Przepraszam ale juz wysiadam :( Pizza & prodiż

1. Data: 2004-06-07 07:22:28

Temat: Przepraszam ale juz wysiadam :( Pizza & prodiż
Od: "Piotr" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Przeszukałem w google prawie całe archiwum grupy, niestety odpowiedzi nie
znalazłem :(

Wiem że temat pizzy był już tu wiele razy poruszany i nie należy do
lubianych, przepraszam, ale proszę o pomoc bo już się załamałem :(

Niestety posiadam tylko mikrofale i prodiż. Mikrofala prędzej coś spali niż
podgrzeje, dlatego boję się jej użyć jako piekarnika chociaż posiada również
grzałkę od góry. Zawsze korzystam z prodiża Do rzeczy...

Uwielbiam pizze, niestety gdybym ciągle kupował w pizzeri już dawno bym
zbankrutował ;) Dawno temu znalazłem taki oto przepis na pizze (przepraszam
że nie podam dokładnych wartości, robie z głowy, na prodiż):

1.5 szklanki mąki, pół szklanki wody, ćwiartka drożdży, pół łyżeczki soli,
pół łyżki cukru, łyżka oleju. Drożdże mieszam z wodą i cukrem, odstawiam na
parę minut. Potem wszystko mieszam, odstawiam ciasto do wyrośnięcia na pół
godziny. Ciasto ładnie wyrasta. Nie wiem jak powinno wyglądać, moje
strasznie się klei, na prodiżu muszę sobie pomagać drewnianą łyżką ;) Po
rozłożeniu ciasta, polewam sosem, daje troszkę kiełbaski, posypuję serem,
trochę przypraw i włączam prodiż na 30 min.

Wychodzi mi z tego grube, gąbczaste ciasto :((( Co mam zrobić żeby wyszło
chrupiące, cienkie?? Żebym nie wiem na jakie sposoby to przyrządzał zawsze
wychodzi takie samo, nigdy nawet nie przypomina oryginalnej pizzy :(

Co sądzicie o mikrofali (grzałka + mikrofale)? Nadaje się ona do pieczenia?
Może spróbować ją wykorzystać do tego celu?

Proszę o radę bo jestem na siebie wściekły. To jedyna rzecz która mi w
kuchni nie wychodzi tak jakbym tego sobie życzył :(

Pozdrawiam!

1. Data: 2004-06-07 08:01:13

Temat: Re: Przepraszam ale juz wysiadam :( Pizza & prodiż
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam watek aktualny z Wyborczej ;)
Poczytaj - dzialaj na prodizu - eksperymentuj z kolejnymi podpowiedziami :)

19&v=2&s=0

agataw

1. Data: 2004-06-07 08:11:55

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <n...@n...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ca155b$ost$...@a...news.tpi.pl...
(ciach)
> [...]
również
> grzałkę od góry. Zawsze korzystam z prodiża Do rzeczy...

a to zdanie moze byc szczegolnie pomocne ;) dla prodiza! a jak wyjdzie to
znajomym szczegolnie nie musisz sie chwalic ze pizze w odcinkach "kreciles"
;)

Gość: maja 28.05.2004 11:40
"Ja najpierw piekę ciasto a potem nakładam składniki. A ser dopiero w
polowie
pieczenia. wychodzi super."

agataw

1. Data: 2004-06-07 08:25:39

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <n...@n...pl> napisał w
wiadomości news:ca155b$ost$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> chrupiące, cienkie?? Żebym nie wiem na jakie sposoby to przyrządzał zawsze
> wychodzi takie samo, nigdy nawet nie przypomina oryginalnej pizzy :(

Zmodyfikuj proporcje w przepisie - jeśli ciasto się klei jest zbyt wilgotne,
daj po prostu mniej wody, tyle aby ciasto się zlepiło i było sprężyste. Na
mój gust dajesz też zbyt dużo drożdży i cukru jak do tej ilości mąki, chyba
że te pół ŁYŻKI jak napisałeś to pomyłka i dajesz pół łyżeczki, bo myślę, ze
tyle powinno wystarczyć. Myślę, ze diabeł tkwi właśnie w cieście - ono zbyt
wyrasta. Ja kiedys tez piekłam pizzę w prodiżu i była OK. Nie pamiętam już
niestety proporcji.

Kasia

1. Data: 2004-06-07 16:50:25

Od: "Piotr" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmodyfikuj proporcje w przepisie - jeśli ciasto się klei jest zbyt
wilgotne,

Eureka :) Dziekuję wam serdecznie za pomoc :) Właśnie jestem po kolacji,
pizza wyszła świetna, ciasto lepsze niż z pizzeri, chrupiace, przy brzegach
puszyste. Dla mnie na 5+ :) Teraz spiesze z opisem co zrobiłem.

Proporcje na ciasto:

2 szklanki mąki
0,7 szklanki wody
5 gram drożdży (zmieniłem proporcje ;))
0 - slownie zero - cukru
0,5 łyżeczki soli
niepełna łyżka oleju

Najpierw rozpuscilem drożdże w wodzie i odstawiłem na kwadrans. Następnie
wlałem drożdże do mąki, dodałem sól i olej, wymieszałem, potem zagniotłem i
odstawiłem na 2.5 (!!) godziny do wyrośnięcia. Zaglądałem z ciekawości co
jakiś czas do ciasta, rosnąć zaczęło dopiero po 1.5 godzinie. Zaryzykowałem
i wypróbowałem moją mikrofalę ;) Na spodzie mikrofali ustawiłem małą
tortownicę, dzięki temu pizza miała bliżej do ciepła ;) Ustawiłem na samą
grzałkę (od góry), włączyłem pustą na kwadrans - trochę się nagrzała (nie ma
termometru). Rozciągnąłem ciasto na nasmarowanym masłem i posypanym
cieniutko bułką tartą tależu - obrotowy z mikrofali, większego nie miałem
;), nałożyłem sos, dodatki (salami, przysmazone pieczarki, ser), doprawiłem
suszoną bazylią i papryką. Taki placek włożyłem do rozgrzanej mikrofali.
Piekłem około 20 min. Wyszła wyśmienicie :) Mamie też się podobała ;)

Jeszcze jedno pytanie. Użyłem sklepowego sosu do pizzy, niestety bardzo
przypominał smakiem kechup :( Jak zrobić dobry sos? :)

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! Mniam :)

1. Data: 2004-06-07 18:16:30

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <n...@n...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ca26j0$nd2$...@n...news.tpi.pl...
> Jeszcze jedno pytanie. Użyłem sklepowego sosu do pizzy, niestety bardzo
> przypominał smakiem kechup :( Jak zrobić dobry sos? :)
(ciach)

...no jak jak! :)
Wziac puszke pomidorow bez skorki - w garnuszek - suszona bazylie - zmielic
swiezo pieprz - wcisnac zabek czosnku - i dobrze dosolic....grzac tak dlugo
az sie konsystencja sosu zrobi, a pomidory rozdziabia....
doprawic!!!!
(mozesz sie pobawic w miksowanie ale jak dla mnie pomidory sobie radza!
przestudzic!)

agataw

1. Data: 2004-06-07 18:42:14

Od: "Piotr" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dlugo
> az sie konsystencja sosu zrobi, a pomidory rozdziabia....

Przy kolejnej pizzy - myślę że niedługo ;) nie omieszkam spróbować :)
Dzięki! Pozdrawiam!

solanka do wędzenia
hare kriszna :)
Kraków- chrzciny w lokalu
gdzie znaleźć kilka produktów do japońskiej kuchni?
Kotlety z mortadeli?