Przylaszczki

1. Data: 2005-12-29 19:36:27

Temat: Przylaszczki
Od: "Ewelina" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Są już na sieci nowe zdjęcia przylaszczek. Adres jak zwykle. Trochę mało, ale
zawsze to coś.
pozdrawiam
Ewelina

2. Data: 2005-12-29 20:55:24

Temat: Re: Przylaszczki
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2b65.000001d4.43b43abb@newsgate.onet.pl Ewelina
<w...@p...fm> napisał(a):

> Są już na sieci nowe zdjęcia przylaszczek. Adres jak zwykle. Trochę
> mało, ale zawsze to coś.

Hejka. Chyba się pierwszy dorwałem do zdjęć. Ta "Biała niewinność" jest
warta grzechu. :-)
Pozdrawiam magnetycznie Ja...cki

3. Data: 2005-12-29 21:44:22

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są już na sieci nowe zdjęcia przylaszczek. Adres jak zwykle. Trochę mało, ale
> zawsze to coś.
> pozdrawiam
> Ewelina

Witaj!
Same pieknosci.Wydawało mi się , ze te moje szesć to duzo . Ty piszesz natomiast
, że Twoje to troche mało.
Ale chyba obie jestesmy zadowolone.

Pozdrawiam , Elżbieta

4. Data: 2005-12-29 22:01:01

Od: "Ewelina" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Same pieknosci.Wydawało mi się , ze te moje szesć to duzo . Ty piszesz natomiast
> , że Twoje to troche mało.
> Ale chyba obie jestesmy zadowolone.

Tzn. ja mam więcej, tylko zdjęć nie mam (i o zdjęcia mi chodziło), bo jak
kwitły, to mnie się trafiło kilka wyjazdów.
Pozdrawiam
Ewelina

5. Data: 2005-12-30 11:50:36

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelina" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> Są już na sieci nowe zdjęcia przylaszczek. Adres jak zwykle. Trochę mało,
> [...]

Śliczniutkie. Z ciekawości, czy te fikuśne odmiany zawiązują nasiona?

Pozdrawiam
Kaśka

6. Data: 2005-12-30 12:13:31

Od: w...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

> Śliczniutkie. Z ciekawości, czy te fikuśne odmiany zawiązują nasiona?

Pełne niestety nie, pomimo że przyglądałam się z fachowcem od mikrorozmnażania
przylaszczki nie znalazłyśmy pręcików - chyba by tyle nie kosztowały. Puste
zawiązują, ale to też różnie bywa, nie zawsze siewki są równie ładne.
Pozdrawiam
Ewelina

7. Data: 2005-12-30 13:09:03

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
Puste
> zawiązują, ale to też różnie bywa, nie zawsze siewki są równie ładne.

Tego sie domyślam, pytam bo na stronie Petersa tyle jest tyle ciekawych
odmian. Wygląda na to, że hodowcy uzyskują te odmiany ze zwykłych
pojedynczych odmian? Ile oni muszą tyego wysiewać, miliony? :)

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2005-12-30 13:30:53

Od: "Ewelina" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tego sie domyślam, pytam bo na stronie Petersa tyle jest tyle ciekawych
> odmian. Wygląda na to, że hodowcy uzyskują te odmiany ze zwykłych
> pojedynczych odmian? Ile oni muszą tyego wysiewać, miliony? :)

Nie wysiewać, pełne nie mają nasion. Takie przylaszczki uzyskuje się mutując
geny. Większość literatury na ten temat jest w języku japońskim i sam Peters
sprzedaje zainteresowanym różne wersje książek sprowadzonych z Japoni. Nie
jestem niestety w stanie tego przeczytać.
Peters bardzo kocha ten gatunek i specjalizuje się w hodowli przylaszczki.
Sprowadza swoje okazy z Japoni i płaci tam znacznie więcej
niż życzy sobie później w ofercie. Zdecydowana większość okazów jest tylko i
wyłącznie na wystawie i nie ma ich w sprzedaży, dopóki sie nie rozmnożą.
Są też odmiany H. nobilis var japonica rosnące na dziko w japońskich lasach (te
pojedyncze oczywiście).
Dla mnie wystawa u Petersa jest zawsze ogromnym przeżyciem i spędzając te kilka
dni w pawilonie wystawowym nawet nie potrzebuję jeść.
Pozdrawiam
Ewelina

9. Data: 2005-12-30 13:34:07

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w
wiadomości news:dp3bjk$7gd$1@nemesis.news.tpi.pl...

Może sieją tak : http://www.reprodukcja.pl/gal/VVG00037.jpg ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

10. Data: 2005-12-30 20:21:52

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 30 Dec 2005 14:09:03 +0100, na pl.rec.ogrody, Katarzyna Tkaczyk
napisał(a):

> Tego sie domyślam, pytam bo na stronie Petersa tyle jest tyle ciekawych
> odmian. Wygląda na to, że hodowcy uzyskują te odmiany ze zwykłych
> pojedynczych odmian? Ile oni muszą tyego wysiewać, miliony? :)

:)
Wystarczy kilka listków:)

Pogogluj: kultury kalusowe, rozmnażanie klonalne, kultury merystemów,
zarodki somatyczne i wiele innych in vitro:)

Fajna zabawa, wystarczy kilka probówek szafka z nawiewem laminarnym, i
szafka z odczynnikami:)))

Wprowadzam teraz plazmid ciekawego szczepu A.rhizogenes do eksplantatów
Harpagophytum procumbens (szukam korzeni transformowanych) - przy okazji
mógłbym się pobawić takimi fajnymi przylaszczkami.

Czekam wiosną na propozycje!!! Możemy zejść z ceny Petersa o 99%:)

Pozdrawiam
p...@n...pl

Crinum x powellii
Irysy
/BOT.AMN/ Nie lubie sw. Mikolaja!!!
Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!
Przypomnienie dla miłośników i miłośniczek liliowców