Przepis na swojską kiełbas

1. Data: 2004-04-28 10:25:50

Temat: Przepis na swojską kiełbas
Od: "Red" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś z grupowiczów podzieli się swoimi doświatczeniami na temat
przygotowania mięsa oraz wędzenia.
Pozdrawiam
Red

1. Data: 2004-04-28 22:16:26

Temat: Re: Przepis na swojską kiełbas
Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka to ma być kiełbasa?

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2004-04-29 07:39:25

Od: "Red" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam się do zrobienia kiełbasy wędzonej znalazłem nawet przepis tylko
mam parę wodpliwości np. czy mięso peklować w kawałkach potem mielić czy po
zmieleniu czy dodać wody. A co do wędzenia to będę to robił pierwszy raz i
będę wdzieczny za wszystkie uwagi.
Kiełbasa Wędzona
4kg wieprzowiny ( łopadka , karkówka, zrzynki)
1kg wołowiny bez błon
75 dag słoniny
10-15 dag soli
1 dag saletry
5g pieprzu
5g gorczycy tłuczonej grubo
parę ziaren ziela angielskiego
2 ząbki czosnku (roztarty z solą)
jelita

1. Data: 2004-04-29 09:34:06

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Red" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Może ktoś z grupowiczów podzieli się swoimi doświatczeniami na temat
> przygotowania mięsa oraz wędzenia.

Wędziłem w sobotę. Szynkę, schab i łososia. Wyszło rewelacyjnie. Kawałki
mięsa od 1 do 2 kg. Ciepłym dymem 3,5 -4 godziny. Ostatnie 40 min. gorący
dym/pieczenie. Tzn. bez przykrywania beczki i ogień, nie dym z paleniska.
Szynka wymagała sparzenia, schab nie. Soczyste i smaczne. Łosoś (filety)
wędzony ciepłym/gorącym przez godzinę Wędziłem na olszy. Następne wędzenie
za 2 tygodnie - kiełbasa i schab. Jak chcesz mam sporo przepisów, pisz na
priv.
Mięso do wędzenia należy wcześniej zapeklować. Na 10 kg mięsa 200-220 g.
peklosoli. Można natrzeć solą lub trzymać w zalewie. Na sucho 2-3 dni, w
zalewie ok tygodnia w chłodzie. Jak masz mało peklosoli możesz ją
"rozcieńczyć" zwykłą solą. Przed wędzeniem zastrzyknąć solanką.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-04-30 01:03:51

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Red napisał:
> [...]
> będę wdzieczny za wszystkie uwagi.
> Kiełbasa Wędzona
> 4kg wieprzowiny ( łopadka , karkówka, zrzynki)

Na tyle kilogramow miesa mozesz smialo dac wiecej czosnku - 10 zabkow
jak nic.

D.

Porozmawiajmy o świeżym szpinaku
ciasto z orzechami