Przesyłanie sygnału z włącznika el. na odległość!

1. Data: 2005-11-06 20:01:57

Temat: Przesyłanie sygnału z włącznika el. na odległość!
Od: "topjes" <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Stanąłem przed nietypowym dylematem. Mam włącznik, który zapala sporo
różnych światełek na jednej ścianie w kuchni. Teraz - po 2 latach - robię
małą rozbudowę na przeciwległej ścianie i chciałbym aby ten sam włącznik
włączał mi lampki także na drugiej ścianie. Nie chcę ciągnąć kabli - to w
ostateczności.
Po drugiej stronie mam dostęp do prądu. Szukam tylko jakiegoś urządzenia,
zapewne złożonego z nadajnika i odbiornika, które prześle sygnał do
odbiornika podłączonego do 220v, żeby załączył prąd. Jest coś takiego?
Pewnie jest - tylko gdzie szukać? Najlepiej gdyby pod jeden nadajnik dało
się podłączyć więcej niż jeden odbiornik.

pzdr
topjes

2. Data: 2005-11-06 20:50:31

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

topjes <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl> wrote:

> [...]
> ten sam
> włącznik włączał mi lampki także na drugiej ścianie.

Może pomógłby po prostu włącznik zmierzchowy włączający te drugie
światła po stwierzeniu faktu uruchomienia obecnych? Z dorobioną
"lunetką" na czujniku, patrzącą wprost w jedno ze światełek
włączanych tym włacznikiem, wybranym tak, żeby zminimalizować
szanse na fałszywe załączenia światłem dziennym.

J.

3. Data: 2005-11-07 04:19:01

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, są takie jakby rozgałęziacze elektryczne na pilota.
JaC

> Szukam tylko jakiegoś urządzenia, zapewne złożonego z nadajnika i odbiornika, które
prześle sygnał do odbiornika
podłączonego do 230v, żeby załączył prąd.

4. Data: 2005-11-07 08:05:54

Od: "topjes" <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

" 666" <j...@i...pl> wrote in message
> Tak, są takie jakby rozgałęziacze elektryczne na pilota.

No coś takiego już znalazłem. Tylko, że ja nie chcę na pilota - ale żeby
nadajnik się włączał kiedy w jego obwodzie płynie prąd i wysyłał sygnał do
odbiornika wtedy.

pzdr
topjes

5. Data: 2005-11-07 09:26:54

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukaj na http://www.conrad.pl/

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2005-11-09 21:15:07

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No coś takiego już znalazłem. Tylko, że ja nie chcę na pilota - ale żeby
> nadajnik się włączał kiedy w jego obwodzie płynie prąd i wysyłał sygnał do
> odbiornika wtedy.

No to kierunkowy czujnik swiatla dzialajacy na zasadzie Light ON do tego
przekaznik i dziala, jesli jestes zainteresowany sadze, ze moge Ci pomoc w
tym, ale sam czujnik kosztuje ok 300 PLN a przekaznik ok. 5-10 PLN. Jednak
jest to uzadzenie na lata.

Pzodrawiam
Jasiek

7. Data: 2005-11-10 07:57:55

Od: "topjes" <topjes@_USUN_TRA_LA_LA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"yahu" <y...@w...aster.totez.pl> wrote in message

> [...]
> tym, ale sam czujnik kosztuje ok 300 PLN a przekaznik ok. 5-10 PLN. Jednak

A jakie to jest czułe? Tzn to ma wyłapywać zapalenie lampek na ścianie
pierwszej, ale nie powinno zadziałać na zapalenie lampy górnej (2x100 W).

pzdr
topjes

8. Data: 2005-11-10 08:05:42

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak

> A jakie to jest czułe? Tzn to ma wyłapywać zapalenie lampek na ścianie
> pierwszej, ale nie powinno zadziałać na zapalenie lampy górnej (2x100 W).

Jesli bedzie to dopowiedni czujnik kierunkowy nie powinno byc problemu.
Wymagaloby to jednak testow w konkretnym otoczeniu...

Pzodrawiam
Jasiek

9. Data: 2005-11-10 09:19:13

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pomoc w
> tym, ale sam czujnik kosztuje ok 300 PLN a przekaznik ok. 5-10 PLN.

300 zł? Dużo. Jeśli nie masz oporów przed lutownicą, to taki czujnik z
przekaźnikiem zmontujesz za jakieś 50zł max. Schematów w sieci dużo.
Pytaj o to na pl.misc.elektronika
Najprostrzy schemat:
http://www.elektroda.net/dla_domu/schematyideowe/pro
styprzeksw.gif
Można by było jeszcze zrobić coś takiego, że w jakimś miejscu przy tym
zapalanym świetle umieścić wskaźnik laserowy (taki ze sklepu za 5 zł -
bryloczyk) i go nacelować w ten fotorezystor, zapalamy światło - włącza
się wskaźnik i świeci w fotorezystor i on powoduje przełączenie
przekaźnika i światło drugie się zapala. Mogę pomóc i wszystko
wytłumaczyć w razie czego przez e-mail.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

10. Data: 2005-11-10 13:55:02

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się wskaźnik i świeci w fotorezystor i on powoduje przełączenie
> przekaźnika i światło drugie się zapala. Mogę pomóc i wszystko

Oczywiscie, ze mozna zrobic (robilem tego typu zmierzchowe wylaczniki), ale
jesli ma to byc odpowrne na swiatlo z innego zrodla, to rzeba to zrobic w
innym pasmie. Ja proponuje np w podczerwieni, gdzie nadajnik bedzie emitowal
fale o odpowiedzniej dlugosci, a odbiornik bedize reagowal tylko na nie.
jest to jedyne sluszne i niezawodne rozwiazanie. Moze jestem troszeczke
spaczony ale w tym robie nie ma miejsca na pomylki i omylkowe wyslanie
sygnalu d robota...

Pozdrawiam
Jasiek

PARKIET - PRODUCENT
Gdzie kupić samą wylewkę zlewozmywaka?
Jak usunąć atrament ze skóry ekologicznej
POMOCY !!!: Pralka ARDO TL600 nie wiruje
baterie do umywalki i wanny..