Przycinanie buków na żywoplot

1. Data: 2007-05-28 07:08:51

Temat: Przycinanie buków na żywoplot
Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znudzony tujami postanowilem zrobićć żywopłot z buku,
kupilem kilkaset sztuk i posadzilem 5 szt na metr zygzakiem.

i teraz moje pytanie, bo w sieci nie znalazlem konkretnego opisu.
jak te buki przycinac? ma ktos jakies schematy, zdjecia itp ?

dzieki za pomoc
--
..::Michal::..

2. Data: 2007-05-28 07:36:43

Temat: Re: Przycinanie buków na żywoplot
Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:Michal::.. napisał(a):
> postanowilem zrobićć żywopłot z buku,
> kupilem kilkaset sztuk i posadzilem 5 szt na metr zygzakiem.
> jak te buki przycinac?

W sciety stozek, tj. zywoplot powinien byc szerszy u podstawy, a wezszy
w szczycie.
Buki to dobry wybor, choc bywaja pobzerane przez chrabaszcze, o ile masz
u siebie te plage (ja mam). Na szczescie mam zywoplot grabowy (ta sama
rodzina co brzozy), a tych sie chrabaszcze tak chetnie nie czepiaja.

pik

3. Data: 2007-05-28 16:55:39

Od: Michal <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 May 2007 09:36:43 +0200, Piotr Kieracinski napisał(a):

> [...]
> u siebie te plage (ja mam). Na szczescie mam zywoplot grabowy (ta sama
> rodzina co brzozy), a tych sie chrabaszcze tak chetnie nie czepiaja.

ale mi nie chodzi o kształt tylko o technikę....

--
Pozdrawiam dnia 2007-05-28 18:55:20
Michał

4. Data: 2007-05-28 18:35:08

Od: "Tytus" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> Znudzony tujami postanowilem zrobićć żywopłot z buku,
> kupilem kilkaset sztuk i posadzilem 5 szt na metr zygzakiem.

oooooooo, cos nowego, a jaki koszt tej przyjemnosci i jak szybko rosnie ?

5. Data: 2007-05-29 08:15:04

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> ale mi nie chodzi o kształt tylko o technikę....
zatem: nozyce reczne (jesli malo zywoplotu, masz sile i czas) lub nozyce
elektryczne (jesli malo zywoplotu i sie nie boisz pradu) lub nozyce
spalinowe (jesli duzo zywoplotu, masz kase, nie masz czasu, dobrze
znosisz smrod i halas podczas pracy w ogrodzie). Tniemy 203 razy w roku,
zzaleznie od tego, jak szybko rosnie zywoplot (a to zalezy od loklanych
warunkow glebowo klimatycznych)
pik

6. Data: 2007-05-29 11:44:58

Od: "janek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.krzewy.pl/zywoplotyciecie.htm

7. Data: 2007-05-29 12:11:43

Od: Michal <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 May 2007 20:35:08 +0200, Tytus napisał(a):

> Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości
>>
> oooooooo, cos nowego, a jaki koszt tej przyjemnosci i jak szybko rosnie ?

0,1zł + VAT za roczne sadzonki
jak szybko rośnie, nei wiem dpoiero posadzilem
ale pewnie wolniej niz tuje.

--
Pozdrawiam dnia 2007-05-29 14:11:12
Michał

8. Data: 2007-05-29 12:46:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski wrote:

> Tniemy 203 razy w roku, [...]

Codziennie poza zimą? :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2007-05-29 14:17:27

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> 0,1zł + VAT za roczne sadzonki
> jak szybko rośnie, nei wiem dpoiero posadzilem
> ale pewnie wolniej niz tuje.

Jako posiadaczka kawałka bukowego żywopłotu wtracę swoje trzy grosze.
Kiedy tnie się buki przeczytasz w podanym przez Janka linku. Wszędzie
przeczytasz, że żywopłotowi formowanemu nie pozwala się szybko rosnąć,
trzeba go ciąć, żeby się zagęścił, natomiast w starym świetnym
angielskim ogrodowym programie, 'Świat Ogrodów' Geoff Hamilton radził
pozwolić bukom dorosnąć 30 cm powyżej planowanej docelowej wysokości
żywpłotu i dopiero wtedy zacząć przycinać buki. My tak zrobiliśmy a
efekt po siedmiu latach od posadzenia jest taki
http://katarzyna.tkaczyk.googlepages.com/bbb do. Sadzone sadzonki miały
ok 40 cm wysokości, docelową osiągnęły w 5 lat.

Kaśka

http://kasia1433.googlepages.com/home

10. Data: 2007-05-30 11:57:48

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):
> [...]
zapomnialem dodac, ze to wersja dla pracocholikow; wersja NORMAL to 2-3
razy. I tylko dlatego az tak czesto, ze przy jednokrotnym cieciu jest
zbyt ciezko ciac - stad wresja dla leniwych wymaga 2 lub 3-krotnego
ciecia :-)

pik

Sroki
cieplo i cieplo a moze wprowadzic troche ciekawej zieleni wokol nas [spam]
Jaka kosiarke elektryczna kupić??
I jak tu kosić?
Czym podlać drzewo lipy by uschło?