Data: 2006-01-16 13:27:03

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "quasi-biolog" <q...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dqbt4i$lu8$1@inews.gazeta.pl...

Uderz w stół a nożyce się odezwą.... ?
Duch

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


18. Data: 2006-01-16 13:28:18

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:43CA182C.685AB7C7@wilno.pl...

Winni Opus Dei, żydzi i masoni?
Duch

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


19. Data: 2006-01-16 13:30:34

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
news:pan.2006.01.15.09.50.56.338496@go2.pl...

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Opus_Dei

Ciiiii... to miała być tajemnica!

Duch

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


20. Data: 2006-01-16 19:40:32

Temat: Re: Przemoc w szkolach
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
>
>
> Winni Opus Dei, żydzi i masoni?


zydzi opus masooni dei czy odwrotnie?


--
Come In Number 51, Your Time Is Up

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . [ 2 ] . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

badanie osobowosci
psychologia zachowań politycznych
Nie dam rady.
nlp mp3
jak zmusic sie do szybszego mowienia...

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja

zobacz wszyskie »