Przepis na chleb

1. Data: 2004-10-30 19:00:17

Temat: Przepis na chleb
Od: "Profil1" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chciałabym upiec chleb, ale niestety nie wiem jak mam sie do tego zabrac.
Moze zna ktoś przepis i podpowie mi jak mam to zrobić.
Z góry dziękuje za odp.

1. Data: 2004-10-30 19:54:44

Temat: Re: Przepis na chleb
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo chwalony na grupie byl przepis:

"Chlebek - a w zasadzie dwa :)

Komponenta:

1 litr mocno cieplej wody - aby nie za latwo bylo wsadzic lapke (ok.50st.C)
50g swiezych drozdzy
1 kg maki zwyklej + otreby lub opcjonalnie maka mieszana: razowa ze zwykla
1 czubata lyzka soli
2-3 lyzki stolowe oliwy
maselko do wysmarowania foremek (2 waskie, 30-40cm) i bulka tarta do ich
posypania

Sposob przygotowania:
Do duzego gara (4l) wlewamy mocno ciepla wode i rozpuszczamy w niej drozdze
przez mieszanie ich lapka.
wsypujemy inteligentnie make, zeby sie nie ufyflunic i tez mieszamy ja
lapka.
wsypujemy (wczesniej odmierzona, zeby nie uwalac rozczynem solniczki)
czubata
lyzke (stolowa) soli
wlewamy (jedno dobre chlusniecie) na oko oliwe (pewnie ze dwie-trzy lyzki
stolowe).

Odstawiamy na pol godziny w cieple miejsce

W tym czasie nie leniuchujemy tylko:

smarujemy dwie foremki maselkiem i posypujemy bulka tarta (tylko solidnie,
zadnej fuszerki - mnie raz chlebus przywarl jednym bokiem podczas wyjmowania
skorka odlazla od miazszu)

ustawiamy piekarnik z termoobiegiem na 250 st na pare minut.

Do nagrzanego piekarnika wstawiamy chlebek na 45 min.

w polowie czasu pieczenia mozna folia okryc wierzch chlebkow, zeby skorka
sie
nie spalila.

podobny efekt uzyskuje przez postawienie foremek na najnizszym poziomie

Ciasto przed wlozeniem do formy jest rzadkie!!!

Do foremek sie je WLEWA!!! :D

W czasie wzrostu (przed wstawieniem do pieca) powinno zwiekszyc swa objetosc
2-
2,5-krotnie. W piekarniku o nastepne 50-80%.

To, ze ciasto jest rzadkie nie przeszkadza mu pieknie wyrosnac z garscia
ziaren
slonecznika czy sezamu.

Pani Magdalenie dziekuje za podpowiedz: z kminkiem jeszcze nie robilam, ale
na
pewno go wykorzystam.

Chlebek przeze mnie upieczony stal bez przykrycia 4 dni i w ogole sie nie
zsechl.

MNIAM :)

Fiona"

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-10-31 07:40:44

Od: "Kasia" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cm0ri1$jh3$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> pewno go wykorzystam.
>
> Chlebek przeze mnie upieczony stal bez przykrycia 4 dni i w ogole sie nie

Wszystko fajnie, wczoraj zrobiłam według przepisu i jakby to powiedzieć,
fatalna porażka, nie mówiąx już o tym, że wcale nie wlewało się do foremki,
tylko trzeba było je zawzięcie przekładać, takie się zrobiło gęste... Może
ktoś ma jakieś sugestie dlaczego tak się stało???
Kasia

1. Data: 2004-10-31 09:30:57

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko trzeba było je zawzięcie przekładać, takie się zrobiło gęste... Może
> ktoś ma jakieś sugestie dlaczego tak się stało???

W takim razie ja tez chetnie sie dowiem, bo pamietam, ze duzo osob ten chleb
chwalilo swego czasu. ja niestety nie mialam okazji go upiec, chociaz
zbieram sie do tego od dawna.
Pozdrawiam.
basiek.

1. Data: 2004-10-31 09:54:41

Od: "alien71" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałabym upiec chleb, ale niestety nie wiem jak mam sie do tego zabrac.
> Moze zna ktoś przepis i podpowie mi jak mam to zrobić.

Oto sprawdzony przepis na pyszny chleb:

Składniki:

2,5 szklanki mąki pszennej

2,5 szklanki mąki razowej

około 2 szklanek ciepłego mleka

pół szklanki oleju

paczka drożdży instant lub zaczyn: 4 dag drożdży, łyżka cukru, kilka łyżek
mleka łyżeczka soli

do wysypania foremek: 2 łyżki mąki

Sposób przygotowania:

Jeśli mam drożdże zwykłe, najpierw przygotowuję zaczyn - drożdże mieszam z
cukrem, kilkoma łyżkami mleka, łyżką mąki i odstawiam w ciepłe miejsce - po
około 20 minutach, jeśli podwoi swoją objętości i zacznie się lekko ruszać,
znak iż jest gotowy.

Jeśli zaś mam drożdże instant od razu zabieram się do właściwego etapu: oba
rodzaje mąki mieszam ze sobą , dodaję wszystkie składniki (albo drożdże
instant albo zaczyn) i dokładnie wyrabiam przez kilka minut. Mleka dodaję
ostatecznie tyle, by otrzymać raczej zwarte ciasto. Doskonale wyrobione
ciasto (powinno odstawać od ręki i powinny się na nim tworzyć pęcherzyki
powietrza) wkładam do foremek wysypanych mąką i przykryte odstawiam do
wyrośnięcia na co najmniej godzinę - ciasto musi zwiększyć swoją objętość,
co najmniej dwukrotnie.

Wyrośnięte ciasto posypuję mąką i wstawiam do nagrzanego do 200 stopni
piekarnika i piekę około 45-55 minut. Kiedy skórka brązowa i popękana,
wyjmuję chleb z piekarnika i czekam aż wystygnie.

Pozdrawiam i smacznego!

1. Data: 2004-10-31 11:03:49

Od: "Profil1" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wielkie dzieki za przepis właśnie zabieram sie do pieczenia. Przepis brzmi
apetycznie mam nadzieje , ze po jego wykonaniu będzie równiez taki sam. Już
wkrótce podziele sie wrazeniami;)
Pozdrawiam

Użytkownik "alien71" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> piekarnika i piekę około 45-55 minut. Kiedy skórka brązowa i popękana,
> wyjmuję chleb z piekarnika i czekam aż wystygnie.

[spam] Dostarczamy sprzęt AGD firmy ROMIX pod Twoje drzwi!
piwo pszeniczne w Nachodzie- gdzie?
czy jesz jedzenie zbudek orientalnych?
Przegotowane grzybki co z nich na obiad?:)
pasta z ostrej papryki