Przewodnik po bylinach

11. Data: 2004-04-01 10:05:46

Temat: Re: Przewodnik po bylinach
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak wrote:

>Kichawiec ma pojedyncze liscie, a odmiany pelnokwiatowe maja wlasnie
>takie kwiaty. W naszych okolicach nazywa sie to 'perzyk', bo wlasnie tak
>sie rozlazi, chcesz troche? :-)

Jeżeli może się rozłazić w trawie, jak zwykły krwawnik, to chcę.
A zdjęć bez kwiatków wszędzie jest za mało. Stąd utrudnienia
w przenoszeniu łąki do ogrodu :-) Najlepiej przesadzać roślinki
młode, zanim zakwitną, ale wtedy często nie umiem ich rozpoznać.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

12. Data: 2004-04-01 10:08:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

>Może być krwawnik wiązówkowaty vel talerzowaty (A.filipendulina)
>http://seeds.thompson-morgan.com/uk/en/product/7758
/1- kwiaty zazwyczaj
>żółte,

Takiego nasiona właśnie kupiłam.

> albo A.millefolium, czyli pospolity w odmianach ogrodowych - wygląda
>jak ten polny, tylko w kolorkach, częste róże, fiolety, miałam też beżowy i
>ostroczerwony (zobacz
>http://ridgwaydb.mobot.org/kemperweb/plantfinder/Pl
ant.asp?code=N710).

On ci jest :-) Biały i różowy mam. Dziękuję.

13. Data: 2004-04-01 10:53:34

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha - cebulica na zdjeciu to S. sibirica, a nie S. bifolia.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Cenna uwaga, dziękuję.

> Fajnie, ze takie cos powstaje, tylko czemu tak malo o gatunkach i
> odmianach?

Powoli, powoli. Okazuje się, że ciężko jest coś takiego pisać, szczególnie,
gdy trzeba jeszcze coś robić, żeby zarobić na jedzenie :-) W każdym razie
tak sobie marzę, że będzie to rozwijane. Swoją drogą jest wiele roślin,
gdzie można by dobrze udokumentować odmiany, np. krokusy. Niestety, nie
znalazłem nawet jednego sklepu, który sprzedawałby te rośliny z podpisanymi
odmianami! Sprzedawcy z reguły reagują wielkim zdziwieniem, bo co to za
różnica. No dla mnie jest i to wielka.

> Zwlaszcza jak sie skonfrontuje z paroma uprzywilejowanymi
> rodzajami :-D

Ja nie wiem o co chodzi ;-)

A tak na poważnie. Na pierwszy ogień idzie to co znane. Później terra
incognita będzie eksplorowana :-)

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

14. Data: 2004-04-01 16:26:24

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> napisał(a):

> Cenna uwaga, dziękuję.

> Powoli, powoli. Okazuje się, że ciężko jest coś takiego pisać,
[...]

A może by tak, ktoś kto pisze jakis tekst informował o tym Rafała, aby on
mógł to zaznaczyć jakoś na stronie iż tekst jest w opracowaniu.
Można by wówczas uniknąć dublowania.

pozdr. Jerzy

15. Data: 2004-04-01 18:16:31

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można by wówczas uniknąć dublowania.
>
> pozdr. Jerzy

Jak do tej pory tak mnie więcej to funkcjonowało.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

Jak ciac ligustr