Przepływowy ogrzewacz wody

1. Data: 2001-07-04 11:23:06

Temat: Przepływowy ogrzewacz wody
Od: "Tomek D." <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich Grupowiczów

Planuję w najbliższym czasie przeprowadzić remont łazienki,
w chwili obecnej do ogrzewania wody używam junkersa,
stary, wysłużony ale wciąż działa :)). Chciałbym jednak zmienić go
na przepływowy podgrzewacz wody. I tu zaczynają sie problemy bo nie mam
pojęcia
jaki model, jakiej firmy i o jakich parametrach byłby mi potrzebny. Moja
rodzina to 3
osoby jeśli ma to jakies znaczenie i chciałbym aby ogrzewał mi wode
tak jak dotychczasowy junkers zarówno do kuchni jak i łazienki (prysznic,
umywalka).
Proszę o wszelkie porady w tym zakresie.
Z góry serdecznie dziękuję

Tomasz Dębicki

1. Data: 2001-07-04 11:55:42

Temat: Re: Przepływowy ogrzewacz wody
Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osoby jeśli ma to jakies znaczenie i chciałbym aby ogrzewał mi wode
> tak jak dotychczasowy junkers zarówno do kuchni jak i łazienki (prysznic,

Dla trzech osob musisz na pewno kupic trojfazowy, wiec bedziesz musial miec
w lazience kabel "sile" (380V). Zeby moc spokojnie sie kapac i zmywac, kup
taki, ktory grzeje do 50 stopni. Polecam Ci firme CLAGE, mam taki w domu na
wsi, lazienka (prysznic, umywalka, wc), kuchnia, 4 osoby. Gdy wszystkie
krany sa odkrecone, to troche spada cisnienie.

Pozdrawiam,
Jarek

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-07-05 06:59:18

Od: Marek Szapajko <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

> [...]
>pojęcia
>jaki model, jakiej firmy i o jakich parametrach byłby mi potrzebny. Moja

Typowy "junkers" ma moc ok 19kW, więc podgrzewacz elektryczny też powinien
mieć coś koło tego (no, może 17kW wystarczy żeby bezstresowo brać prysznic,
ale wielkość tego rzędu) Do takiej mocy potrzebujesz instalację trójfazową.
Jeśli nie masz, to czeka Cię załatwianie formalności w ZE (przydział mocy,
zgoda, etc)

> osoby jeśli ma to jakies znaczenie i chciałbym aby ogrzewał mi wode
>tak jak dotychczasowy junkers zarówno do kuchni jak i łazienki (prysznic,
>umywalka).

Nie napisałeś, jaki masz plan mieszkania. Jeśli kuchnia jest znacznie
oddalona od łazienki to musisz liczyć się z tym, że jak odkręcisz kran w
kuchni, to najpierw spadnie Ci zimna woda z rur na odcinku: łazienka -
kuchnia, a dopiero potem ciepła. (Może chwilę potrwać).

Jeśli kuchnia sąsiaduje z łazienką (a najlepiej gdy junkers/podgrzewacz i
zlew jest na tej samej ścianie, oczywiście po dwóch różnych stronach :-)) to
no problemo.

Kompromisem może być nowy "junkers" w łazience i mały podgrzewacz wody
(rzędu 5 kW) w kuchni. Taki podgrzewacz spokojnie zmieści się na ścianie pod
zlewem i nie będzie widoczny.

Po więcej szczegółów pisz na priv.

Pozdrawiam.

--
Marek Szapajko msj<at>cad.pl http://www.msj.cad.pl
Ta wiadomość zawiera wyłącznie moje prywatne opinie.

1. Data: 2001-07-06 18:13:45

Od: "MarekWoj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek D. <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9hutga$hop$...@n...tpi.pl...
> [...]
> umywalka).
> Proszę o wszelkie porady w tym zakresie.

Kupuj tylko taki, który ma elektroniczne,( a nie hydrauliczne) sterowanie
temperatura wody.
W prezeciwnym razie, każdy spadek cisnienia bedziesz odczuwał zmianą temp.
malo zakresow temp. - 2, -3 ), a w przypadku jesli ktos odkreci inny kran -
moze sie calkiem wyłączyć.
Nie oszczedzaj na mocy : 20-21 KW.

MW

Nieodpłatnie doradzę jak dobrać oczyszczalnię ścieków
Instalacje Sanitarne Trójmiasto i okolice
Elementy potrzebne do budowy dachu sprzedam
Plastikowe okna a wilgoc w mieszkaniu.
Gdzie w okolicach Katowic znajde farby do wew?