Narodowa potrawa unijna :-)

1. Data: 2004-04-28 07:35:41

Temat: Narodowa potrawa unijna :-)
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Wiele tu pisano w temacie, co Polska może dać Unii. A odwrotnie?
Z okazji rychłego wstąpienia, chcę przyrządzić jakąś potrawę, znaną w
większości aktualnych krajów członkowskich i nie kojarzoną w szczególny
sposób z jednym z nich. Taką uniwersalną :-)
Warunek: pochodzenie europejskie (hamburgery odpadają).
Jakieś zjednoczeniowe propozycje?

waldek
===

1. Data: 2004-04-28 08:04:02

Temat: Re: Narodowa potrawa unijna :-)
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może pizza z frytkami :-)

1. Data: 2004-04-28 08:35:21

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sposób z jednym z nich. Taką uniwersalną :-)
> Warunek: pochodzenie europejskie (hamburgery odpadają).

Spaghetti? Znane chyba w każdym kraju. Ale się kurka, z Italią kojarzy.
Generalnie, ponieważ idzie maj, proponuję zjednoczeniowego grilla,
grillowane mięso je się w zasadzie w każdym unijnym kraju, a przy okazji ile
ludzi może się zgromadzić na otwartym terenie :)

--

Pozdrawia KingAM

"Aleś ty mądra. Jak google" [Sylwia]

1. Data: 2004-04-28 08:41:16

Od: "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sposób z jednym z nich. Taką uniwersalną :-)
> Warunek: pochodzenie europejskie (hamburgery odpadają).

Hamburgery, czyli befszyki hamburskie, mają jak najbardziej europejskie
pochodzenie.

Władysław

1. Data: 2004-04-28 09:08:36

Od: "Wladyslaw" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sposób z jednym z nich. Taką uniwersalną :-)
> Warunek: pochodzenie europejskie (hamburgery odpadają).

Naleśniki
Galarety
Sztukamięs
Gęś pieczona

Jak mi coś jeszcze przyjdzie di głowy to napiszę.

Władysław

1. Data: 2004-04-28 09:43:38

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Hamburgery, czyli befszyki hamburskie, mają jak najbardziej
> europejskie pochodzenie.
>
> Władysław
===
Pisząc, miałem na myśli hamburgery w formie kanapki. Te są czysto
amerykańskie i mimo wymownej nazwy oraz europejskiej wkładki tak się
kojarzą.

waldek
===

1. Data: 2004-04-28 10:06:49

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> skrev i meddelandet
> ===
> Wiele tu pisano w temacie, co Polska może dać Unii. A odwrotnie?

Szwedzkie kottbullar! (wym. ~ siytbullar)

Sa to po polsku kotlety mielone, w formie kulek. Jakby sie ktos uparl,
mozna hamburgery tez pod to podciagnac.

magda

1. Data: 2004-04-28 13:08:15

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szwedzkie kottbullar! (wym. ~ siytbullar)
>
> Sa to po polsku kotlety mielone, w formie kulek. Jakby sie ktos uparl,
> mozna hamburgery tez pod to podciagnac.

Oj co toto to nie! Jakie tam mielone!
Jest znaczna różnica pomiedzy polskimi mielonymi a szwedzkimi kottbullar
W naszych mielonych jest bułka, mleko lub woda i są panierowane a w
kottbullar jest gotowany ziemniak, śmietanka i nie są panierowane. No i
nasze mielone możesz zrobić w zasadzie z każdego miecha a najlepsze
kottbullar wychodza z miecha mielonego w skladzie 70% wieprzowiny i 30%
wolowiny (WMA podawal kiedys przepis i są lepsze niż Mammascans, Findus
i takie tam!)

gdaMa (Magda) co nabrala chrapki na kottbullar med potatismos och
lingon:-)

1. Data: 2004-04-28 13:30:28

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdaMa (Magda) co nabrala chrapki na kottbullar med potatismos och
> lingon:-)

A podaj proszę przepis :)
Po tym poście też bym je zrobiła :)

1. Data: 2004-04-28 13:48:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Apr 2004 10:35:21 +0200, Kinga 'Słowotok' Macyszyn
<k...@b...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>grillowane mięso je się w zasadzie w każdym unijnym kraju, a przy okazji ile
>ludzi może się zgromadzić na otwartym terenie :)

proponuje kluski (w tym jest oczywiscie makaron)

trys
K.T. - starannie opakowana

Jak "przeliczyc" przepis na ciasto?
ciastka