Przewody w gniazdku - norma ?

31. Data: 2006-07-28 16:14:52

Temat: Re: Przewody w gniazdku - norma ?
Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Thu, 27 Jul 2006 23:07:44 +0000 (UTC), name: BrunoJ:

> Ja u siebie tez mam gniazdka legranda, ale nie zauwazylem potrzeby
> posiadania gniazdek podwojnych. Wole kilka pojedynczych, chocby ze
> wzgledu na mozliwosc rozdzielenia obwodow. Ale rowniez ze wzgledu
> na wygode i wyglad (w podwojnym gniazdku gorna wtyczka wyprowadza
> kabel do gory, a dolna na dol. kable sie majtaja i placza).

Bez jaj, w domu nie będę rozdzielał obwodów :)
W firmie - oczywiście jest oddzielnie obwód "socjalny"
i odzielnie "komputerowy", ale w mieszkaniu?
Dlaczego założyłem podwójne? Ze wzgledu na koszty.
Za wyrypanie jednej dziury pod puszkę fachmani wołali > 10zł
czyli zaoszczędziłem na 2 pokojach kilkadziesiąt zł :)
Jeśli do tego doliczyć drugie tyle (może trochę mniej)
za gniazdka (w końcu trzeba ich kupić 2x więcej) to już
parę zł wychodzi w sumie.
Ogólnie górne gniazdka są "awaryjne" i z założenie służą
np do podłączenia odkurzacza itp tymczasowych urządzeń.

> W zasadzie podwojne gniazdka bralem pod uwage w kuchni - tam na malej
> powierzchni potrzeba duzo gniazdek. Ale ostatecznie wlasnie temat pomieszania
> faz zadecydowal ze odpuscilem i tez porobilem pojedyncze w grupach.
> Co do roznistego polskiego badziewia pare modeli nie jest takich zlych,
> tylko kijowo wyglada i daje slabe wrazenie mechaniczne/plastikowe
> przy macaniu :/

Kupowałem też wcześniej polskie urządzenia - nawet ładne z wyglądu,
ale:
1. przełączniki do światła są strasznie głośne
2. śrubki bardzo łatwo przekręcić - wymieniłem z tego powodu 2 sztuki
3. komfort wkładania :P do gniazda zwłaszcza wtyczek z grubymi bolcami
był dość niski

Pozdrawiam
Miroo

32. Data: 2006-07-28 22:33:36

Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To w ramach pomieszczenia też masz gniazdka rozdzielone na różne
> obwody??? Nadgorliwiec :-)
lepiej miec niz nie miec ;-)
Tak wlasnie mam zrobione, wydzielony obwod na gniazdka komputerowe (powiedzmy)
i na 'zwykle'. Oczywiscie na roznych fazach i zabezpieczeniach. Docelowo
komputerowe na USPie.

> Te moje Forumy mi się bardzo podobały właśnie i są dość solidnie
> robione. I jako jedyne mają w asortymencie gniazdka podwójne wchodzące
> do typowej ramki (gniazdka są ułożone "po skosie").
Forumy to jedne z lepszych, chociaz plastiki takie sobie ;-)
No ale mi np sie nie spodobay w ogole :( A szkoda, bo cena/jakosc jest ok.

pozdrawiam
Bruno

33. Data: 2006-07-28 22:43:25

Od: " BrunoJ" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bez jaj, w domu nie będę rozdzielał obwodów :)
> W firmie - oczywiście jest oddzielnie obwód "socjalny"
> i odzielnie "komputerowy", ale w mieszkaniu?
widzisz jakies przeciwwskazania? poza oszczednoscia?
pralke tez masz na wspolnym obwodzie z innymi gniazdkami?
Ja tam wychodze z zalozenia ze cos takiego jak instalacja elektryczna
robi sie raz na wiele lat. Nie ma czegos takiego jak nadmiarowosc
w tym przypadku. Nie znam nikogo kto by zamontowal za duzo gniazdek,
za to duzy tych co zamontowali za malo.
Z obwodami podobnie.

> [...]
> Ogólnie górne gniazdka są "awaryjne" i z założenie służą
> np do podłączenia odkurzacza itp tymczasowych urządzeń.
no ja tez mam gniazdka awaryjne, z zalozenia sa puste i sluza jak wyzej ;-)

> [...]
> 2. śrubki bardzo łatwo przekręcić - wymieniłem z tego powodu 2 sztuki
> 3. komfort wkładania :P do gniazda zwłaszcza wtyczek z grubymi bolcami
bo to wlasnie polega na tym ze te solidne sa srednio ladne. Oczywiscie
jednemu sie podoba, drugiemu nie. To co mi sie podoba ma wszystkie
cechy jak opisales. Niestety :( legrand mi sie w miare podoba, natomiast
wykonanie jest naprawde ok i troszke usprawiedliwia cene...
Jest tez pare innych firm, kwestia co kto ma pod reka do kupienia itp.
To w koncu tylko gniazdka...

pozdrawiam
Bruno

34. Data: 2006-07-29 21:13:24

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Fri, 28 Jul 2006 22:43:25 +0000 (UTC), name: BrunoJ:

> [...]
> robi sie raz na wiele lat. Nie ma czegos takiego jak nadmiarowosc
> w tym przypadku. Nie znam nikogo kto by zamontowal za duzo gniazdek,

Przeciwwskazań nie widzę, jak ktoś lubi to może sobie
całą ścianę w gniazdkach zrobić (coś jak noworuski z dowcipu co to
miał łazienkę wyłozoną P4) i do każdego oddzielny kabel :)

Obwody do kuchni i łazienki mam oddzielone od obwodów
pokojowych, a komputerów (jeszcze) w łazience nie podłączam.
Oczywiście nie mam zamiaru nikomu mówić, że robi źle
rozdzielając obwody. Jak ktoś ma taką potrzebę i kasę na to
to jak najbardziej popieram. Ja takiej potrzeby nie miałem,
a tym bardziej gotówki.

Pozdrawiam
Miroo

czym sklepic PCV i Pleksi
Materace lato/zima
instalacja plyty gazowej
salony sprzedaży płytek
pomocy jaki stolik mam 3 wyboru moze poradzicie?