Przypalone mleko

1. Data: 2000-05-12 10:32:47

Temat: Przypalone mleko
Od: "Anna Redlarska" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry.
Czy macie moze jakas metode gotowania mleka w zwyklym garnku tak, zeby sie
nie przypalilo?
Normalnie gotuje w aluminiowym z podwojnym dnem i to zadna sztuka, ale
ilekroc probuje zrobic to w zwyklym garnku (o wiekszej pojemnosci niz moj
litrowy), to poprostu tragedia. Czy jest na to jakis sposob?
Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2000-05-12 12:00:21

Temat: Re: Przypalone mleko
Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Sprobuj przed wlaniem mleka do garnka oplukac go wewnatrz lodowata woda
troszeczke mozesz nawet zostawic na dnie ). Tak robila zawsze moja babcia i
u mnie to sie tez sprawdza.

Danka

Anna Redlarska <s...@m...com.pl> schreef in berichtnieuws
j5RS4.55610$O...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-05-12 12:12:24

Od: Michał Mierzwa <m...@b...silesia.linux.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Redlarska <s...@m...com.pl> pisze:
> [...]

Ja nalewam wody, po czym ją wylewam i bez wycierania nalewam mleka.
I pilnuję żeby nie uciekło :-)

Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

1. Data: 2000-05-12 12:26:32

Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy macie moze jakas metode gotowania mleka w zwyklym garnku tak, zeby
sie
> nie przypalilo?

W sklepie można kupić taki podkład między gaz a garnek, podobno jak na tym
się gotuje
to się nie przypala ...?
Ale szczerze mówiąc ja na tym nigdy nie gotowałam
Danka

1. Data: 2000-05-12 12:43:35

Od: "Lew" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gotowalem kiedys w 5litrowym garnku (zupa mleczna dla Zuchow;-)
umieszczonym na trzech nakretkach w patelni pelnej wody.
Lew

1. Data: 2000-05-12 18:29:20

Temat: Odp: Przypalone mleko
Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zawsze gotowalam w garnku wode, tyle zeby dno przykrylo i do
tej wody wlewalam mleko. a zeby nie uciekalo warto posmarowac
brzeg garnka wewnatrz odrobina masla, wtedy kipi, ale nie moze
"zlapac" brzegu i uciec, zawsze skutkowalo (no, nie mojemu bratu,
ale on gotowal je na maksymalnym gazie przez 2 godz. :) )
podkladki pod garnek daja rownomierne rozprowadzanie ciepla,
wiec nie chronia przed przypaleniem (niestety, praktyka).
ostatnio wolaca mleko z kartonu, dominika :)

Użytkownik Anna Redlarska <s...@m...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:j5RS4.55610$O...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-05-12 19:10:12

Od: "Madziarm" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:01bfbc0c$bb844320$0...@i...informtech.c
om.pl...

> [...]
> się gotuje
> to się nie przypala ...?
> Ale szczerze mówiąc ja na tym nigdy nie gotowałam

Ja przykrywam mleko co znacznie skraca czas ogrzewania. Odkrywam w momencie
kiedy zaczyna szumieć i zagotowuje odkryte. Metoda się sprawdza o ile jest
sie uważnym.
Pozdrowienia

bye,bye
____
PM
m...@f...onet.pl or m...@g...pl

1. Data: 2000-05-12 20:30:05

Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lew wrote:
> Ja gotowalem kiedys (mleko, przyp. moje) w 5litrowym garnku
> (zupa mleczna dla Zuchow;-)
> umieszczonym na trzech nakretkach w patelni pelnej wody.

Kiedys to i mleko bywalo inne, i harcerstwo ;-) Swoja droga chcialabym to
zobaczyc. Nie, zebym powatpiewala w Twoja prawdomownosc :-))
pozrowienia
Ula

1. Data: 2000-05-12 20:36:26

Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dzien dobry.
> Czy macie moze jakas metode gotowania mleka w zwyklym garnku tak, zeby sie

Niegdyś były w sprzedaży tzw. kipichrony - krążki z grubej porcelany.
Wkładało się toto do zimnego mleka, stawiało na ogień i normalnie gotowało.
Być może da się taki krążek zastąpić małym spodkiem (ale raczej
żaroodpornym).

Camille

1. Data: 2000-05-13 09:19:14

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Camille <c...@m...pl> wrote in message

> [...]
| gotowało.
| Być może da się taki krążek zastąpić małym spodkiem (ale raczej

I w dodatku wyszczerbionym. Mam coś takiego i ma wyraźnie zrobione
miejsce - wygląda trochę jak w popielniczce - gdzie ma być przepływ
płynu. Pewnie chodzi o wyrównanie ciśnienia?

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

odp. na pytanie o folie