Przyczyna nocnych potów

1. Data: 2004-06-21 22:23:50

Temat: Przyczyna nocnych potów
Od: "Zbyszek S." <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w imieniu syna ( 26 lat ) , który się wstydzi,
Co może być przyczyną bardzo silnego pocenia się
w nocy , do tego stopnia , że w połowie nocy
budzi się i zmienia bieliznę i prześcieradło , bo
wszystko jest mokre .
Dodam , że w zasadzie jest zdrów , albo lekarz
tzw. domowy niczego nie stwierdził , ale i żadnej
rady nie znalazł .
Zbyszek S

2. Data: 2004-06-21 23:00:03

Temat: Re: Przyczyna nocnych potów
Od: "L&N lab" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co może być przyczyną bardzo silnego pocenia się
> w nocy , do tego stopnia , że w połowie nocy
> budzi się i zmienia bieliznę i prześcieradło , bo

Nie ma się czego wstydzić.
Może wypada się zgłosić do dermatologa.

To się pokazało ostatnio, czy teraz? Może zwyczajnie ma skłonność do
obfitego pocenia się.
Niech uzupełnia płyny.

pzdr
LN

3. Data: 2004-06-22 06:22:22

Od: "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim zbadac poziom glikemii (cukru) - moze cukrzyca ? Dermatolog
tez powinien go zobaczyc !
Ale cukier badalbym natychmiast.

Simonto

4. Data: 2004-06-22 08:20:49

Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbyszek S." <z...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Co może być przyczyną bardzo silnego pocenia się
> w nocy , do tego stopnia , że w połowie nocy
> budzi się i zmienia bieliznę i prześcieradło , bo

stres? spotkałam się z przypadkami ludzi na różnych forach z podobnym
problemem, też raczej zdrowi, po zastanowieniu się dochodzili do wniosku że
najprawdopodobniej był to skutek stresowania się w ostatnim czasie. Może
jest też tak w przypadku Twojego syna?

pozdr

5. Data: 2004-06-22 11:06:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Jun 2004, Simonto wrote:

> Przede wszystkim zbadac poziom glikemii (cukru) - moze cukrzyca ? Dermatolog
> tez powinien go zobaczyc !
> Ale cukier badalbym natychmiast.

a moze gruzlica, zespol maniakalno-depresyjny lub nawet kila?
Poty sa w wielu chorobach (takze Hodkina) a wiec lepiej nie stawiac
diagnoz przez internet tylko rzecz zglosic najpierw lekarzowi pierwszego
kontaktu.

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://renata.am.torun.pl

6. Data: 2004-06-22 16:37:31

Od: "Zbyszek S." <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbyszek S." <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ja w imieniu syna ( 26 lat ) , który się ....................
Dziękuje za wszystkie sugestie .

Lekarz pierwszego kontaktu nic nie znalazł .
Badanie cukru w normie .
Gruzlica też wykluczona
Pije raczej aż za dużo / woda mineralna , cola itp /
Stres - oczywiście 12 godzin dziennie przy komputerze
i każda praca na wczoraj - ale czy to naprawdę może
być powód ???
Zbyszek

7. Data: 2004-06-22 18:53:09

Od: "L&N lab" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pije raczej aż za dużo / woda mineralna , cola itp /
> Stres - oczywiœcie 12 godzin dziennie przy komputerze
> i każda praca na wczoraj - ale czy to naprawdę może
> być powód ???

Pewnie - dużo płynów i OK, zwraca chłopak przez skórę...
Może jeszcze zasięgnijcie drugiej opinii...

pzdr
LN

8. Data: 2004-06-22 23:09:37

Od: Montag <""m\"@ntag@p@c...@n...pl"> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek S. wrote:

> [...]
> wszystko jest mokre .
> Dodam , że w zasadzie jest zdrów , albo lekarz
> tzw. domowy niczego nie stwierdził , ale i żadnej

Witam.. jestem nowy na tej grupie.

Nie jestem lekarzem i też radzę zasięgnąć opinii lekarza, ale opisze mój
przypadek to było ok 2 lata temu.
W skrócie mówiąc, z powodu nawału różnego rodzaju bardzo stresujących
wydarzeń w moim życiu które trwały mniej więcej od początku tego roku(o
których nie będę się rozpisywał), rozchorowalem się w połowie maja na
jakąś grypę, która nie chciała mi przejść (co mnie dziwiło ponieważ
normalnie mam mocny organizm i nawet grypa a nie przeziębienie jeśli już
się przytrafia trwa bardzo krótko).
Z tej jakoś dziwnie nie mogłem się wyleczyć, nic mi nie pomagało, może
się to wydać śmieszne ale byłem naprawdę przerażony, dlatego, że nigdy w
ten sposób nie chorowałem. Zamiast gorączki miałem osłabienie a mój
organizm zdawał się kompletnie nie walczyć z chorobą. Do stresów
zewnętrznych, których przyczyny ciągle trwały dołączył stres typu
"cholera jasna.. mnie jest coś poważniejszego" niestety w tym czasie
przebywałem na delegacji zagranicznej i musiałem odczekać 3 tygodnie
zanim wrócę do lekarza. Grypa mi już wtedy przeszła.. ale
przeświadczenie, że to coś poważniejszego nie dawało mi spokoju.
Panikowałem, podejrzewałem że to objawy jakiejś ciężkiej choroby.
Wtedy też zaczęły się mi takie poty. Pociłem się nocą i to tak, że ok 2
budziłem się, przebierałem i kładłem na łóżku obok bo pościel można było
wykręcać. Kiedy patrzę na to z dystansu i analizuję na zimno (po
wykonaniu sobie wszelkich badań po powrocie do kraju), wychodzi mi że
był to po prostu rezultat potężnej i narastającej dzień po dniu dawki
stresu. Więc jak najbardziej stres może coś takiego powodować. Mimo to
nie lekceważył bym tego w ten sposób i zestawu podstawowych badań nie
zaszkodzi wykonać. Jeżeli zaś założyć, że to tylko stress to wydaje mi
się, że musi to być bardzo silne obciążenie psychiczne i warto może
poszukać więcej, pogadać z synem i trochę go pociągnąć za język, bo może
się okazać, że to nie tylko te 12 godzin i te terminy, ale syn ma jakiś
duży problem, o którym boi się powiedzieć

pozdrawiam
Montag

9. Data: 2004-06-23 11:08:05

Od: "JacekG." <j...@c...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pije raczej aż za dużo / woda mineralna , cola itp /
> Stres - oczywiście 12 godzin dziennie przy komputerze
> i każda praca na wczoraj - ale czy to naprawdę może
> być powód ???
Jasne, że tak, lecz lepiej się jeszcze raz przebadać.

10. Data: 2004-06-23 15:56:28

Od: Montag <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek S. wrote:

> [...]

się okazać, że to nie tylko te 12 godzin i te terminy, ale syn ma jakiś
duży problem, o którym boi się powiedzieć

czy potrzebne skierowanie?
beta hcg
ciaza a okres
Bielactwo -co najlepsze